Dat weet ik ook wel maar ik vind het fijn om ook andere verhalen te horen en daar op te kunnen reageren
Suzanne556
Geplaatst: 26-04-12 21:19
Mijn vader en m'n oma hebben kanker. Vorig jaar is een vriendin van 20 jaar overleden aan een hersentumor.
Ik vind het echt verschrikkelijk, hoe mensen dan zo spotten met die rot ziekte. Ze gebruiken het woord gewoon alsof het een normaal woord is, maar als er dan een bekende of iemand waar ze om geven ineens kanker krijgt, piepen ze wel anders. Dan zijn ze ineens heel zielig.
Mijn broertje is sinds vrijdag opgenomen in het ziekenhuis voor een spoedopname. Het eerste wat ik hoor als ik weer buiten het ziekenhuis ben: "Wat een kankerwijf is dat ook zeg in deze kankerwereld dat ze mij een kankeronvoldoende geeft." Nou ik kon wel huilen, wat een rot mensen zijn dat toch die daar mee schelden
Een paar dagen gelden ook een programma van Derek Ogilvie gezien, bij bijna iedereen waar hij mee praatte waren de mensen overleden aan kanker, dat hoefde ik dan verder ook niet meer te zien...
Ik ben ook mensen kwijt geraakt aan kanker. Het is een vreselijke ziekte! Maar wat ik dan weer enigszins hypocriet vind.. Met kanker mag je niet schelden ( ben ik ook absoluut tegen!) maar als ik aids schreeuw is er niemand die er niet tegen kan.. Op de een of andere manier vinden mensen het erger wanneer je kanker gebruikt als scheldwoord dan een ander woord.. Terwijl er mensen sterven aan vanalles.. Daar kan ik me soms best aan ergeren Zeker als er in een ondertiteling staat "Nou, toen liepen ze toch te kankeren" oid.. terwijl kankeren "gewoon" een ander woord voor zeuren is wanneer het als werkwoord gebruikt word..
Lieszje
Geplaatst: 05-05-12 23:31
Helaas ben ik ook dierbaren verloren aan deze rot ziekte.. Vorig jaar is mijn opa overleden aan longkanker, het jaar daarvoor het zusje van een ex (waar ik nog regelmatig mee sprak) die was pas 7.. Hoop dat ze ooit iets tegen kanker vinden wat het in elk stadium kan genezen..
Kaus
Geplaatst: 05-05-12 23:33
Ik ben idd ook net zo als tegen schelden met aids en tyfus als schelden met kanker. Maar omdat kanker bij mij wel dichter bij komt raakt het mij persoonlijk meer dan tyfus of aids. Als jij met aids schreeuwt denk ik trouwens wel degelijk dat er mensen zijn die er tegen zijn...
FNews
Geplaatst: 05-05-12 23:48
Heb eind maart mijn opa verloren. Hij is net geen 80 jaar kunnen worden, dat werd hij een week later. Hij had blijkbaar op zijn twintigste al een keer kanker gehad, en een paar jaar geleden kreeg hij botkanker. Hij had ook hele slechte nieren en suikerziekte. 2 weken voor zijn overlijden was hij geopereerd aan zijn hart. Ik heb van de dokters gehoord dat het beter was voor hem zo. Mentaal was hij nog helemaal tip top in orde, maar fysiek niet, hij had een lichaam van iemand die meer als 100 is.
lilydj
Geplaatst: 06-05-12 21:15
In mijn omgeving ook helaas De moeder van mijn beste vriendin is eraan overleden, en de vader van een vriend van me, en me tante. Me vader heeft huidkanker, en bij mij gaan ze donderdag een vlek/bultje verweideren, waarvan ze denken dat het ook wel eens huidkanker zou kunnen zijn... Zijn er geen medicijnen tegen kanker trouwens? Er gaan echt veel te veel mensen aan dood...
Mijn ops begin dit jaar overleden aan longkanker Andere Opa en oma nooit gekend die zijn overleden aan kanker, weet niet precies welke.. Vriendin van mijn moeder had het die is er wonder boven wonder boven op gekomen! Vader van mijn beste vriendin had het in zijn neus maar die is er ook boven op gekomen! En nu helaas mijn tante die het heeft... In haar eierstokken.. Denk ieder moment van de dag aan haar of ze het gaat redden!
@lilydj Dat verhaal over geen medicijnen heb ik ook nooit gesnapt totdat mijn broertje het zelf kreeg. Bij mijn broertje is het zo dat hij chemokuren krijgt, die chemokuren hebben bijwerkingen. Deze stoppen bij mijn broertje het delen van sommige cellen. (waaronder de kanker cellen) Maar ook andere cellen zoals haar cellen of cellen in je maag. Hier voor krijg je medicijnen. Mijn broertje krijgt 7 verschillende medicijnen 3x per dag. Maar die medicijnen hebben ook weer bijwerkingen, zoals overgeven, blaasjes in de mond en vocht vast houden (waardoor ze vaak dik lijken). Alles spant dus eigenlijk tegen elkaar samen.
En waarom er geen medicijn is? Simpel weg omdat er voor je lichaam geen verschil zit tussen kanker cellen en gezonde cellen. Daarom doet je lichaam er niks tegen om er tegen te vechten...
Inney
Geplaatst: 08-05-12 12:01
Wat een rotziekte is het ook
Mijn oma is aan kanker overleden. Mijn moeder heeft baarmoederhalskanker gehad maar daar waren ze op tijd bij, lange leven het uitstrijkje.
Bij mijn moeder ( 58) Is in December kanker gevonden, in haar dikke darm. Ze liep al ruim een jaar met buikpijn, maar had verder niet de klachten die bij kanker hoort.
1 dag voor kerst is ze met spoed opgenomen en geopereerd, ze had een afsluiting van de darm door de tumor. Toen ze wakker werd...had ze een grote snee, 50 cm darm verwijderd, staartje van de alvleesklier, milt, en alle limpfklieren zijn eruit gehaald, ook heeft ze een stoma gekregen. Er was een uitzaaing in 2 limpfklieren, maar ze hebben alles weg kunnen halen. Snijvlakken waren schoon.
bijna 3 maanden heeft ze nodig gehad om te herstellen, dan een wond ontsteking, dan een cyste, en ze was heel erg zwak. Ze moest eigenlijk preventieve chemo, maar omdat ze al zo zwak was heeft ze daarvan af gezien. Ik begrijp het wel, maar diep in mezelf ben ik best teleurgesteld, nu kan ze nog met chemo erdoor, dadelijk niet meer.
De arts heeft gezegd nu of nooit chemo, nou dan is het nooit.
Bij ons in de familie komt kanker eigenlijk niet voor ( opa longkanker) maar voor de rest niemand. Ook ik heb gevraagd welk risico ik liep, en de arts zei me niet meer of minder dan een ander mens.
Nu moet ze iedere 3 maanden bloed laten prikken en zo houden ze haar in de gaten. Haar bloedwaarde ( CEA) was net na de operatie 2,4 en 3 maanden later 5,1.......Hoe dit te verklaren? Ze was een kettingroker en net voor de operatie kon ze dus niet meer roken.....tot een maand erna heeft ze niet gerookt maar helaas alweer begonnen.......( tis gewoon een rot verslaving, ik rook zelf ook te veel)
Nu had ik gelezen dat bij rokers de CEA waarde altijd rond de 5 zit, maar de arts wou toch eerder een bloed onderzoek weer doen, Nu dus weer 3 spannende weken, tot de uitslag, hoop niet dat het weer verhoogd is, want dan gaat alls weer opnieuw beginnen van ct scan tot pet scan........
Mijn moeder had een tumor die ze T4 noemen....... Nu gaat het geweldig met haar, ze heeft weer energie en doet van alles, terwijl we een korte tijd geleden dachten dat het einde nabij was................
Tjee moet er niet aan denken om haar te missen, ook al ben ik nu al wat ouder, maar we moeten wel realistisch blijven he...................
Nu dubbel genieten van de kleine dingen die we doen!!
M'n vader is in december overleden aan de ziekte.. Ze gaven hem maar een jaar, maar toen kenden ze mijn vader nog niet Die heeft nog uiteindelijk 3 jaar met de ziekte geleefd.. Maar de laatste weken waren vreselijk..