Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

_Jorien_ schreef:Maar dat is met gewoon bloedprikken ook zo. Soms heb je er werkelijkwaar van die talenten tussen zitten, waarvan je niet snapt dat die überhaupt mogen prikken, wat zo gemeen zeer kan doen en soms heb je zo'n bloedprikker die zo prikt dat je het nauwelijks voelt.
Maar als je bij de bloedbank aangeeft dat je echt graag geprikt wilt worden door hun beste prikker
dan kan dat gewoon hoor. 
Marjoow schreef:blondies: Ik lees op de site van Sanquin dat mannen max. 5x per jaar en vrouwen max. 3x per jaar mogen geven. Maar in Belgie is dat dus niet zo strikt?
dacht ik, ik zal mezelf eens opgeven. Daarbij kun je er heel veel mensen mee helpen! Wat natuurlijk de voornaamste reden is. De keuring is niet zwaar. Je moet een vragenlijst invullen over je medische verleden en vakantiebestemmingen etc. en daarna nemen ze wat bloed af om te onderzoeken op bloedgroep en besmettelijke dingen. Als alles goed is word je opgeroepen. Dan mag je weer een lijst invullen, mag je weer naar de arts voor een kort gesprekje, ziek geweest recentelijk, medicijnen geslikt, per toeval in het buitenland geweest? Ze meten je bloeddruk en prikken je ijzer en dan mag je wat eten/drinken en daarna gaan ze bloed aftappen. Zo gebeurd. Daarna krijg je nog een gesprekje met de zuster of je je goed voelt, krijg je nog iets te eten en te drinken als je wilt en dan mag je naar huis. Kleine moeite dus!
Nu loop ik op m'n gemak even heen en weer.
Ik heb B negatief dus vrij zeldzaam en ik wil dus eigenlijk wel geven maar ik moet het zetje nog even hebben zeg maar.
Bloeddruk meten vind ik niet vervelend en een vingerprikje heb ik voor het laatst gehad toen ik kind was...is die echt zo gemeen?