Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Arabelle schreef:Net weer een meningsverschil gehad met iemand, bij wie ik op visite was. Zij wil altijd haar zin doordrijven, met wat dan ook, en dat is dan voor mij vervelend om mee te praten. Vooral als je daar dan alleen bent, als je samen bent of met andere mensen, is er nog afleiding. Alleen alleen is ook maar alleen.
Lovely schreef:Sleeper, het lijkt mij evident dat niemand hier kan bepalen wat TS wel of niet moet doen of waar TS wel of niet aan toe is. Uit de informatie blijkt alleen dat TS vindt dat ze donkere gedachten heeft en dat ze niet van discussieren houdt. Beiden lijken mij niet al te ingewikkeld.
Sica schreef:Antipsychotica worden niet alleen voorgeschreven voor psychoses, maar ook voor angstklachten (paniekaanvallen/herbelevingen etc etc) omdat ze angstremmend werken.
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggend dat dit soort medicijnen symptoombestrijding is, hoewel het soms wel echt veel kan helpen om ze wel te slikken. Als dat je net even die ondersteuning geeft om de oorzaak van je klachten aan te pakken, waarom dan niet?
Het is inderdaad rotzooi, maar als je het zonder die rotzooi niet red is het toch fijn dat het er is. Persoonlijk word ik dan liever wat minder oud, maar wel gelukkig mét rotzooi, dan misschien wel 100 en diep ongelukkig zonder.
die keuze heb je! Lovely schreef:Hoe je met discussies omgaat, ligt bij jezelf en niet bij anderen.
nynke55 schreef:Wat ik hiermee zeggen wil, is dat je mensen moet zoeken, die positief in het leven staan, de negatievelingen hebben een hele slechte invloed op jou.
cooper schreef:Lovely schreef:Hoe je met discussies omgaat, ligt bij jezelf en niet bij anderen.
Zo is dat.
En als jij anderen verantwoordelijk gaat stellen, dan word je een slachtoffer.
En als je slachtoffer bent, wordt het leven enorm moeilijk...
Want de allerenigste persoon die je uit deze situatie kan halen, ben jijzelf.
Jij hebt jezelf er tenslotte ook middenin geplaatst, door jezelf als slachtoffer te gaan zien en anderen verantwoordelijk te stellen.
gohya schreef:Maar "sica" je kan ook denken:ik moet hier uit zien te komen zónder die medicijnen.
Als je eenmaal medicijnen slikt,kom je er bijna niet meer vanaf.Natuurlijk voel je je gelukkiger,maar das dan toch alleen maar schijn? daar schiet je toch niets mee op?
Heino schreef:gohya schreef:Maar "sica" je kan ook denken:ik moet hier uit zien te komen zónder die medicijnen.
Als je eenmaal medicijnen slikt,kom je er bijna niet meer vanaf.Natuurlijk voel je je gelukkiger,maar das dan toch alleen maar schijn? daar schiet je toch niets mee op?
Sommige mensen hebben daadwerkelijk een afwijkende stofwisseling van die belangrijke stofjes in je hersenen, die kunnen vechten wat ze willen, maar ze zullen de strijd nooit winnen...
En waarom schijn? Het zijn menseigen stofjes, maar dan van buitenaf toegediend.
Let wel, ik ben absoluut voorstander van op eigen kracht je problemen oplossen, maar sommige mensen zijn dat station allang gepasseerd en komen er zonder biologische hulp niet meer uit.
Arabelle schreef:Ja, dat is bij mij ook het geval. Ik kom erzelf niet bovenop. Vandaar dat ik nu aan de medicijnen zit. Vroeger heb ik ook wel een periode gekend, dat ik in groepstherapie zat en individuele therapie en toen heb ik geweigerd om medicijnen te slikken en toen kwam ik er met eigen kracht wel weer bovenop. En met deze medicijnen mocht ik het ook een keer afbouwen, en toen na een half jaar begon het weer. Het duurt zeker lang, voordat die medicijnen zijn uitgewerkt in je lichaam. Maar ik heb me ook een paar dagen goed gevoeld, en toen heb ik een luchtweginfectie gekregen, en toen begonnen de klachten weer precies, zoals ik ze nu heb. En het is niet weggegaan. Ik moet zeggen, dat ik door mijn neus, niet meer hetzelfde adem zoals ik gewend ben geweest. Ik ben ook wel een neuspeuteraar geweest, en toen zijn de klachten ontstaan, dus waarschijnlijk heb ik wat beschadigd in mijn neus. Waardoor ik nu met deze klachten rondloop. Heel erg dom van mij, om dat te doen.