Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
purple schreef:Ik heb op een afdeling stage gelopen waar "aan de lopende band" knie operaties werden gedaan. Daar was het grootste verschil tussen bijde, dat meestal de mensen met algehele narcose eerder "goed" waren, dus eerder uit bed mogen, eerder kunnen plassen en dus eigenlijk eerder naar huis mochten. Maar op deze afdeling kwam de arts pas aan het einde van de dag, dus mocht iedereen tegelijk naar huis

Barbabientje schreef:Ik liep op orthopedie, dus dat waren echt (deels) nieuwe knieën of thp (totale nieuwe heup)
edit: dit is zo in het Jeroen Bosch ziekenhuis *dat grote nieuwe* kan dus zijn dat het overal anders is hoor!
Debski schreef:purple schreef:Ik heb op een afdeling stage gelopen waar "aan de lopende band" knie operaties werden gedaan. Daar was het grootste verschil tussen bijde, dat meestal de mensen met algehele narcose eerder "goed" waren, dus eerder uit bed mogen, eerder kunnen plassen en dus eigenlijk eerder naar huis mochten. Maar op deze afdeling kwam de arts pas aan het einde van de dag, dus mocht iedereen tegelijk naar huis
Is dat zo? Volgens mij is het juist anders om omdat je van een ruggeprik veel minder last hebt als van een algehele narcose. Ik stond na een halve dag weer op straat. Even plassen en op je benen kunnen staan en je mocht weer gaan.