Wat een lichaam zelf al niet kan fixen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Wat een lichaam zelf al niet kan fixen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:14

Jeetje dat is mooi geheeld inderdaad :j

Inderdaad je eigen tattoo :))

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:19

Is netjes geheeld idd :j
Je zou het nog kunnen laten fixen als je dat ooit zou willen, ikzelf heb daar nooit voor gekozen. Maar het was wel het eerste wat de AIO op de plastische chirurgie tegen me zei bij de controle :') Ik keek hem echt aan alsof hij gek was, ik kwam daar niet om iets te laten fixen, het was juist net gemaakt _O-
Maar ze kunnen een gedeelte littekenweefsel wegsnijden en het weer hechten waardoor de wondrand sterk gereduceerd wordt. Maar als je er geen last van hebt zo, lekker laten zitten.
Dit is wie je bent en wat jou maakt wie je bent. Ik heb zelf ook een groot litteken op mijn arm zitten wat mensen inderdaad direct zien, maar zelf ben ik er allang niet meer mee bezig.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:43

Heb precies hetzelfde gehad, er zelfs niet eens mee naar het ziekenhuis gegaan.
Ook een flinke beet, arm lag goed open.
En nu een jaartje later, zit er een flink litteken, maar zonder er iets aan gedaan te hebben, is het helemaal genezen :)

Je lichaam kan veel zelf doen :)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:46

zó dat is een flinke beet zeg! gelukkig is het toch nog goed genezen..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:53

Jeetje wat een litteken!

Ik ben zelf trouwens wat littekens betreft een echte fan van bio oil. Ik heb dit gesmeerd op een grote brandwond die ik had op mijn bovenbeen, en eigenlijk op alle - ook hele oude - littekens die ik had, en ik ben letterlijk overal vanaf gekomen. De brandwond op mijn bovenbeen was twee handen breed, en daar zit echt helemaal niks meer (ja nieuwe littekens :') ). Dus wellicht een aanrader, een litteken als de jouwe zal er misschien wat minder van kunnen worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:30

Ik heb direct na het ongeluk gebruik gemaakt van siliconenpleisters. Die hebben echt goed gewerkt, daarna ben ik overgestapt op bio oil voor een tijdje, maar dat vond ik lastig omdat hij zo vet was :+
Maar beiden kunnen nog steeds heel goed werken voor jou litteken, mocht je dat interessant vinden.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:22

AnneH_87 schreef:
Heb precies hetzelfde gehad, er zelfs niet eens mee naar het ziekenhuis gegaan.
Ook een flinke beet, arm lag goed open.
En nu een jaartje later, zit er een flink litteken, maar zonder er iets aan gedaan te hebben, is het helemaal genezen :)

Je lichaam kan veel zelf doen :)

Absoluut, maar bij zo'n diepe open wond is het wel raadzaam om naar het ziekenhuis te gaan. K ben zelfs een nacht moeten blijven, en weken lang op controle. En terecht het was half afgestorven en het infectiegevaar is enorm, dan is een antibiotica kuurtje geen overbodige luxe..

Britt schreef:
Is netjes geheeld idd :j
Je zou het nog kunnen laten fixen als je dat ooit zou willen, ikzelf heb daar nooit voor gekozen. Maar het was wel het eerste wat de AIO op de plastische chirurgie tegen me zei bij de controle :') Ik keek hem echt aan alsof hij gek was, ik kwam daar niet om iets te laten fixen, het was juist net gemaakt _O-
Maar ze kunnen een gedeelte littekenweefsel wegsnijden en het weer hechten waardoor de wondrand sterk gereduceerd wordt. Maar als je er geen last van hebt zo, lekker laten zitten.
Dit is wie je bent en wat jou maakt wie je bent. Ik heb zelf ook een groot litteken op mijn arm zitten wat mensen inderdaad direct zien, maar zelf ben ik er allang niet meer mee bezig.

Ja dat stelde ze ook direct voor bij mij. Dat hoeft van mij ook niet, niet weer alles openmaken.
Dit springt ook wel in het oog, maar het hoort nu bij me. Of ik dat nou leuk vind of niet.

Ik kwam vanmiddag een dokter tegen die op die dag op de eh was en mij geholpen heeft. Hij kon het zich nog maar al te goed herinneren en was zeek verbaasd toe hij het litteken zag. Hij had niet verwacht dat het zo mooi zou helen..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:26

ben ik raar dat ik het wel een mooi litteken vind? Mooi verhaal erachter; menig tattoo-liefhebber zou jaloers zijn.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:32

Nee hoor Sallandval..je bent niet raar ;) Ik ben een mietje en zou al flauwvallen dagelijks om die wond te moeten schoonmaken :p maar er schuilt een triest verhaal achter, want geen paard is zo uit zichzelf en de TS en zij hadden zo'n mooie band met elkaar..dat dit wel een blijvende herinnering is..weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven, want begrijp me nier verkeerd, zou het niet willen..nahja, jullie snappen me wel ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:34

Soo, en ik die al helemaal van slag was omdat paard een 'deuk' in mijn vinger had gebeten!
Ik vind het ook heel erg mooi geheeld, zou je niet verwachten van zo'n wonde.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:36

ZO dat is mooi geheeld zeg :j

Ik kan mij jouw topic toen nog goed herinneren, maar jeetje dat dát alweer een jaar geleden is...

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 19:40

sallandval schreef:
ben ik raar dat ik het wel een mooi litteken vind? Mooi verhaal erachter; menig tattoo-liefhebber zou jaloers zijn.

_O-

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:46

Ik vind het ook absoluut een 'mooi' litteken. Grote kans dat het nog verder vervaagd.!

Ik ben zelf 9 jaar terug 'aangevallen' door een welsh a die vol in mijn schouder greep. Ik had een wond van ongeveer 10cm doorsnee. Vellen hingen er aan, volgende dag bij de huisarts (wilde niet naar het ZH ) af/uit gespoeld met ontsmettings spul. Verbonden voor een paar dagen en daarna open laten genezen. Het is nog maar een klein litteken van 1 bij 3? cm heel vaag.. En je moet echt goed kijken als je het wil zien.

Dus ik zou zeggen laat je lichaam verder rustig zijn werk doen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:00

Jeetje, wat een wond!
Ik heb even in je profiel gespiekt en vraag me dan toch af hoe jullie zo een geweldige band hadden? Ik begrijp wel dat je ondanks een apart of moeilijk karakter een band kan hebben, maar als je paard je ieder moment uit het niets kan bijten en wil mee sleuren kan ik niet begrijpen hoe jullie zo saampjes op de foto staan...dan was het in principe een vals paard die heel onvoorspelbaar en gevaarlijk was?

of zit ik dit verkeerd.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 20:45

Moos99 schreef:
Jeetje, wat een wond!
Ik heb even in je profiel gespiekt en vraag me dan toch af hoe jullie zo een geweldige band hadden? Ik begrijp wel dat je ondanks een apart of moeilijk karakter een band kan hebben, maar als je paard je ieder moment uit het niets kan bijten en wil mee sleuren kan ik niet begrijpen hoe jullie zo saampjes op de foto staan...dan was het in principe een vals paard die heel onvoorspelbaar en gevaarlijk was?

of zit ik dit verkeerd.

Ik begrijp je reactie volkomen. En zo heb ik ook gedacht, dat hij vals was. Maar ik denk dat de aanval een heel andere oorzaak had. Dit paard was doodziek en ik wist dat op dat moment nog niet. Had ik het maar geweten. Bizar is inderdaad dat ik heel hecht met hem werd, door alles wat er gebeurde. Hij was niet slecht, hij was heel ziek. "zo een fantastische band" klinkt een beetje synisch imo. Tuurlijk is het anders dan met een paard dat je 15 jaar hebt, maar hoeft zeker niet minder fantastisch te zijn. zo intensief als ik met hem bezig was om hem te helpen, zo veel zorgen.. Die ene beet kan niet op tegen die kleine momentjes van ons, dat hij zijn hoofd liet rusten in mijn armen. Het heeft me heel veel verdriet gedaan. Meer dan toen Cristel na 15 jaar!! Samen dood ging.

..Ik heb het hem in het begin wel kwalijk genomen, en was voorzichtig, maar ik vraag me af of het Rubis zijn schuld was.. Tuurlijk beet hij, maar wat maakt het dat een paard zoiets ineens doet?Het verhaal is complex evenals de diagnoses die gesteld zijn. Maar goed, ik reken het wel iemand aan wat er gebeurd is.. Niet dat arme dier, niet meer, nu ik beter weet..
Het doet me nogsteeds veel verdriet dat hij er niet meer is en wat hem is aangedaan.. Daar heeft Rubis niet om gevraagd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:04

Je had een aanzienlijk lelijker litteken kunnen treffen en na het zien van de wond foto vind ik het erg netjes genezen. Ik vind dat idee van die copyright eronder super grappig en zou ik meteen hebben gedaan. (maar heb al 3 tatoos dan is de drempel wat lager)

2x daags Calendulan zalf van VSM smeren doet wonderen voor het vervagen van littekens. Het trekt ook vrij snel in dus niet zo'n vette boel.
Ik heb ooit mijn hand verschrikkelijk verbrand (blaren stonden erop en vellen hingen eraan) en heb zeker nog een jaar of langer 2x daags gesmeerd. Daarna was er niets meer te zien zelfs geen pigmentvlekje.