Constant dode huid op handen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:03

evanescence schreef:
@Kimbers: Ja, jammer genoeg nog wel. Maar al flink geminderd. Van 19 op een dag naar 3 op een dag.

Een collega van mij heeft iets soortgelijks gehad, op haar handen en voeten. Zij is op advies van de arts gestopt met roken omdat in een sigaret een bepaalt stofje zit die zorgde voor die lichamelijke reactie. Misschien het proberen waard om helemaal te stoppen en kijken of het helpt?

sietssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:54

Aloe vera gel is heel vochtinbrengend en helpt heel goed bij eczeem. En er is ook een aloe vera zalf wat op hormoonzalf lijkt. Maar omdat het een natuurlijk product is , is het niet schadelijk.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen. Want aloe vera is ook genezend, dus helpt dan gelijk om de wondjes te herstellen.

Wil je meer weten dan mag je dat natuurlijk altijd vragen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:18

Ik heb zelf een ernstige variant van eczeem, en daar lijkt dit wel heel erg op!

Niet te veel dichtsmeren, gebruik anders Cardiflor van VSM (homeopatisch), dat werkt op zich goed tegen de jeuk. Droogt wel iets uit. Verder vet ik m'n handen altijd voor het slapen gaan in met uierzalf, echt mega vette bende, maar dat helpt wel! :j Gebruik vooral geen hormoonzalf, daar wordt het erger van op den duur. Probeer wel goed veel water te drinken zodat eventuele afvalstoffen snel het lichaam kunnen verlaten. In de zomer heb ik ook veel minder last dan in de winter en rest van de seizoenen. Daarom ga ik nu steeds vaker onder de zonnebank. Niet om een mooi kleurtje te krijgen, maar om m'n huid te kalmeren. Maar vooral: heel veel smeren smeren smeren met homeopatische zalf en uiercrème (na het douchen/handen wassen) en uierzalf ('s avonds).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:09

Foto twee en drie lijken erg op kloven. Mijn vader heeft dit namelijk ook: het barst gewoon open en doet best pijn. Hij heeft het als hij in contact komt met ijzer. Zelf heb ik er ook wel eens last van, maar dan alleen 's winters en vooral als ik dan droge handen heb. Zalfjes helpen over het algemeen niet, hoewel paardenmelkcreme (of wat we onlangs geprobeerd hebben: kamelenmelkcreme, te verkrijgen bij de kamelenboerderij in Berlicum) wel een beetje verlichting geeft. Verder zal een huidarts je beter kunnen helpen.

kimberley12

Re: Constant dode huid op handen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:37

Is het niet een goed idee, om te kijken of er een zalf is op natuurlijke basis, waar geen agressieve stoffen in verwerkt zitten? De Tuinen of een natuurwinkel?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:59

Ik volg dit topic ook even. Mijn ouders hebben er beide last van, hebben al verschillende dermatologen en huisartsen gesproken, maar niets lijkt te helpen. Als we op vakantie zijn verdwijnt het plotseling - we hebben dus eens gekeken of het lag aan bepaalde dingen die je thuis wel eet en op vakantie niet, maar daar hebben we ook niets in gevonden.

Nou ja, ik volg dus even mee ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:26

En warmte en zon op vakantie in tegenstelling tot thuis?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:28

Daar lijkt het mee te maken te hebben, met het weer en/of de natuurlijke omgeving. Maar dat is moeilijk te reguleren in huis := Want de thermostaat hoger of juist lager zetten voor langere tijd helpt niet, dus temperatuur lijkt ook uitgesloten. Zonlicht zou kunnen; we zaten ook te denken aan een verschil in luchtvochtigheid. Maar voorlopig blijft het gissen naar wat het is..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:30

En lichttherapie?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:39

evanescence schreef:
Toen ik in Nieuw-zeeland was, had ik een handcreme gekocht, met mineralen uit de dode zee of iets in die richting.
En dat werkte zo super goed!! Alleen, mocht ik de creme afgeven op het vliegveld, heb ik natuurlijk geen naam op geschreven...

Daar kan je hier in NL toch ook aankomen? Zie http://www.dodezee.net/probleem/eczeemhand.htm