evanescence schreef:@Kimbers: Ja, jammer genoeg nog wel. Maar al flink geminderd. Van 19 op een dag naar 3 op een dag.
Een collega van mij heeft iets soortgelijks gehad, op haar handen en voeten. Zij is op advies van de arts gestopt met roken omdat in een sigaret een bepaalt stofje zit die zorgde voor die lichamelijke reactie. Misschien het proberen waard om helemaal te stoppen en kijken of het helpt?
Gebruik vooral geen hormoonzalf, daar wordt het erger van op den duur. Probeer wel goed veel water te drinken zodat eventuele afvalstoffen snel het lichaam kunnen verlaten. In de zomer heb ik ook veel minder last dan in de winter en rest van de seizoenen. Daarom ga ik nu steeds vaker onder de zonnebank. Niet om een mooi kleurtje te krijgen, maar om m'n huid te kalmeren. Maar vooral: heel veel smeren smeren smeren met homeopatische zalf en uiercrème (na het douchen/handen wassen) en uierzalf ('s avonds).
Want de thermostaat hoger of juist lager zetten voor langere tijd helpt niet, dus temperatuur lijkt ook uitgesloten. Zonlicht zou kunnen; we zaten ook te denken aan een verschil in luchtvochtigheid. Maar voorlopig blijft het gissen naar wat het is..