Heeft baarmoederhals kanker prik bijwerkingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:11

Magrathea schreef:
Laura, hoor je wat je zelf zegt? In de tijd van je oma. Dat is toch minimaal 30 jaar geleden. Inmiddels weten we veel meer over bijwerkingen en zoiets als softanol komt echt niet vaak voor hoor. Er is maar één keer iets van dergelijke omvang geweest. En softanol was iets heel anders dan iets wat moet voorkomen dat je een bepaalde ziekte krijgt.

@delerium, precies.

Mwah dat valt wel een beetje tegen, kijk naar de narcolepsie gevallen na de Mexicaanse-Griepprik. Je weet het gewoonweg niet als het nog niet op grote schaal wordt getest, dat is in mijn ogen het oproepen van al die jonge meiden, 1 grote test.

Al die jonge meiden zijn geen proefkonijnen, althans, dat horen ze niet te zijn...

Magrathea

Re: Heeft baarmoederhals kanker prik bijwerkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

Nee, maar hoe wil je het anders testen?

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:03

In Nederland komt 60 procent van de 12-jarige meisjes opdraven voor de HPV-vaccinatie tegen baarmoederhalskanker.

Deze veelbesproken ‘meidenprik’ zorgt voor veel lichamelijke klachten: extreem veel hoofdpijn, flauwvallen en pijnlijke armen. Dat schrijft De Telegraaf vanochtend.

Alhoewel het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu benadrukt dat het een veilige en effectieve prik is zijn er gevallen van zieke meisjes gemeld bij het Nederlands Bijwerkingencentrum Lareb na de vaccinatie die als ernstig zijn aangemerkt. Het gaat onder meer om enorme spierpijnklachten, chronische vermoeidheid en ziekenhuisopnames.

Langdurig onderzoek

Het vaccin zou de voorstadia van baarmoederhalskanker moeten voorkomen, maar dat moet nog uit langdurig onderzoek blijken.

In 2009 waren er 427 meldingen van bijwerkingen, waarvan zes ernstig. In 2010 waren er 107 gevallen, waarvan acht serieus. En in 2011 zijn 61 meldingen van mogelijke bijwerkingen gedaan bij Lareb waarvan vijf opvallend.

Is er niet meer

Het Nederlands Bijwerkingencentrum doet momenteel onderzoek of de gemelde klachten inderdaad aan het vaccin kunnen worden toegeschreven of dat er andere oorzaken voor de klachten te vinden zijn.

De Telegraaf had een gesprek met twee van de ernstig getroffen meisjes die stuipen kregen, bewusteloos en oververmoeid raakten en maanden op bed lagen. “De Sarina van vóór de vaccinatie is er niet meer.”

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:05

ik heb hem geloof ik twee jaar geleden gehad. alle drie (als het er drie waren, weet al niet meer).
heb er iniedergeval totaal geen last van gehad. op de dag zelf wel natuurlijk een zware arm en wat hoofdpijn, maar heb er nu echt geen last meer van. ook geen gekke rare aandoeningen gehad.

vind dus al die drukte eromheen nergens voor nodig

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:16

Ik heb alle 3 de prikken ook gehaald 2/3 jaar geleden en heb nergens last van gehad, ben gewoon wezen paardrijden.
Ik heb hem wel gehaald omdat ik dan vond dat ik in elk geval iets ertegen heb gedaan, en ik later geen spijt wilde hebben omdat ik hem niet gehaald had.

En inderdaad zoals al gezegd wordt, medicijnen worden heus wel eerst getest, het is alleen zo jammer dat ze er nog geen robots voor hebben om het op uit te testen, dus ja de mensen zijn de proefkonijnen.

Al die drukte eromheen is nergens voor nodig, je kan jezelf zo ziek maken als je zelf wilt.. Het grootste gedeelte zit toch echt tussen je oren. Oke, je kiest er zelf niet voor om kanker te krijgen, maar "gewone" bijwerking kan je echt zelf opwekken. Als je maar lang genoeg denkt dat je hoofdpijn hebt of misselijk bent wordt je het vanzelf. (handige tip als je geen zin hebt in school of werk := )

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:19

MissMarije schreef:
Het grootste gedeelte zit toch echt tussen je oren. Oke, je kiest er zelf niet voor om kanker te krijgen, maar "gewone" bijwerking kan je echt zelf opwekken. Als je maar lang genoeg denkt dat je hoofdpijn hebt of misselijk bent wordt je het vanzelf. (handige tip als je geen zin hebt in school of werk := )

Zeg jij dat tegen de kinderen die narcolepsie hebben sinds de Mexicaanse Griepprik?
http://www.artsennet.nl/Actueel/Medisch ... lepsie.htm

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:21

Telegraaf: ennnn weg geloofwaardigheid :P

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:28

Authentic schreef:
MissMarije schreef:
Het grootste gedeelte zit toch echt tussen je oren. Oke, je kiest er zelf niet voor om kanker te krijgen, maar "gewone" bijwerking kan je echt zelf opwekken. Als je maar lang genoeg denkt dat je hoofdpijn hebt of misselijk bent wordt je het vanzelf. (handige tip als je geen zin hebt in school of werk := )

Zeg jij dat tegen de kinderen die narcolepsie hebben sinds de Mexicaanse Griepprik?

Ik zeg toch ook: "gewone" bijwerking zoals Hoofdpijn en misselijkheid.. Tuurlijk kan je narcolepsie niet zelf opwekken, kanker niet, suikerziekte niet.

Hoofdpijn en misselijkheid kan je zelf opwekken door er maar lang genoeg aan te denken, net zoals pijn.
Nu zeg ik niet dat alle hoofdpijn en misselijkheid door je zelf wordt aangepraat, maar dan toch wel voor een groot deel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:48

Wist je dat als je een paracetamol neemt tegen de hoofdpijn, het placebo effect en het vocht van het water eerder werkt tegen de hoofdpijn dan het medicijn zelf? /offtopic :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:04

Authentic schreef:
MissMarije schreef:

Deze pagina heeft helemaal geen bronvermelding en is slechte onderbouwing voor je verhaal. Ze hebben dit onderzoek gedaan met een follow-up study, die ook nog eens afgekapt is vanwege media-attentie. Vervolgens is er nog geen bekend vervolg onderzoek gedaan bij een bredere groep (wat ook erg lastig is). Dit ging over 67 narcolepsy patienten. Ik vind het allemaal nogal vaag en ik zet grote vraagtekens bij dit onderzoek.

Mijn bron:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22470453/

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:21

En niemand heeft mij nog kunnen vertellen waarom het feit dat er nog weinig over bekend is een reden is om niet te gaan..