Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:54

geerke schreef:
ik denk dat je eens moet tellen hoeveel calorieen je neemt op een dag.
Bewegen helpt niet bij iedereen,zag ik laatst op een uitzending van Horizon op de BBC.
Dat ligt aan je stofwisseling.Het beste is de hele dag normaal bewegen...makkelijk als je zittend werk hebt :+
Ik neem aan dat je nog niet in de overgang zit?Dan wordt je zelfs dik als je naar eten kijkt :D

Linkje van de uitzending
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01cywtq

Bewegen helpt bij iedereen, het gaat er alleen om wát voor beweging :)

Van een blokje extra om 2 keer per week gaat niemand afvallen. Ook niet van 2x per week hardlopen. Maar als je jezelf 3x per week een uur lang afbeult met gewichten, dan ga je echt wel verschil merken, íedereen!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:55

Aardappelen en geen groente helpen niet echt... Aardappelen zijn een behoorlijke dikmaker dus als je er daar veel van eet dan kan het zijn dat je niet echt afvalt.

Ik mocht van de dieetiste maar 125 gram aardappelen 's avonds maar wel 200 gram groente.

Verder is brood ook een dikmaker. Neem knackebrod of cracottes ter vervanging.

Ik ben in totaal 17 kg afgevallen in 4 maanden tijd met alleen maar voedingspatroon aanpassen. Dus 1,5-2 liter water/thee op een dag, 2-3 x per dag een tussendoortje (fruit, 1 sultanakoekje, plakje ontbijtkoek etc) en 's avonds 125 gram aardappel/pasta of 150 gram rijst,200 gram groente en een klein stukje rundsvlees of kip).

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:14

Citaat:
Het is een slecht idee om één dag in te bouwen waarop je mag zondigen, dat wel. Het is beter om gezond te eten, dan gaat je trek in slechte dingen vanzelf wel weg (uiteindelijk :+ ) en als je dan zin hebt in iets slechts, dan neem je het, maar dan een hele kleine portie. :) Een geplande eetbui is, nouja, niet de manier. :=

Succes!

Citaat:
Eenmaal per week een schransdag tijdens een dieet is juist heel erg effectief. Je lichaam krijgt daardoor een schok en zal harder werken om alles te verbranden.

Als ik al een tijdje stil sta dan ga ik gewoon lekker los. Pizza bij het ontbijt, patat voor de lunch en 's avonds heel veel andere troep eten. Resultaat is de volgende dag al te zien op de weegschaal en blijft er ook af :')

Een schansdag kan ook met je gezonde voeding, alleen dan meer ervan eten. Maar dat is natuurlijk lang niet zo leuk :+

Yup! Mijn schransdag is zaterdag... nog een paar daagjes en die lasagna gaat in de oven! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Balada op 27-04-12 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Re: Water,fruit en sporten, maar niet afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:15

Zeg, die quote hierboven is helemaal niet van mij :+ Aanpassen!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:18

ooops foutje! teveel quotes bij elkaar... Nu zijn het onbekende citaatjes LOL!

Heb net een blender sapje gemaakt: spinazie met appel en glaasje water erop. Moeilijk binnen te werken moet ik zeggen maar ik heb nu terug 4 of 5 per dag een hongergevoel dus ik ben volop aan het * vet verbranden * hihii

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:27

AngelofLove schreef:
Aardappelen en geen groente helpen niet echt... Aardappelen zijn een behoorlijke dikmaker dus als je er daar veel van eet dan kan het zijn dat je niet echt afvalt.

Ik mocht van de dieetiste maar 125 gram aardappelen 's avonds maar wel 200 gram groente.

Verder is brood ook een dikmaker. Neem knackebrod of cracottes ter vervanging.

Ik ben in totaal 17 kg afgevallen in 4 maanden tijd met alleen maar voedingspatroon aanpassen. Dus 1,5-2 liter water/thee op een dag, 2-3 x per dag een tussendoortje (fruit, 1 sultanakoekje, plakje ontbijtkoek etc) en 's avonds 125 gram aardappel/pasta of 150 gram rijst,200 gram groente en een klein stukje rundsvlees of kip).

Knap zeg!

Ligt hoeveel en hoe snel je afvalt ook niet aan het gewicht dat je hebt. Iemand die geen (extreem) overgewicht heeft valt minder snel af of minder veel af dan iemand die wat voller is?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:35

Sleeper, ja :j :)

Je merkt ook bij de wat vollere mensen die aan het afvallen zijn, dat het eerst lekker snel gaat allemaal :)
Maar hoe mer je afvalt, hoe moeilijk het wordt. :j

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 15:34

Fiffill schreef:
Wartertje schreef:
Dankje voor de tips!

Qua vlees: ik eet eigenlijk zéér weinig vlees, omdat ik dat gewoon niet lust. Vis daarentegen vind ik wel heel lekker en wordt ook regelmatig gegeten.

Maar je zei al eerder dat je avondeten bestaat uit soep, aardappelen en vlees. Kennelijk minder vlees nu, eet je dan alleen aardappelen en soep? Dan vind ik het niet gek dat je niet afvalt, dat is absoluut geen goede maaltijd. Gezonde voeding (naast bewegen) is de basis.

Ik eet, als het geen vlees is, altijd een stuk vis hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:37

Dan nog mis ik de groente. Imo het belangrijkste uit je maaltijd zeker als je wilt afvallen ;)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:42

Ik loop bij een dietiste, omdat het me ook niet lukte om af te vallen. Maar het is een hele omschakeling wat je moet maken bij jezelf, om af te willen vallen. Bij mij heeft het een andere reden, omdat ik medicijnen slik, waar ik dikker van wordt. Maar om af te willen vallen, moet je veel werk verzetten. Maar ja, het is er ook eens bijgekomen, dus nu moet het er weer af. Het is dus eigenlijk je eigen schuld.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:47

Wartertje schreef:
Ik eet 3 maal per dag. 'S morgens altijd een special-K ontbijt, 's middags in 80% van de gevallen gewoon boterhammen met gezond beleg (dus geen choco) en 's avonds warm (meestal soep, aardappelen en een stuk vlees). Om 10u eet ik elke dag een stuk fruit en meestal rond 3uur een granenreep.

Wat noem je gezond beleg? In bijvoorbeeld kaas en de meeste vleeswaren zit veel vet. Rood vlees moet je sowieso niet eten als je wil afvallen. En wat voor brood gebruik je voor die boterhammen?

Granenrepen, aardappels en vooral dingen als Special K zijn erg ongezond en niet zo geschikt om mee af te vallen. Dit omdat ze een hoge GI-waarde hebben.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 16:37

Maandag heb ik een afspraak bij de diëtiste! Ik denk dat ik vooral gewoon verkeerd eet! Ben ook een enorme pasta-fan, iets wat ik echt ga moeten afleren!

Ik eet trouwens altijd bruin brood met een beetje pitjes. Qua gezond beleg ben ik erg fan van kippenwit, rundsgerookt, dat soort dingen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:58

Mager roodvlees is prima hoor, zou niet weten waarom dat niet zou mogen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:35

phormicola schreef:

Als je eenmaal op gewicht bent. Niet als je nog wil afvallen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:43

Mijn tante is ook veel bezig met voeding (is 61 en iedereen schat haar nog 40, ziet er gezond en goed uit) en geeft aan dat brood en aardappelen (zoals hier ook al vaker is aangegeven) vaak het struikelblok zijn.
Probeer brood eten te beperken en vervang deze door crackers. Fruit in combi met ander eten is ook vrij slecht (gaat daardoor rotten/gisten in je maag), dus half uur voor de maaltijd of twee uur erna pas fruit eten.
Ben net met haar anderhalve week op vakantie geweest en wij aten 's ochtends een maaltijd (soort boerenomelet of crackers met licht beleg zoals hutenkase) en smiddags OF savonds een gerecht (vis met gestoomde groente). Ipv lunch of avondeten (ligt eraan welke van de twee je warm wil gaan eten) eet je dan fruit.
Verder zijn combi's als aardappelen met vlees teveel aan koolhydraten en dus ook minder goed en verteerd bovendien ook zeer langzaam (combi) :)

Probeer dus de hoeveelheid koolhydraten sowieso te beperken en te gebruiken in maar 1 van je maaltijden.
Maar vooralsnog, je mag eigenlijk alles eten hoor :j maar met mate en let op de combinatie waarmee je het eet :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:27

Je drinkt te weinig. Je hebt minstens 1.5 liter water nodig op een dag, beter nog 2 liter. Als je dat gaat doen val je vanzelf af.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:08

gabyfedde schreef:
Je drinkt te weinig. Je hebt minstens 1.5 liter water nodig op een dag, beter nog 2 liter. Als je dat gaat doen val je vanzelf af.

Dit is niet perse zo, gewoon drinken wanneer je lichaam dit aangeeft en wanneer je dorst hebt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:16

http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ !!!

Ik moet heel erg letten op wat ik eet (bijkomen zit in de familie, vrees ik). Onlangs viel het me op dat ik dagelijks zo'n halve kilo bijkwam, terwijl ik nauwelijks at... en ja hoor, bleek dat ik veel te weinig kcal at, waardoor ik aankwam ipv af te vallen (mijn eigenlijke doel is gewoon op gewicht blijven, maar alles wat er af gaat is mooi meegenomen!)

Sinds ik dagelijks dat dingetje invul, val ik per week zo'n halve kilo af, terwijl ik het gevoel heb veel bewuster te zijn van wat ik eet. superhandig is dat je meteen ziet welke voedingsstoffen enzo je tekortkomt, en wat je te veel eet!

Oh en een tip; zelf eet ik 's avonds bijna altijd twee soorten groenten... bijvoorbeeld kommetje sla + sperzieboontjes / witlof + worteltjes. Hierdoor eet ik maar de helft aardappelen ofzo!

En als je geen vlees lust kan je ook eens vleesvervangers proberen, vind ik best lekker (maar ik ben vegetariër dus mss bevooroordeeld :p), of regelmatig een eitje bakken

Heb het topic niet helemaal grondig doorgelezen, dus mss is het al gezegd, maar veel water drinken (helpt je lichaam zichzelf te reinigen en zorgt dat je geen vocht gaat vasthouden) + regelmatig eten in porties helpen heel erg!

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:34

Schransdaaaag!!!!!

Net een lekker boerenomelet met bacon gemaakt.... hmmmmm.

1,2 kwijt deze week zonder sport. Blij blij! Had geen tijd om te joggen.... :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:38

hestejente schreef:
phormicola schreef:

Als je eenmaal op gewicht bent. Niet als je nog wil afvallen :)

En de reden is?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:42

Hé joh, voor bijna alles is ruimte, ook als je aan het afvallen bent. "Met mate" is het toverwoord. Je afvalpoging zal heus niet falen omdat je 2x per week rood vlees eet.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:47

Balada schreef:
Schransdaaaag!!!!!

Net een lekker boerenomelet met bacon gemaakt.... hmmmmm.

1,2 kwijt deze week zonder sport. Blij blij! Had geen tijd om te joggen.... :)

*\o/* *\o/*

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:55

Appelmoes_11 schreef:
Hé joh, voor bijna alles is ruimte, ook als je aan het afvallen bent. "Met mate" is het toverwoord. Je afvalpoging zal heus niet falen omdat je 2x per week rood vlees eet.

Als je met dat rode vlees gewoon gewoon je gewenste calorie inname hebt is er toch niks aan de hand? :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:24

Dat zou ik ook denken ja :=

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:25

Niemand wordt toch dik van een lapje rood vlees en groenten erbij ? :)