Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Wie word er ook misselijk van vroeg in de auto?<Reisziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:57

die bandjes werken voor mij ook prima, en primatour ook. Verder is zelf rijden absoluut de beste oplossing, anders iig voorin zitten en een soepel rijdende chauffeur. (kaart)lezen e.d. is een nono.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:58

Ik kan ook niet tegen muziek aan, als ik misselijk ben is echt elke prikkel teveel :')
(ben echt een vreselijke passagier haha)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:00

Mee eens hoor, ik erger me er trouwens altijd enorm aan dat zo'n website beweert dat de resultaten wetenschappelijk bewezen zijn, maar dat er nergens wordt verwezen naar de onderzoeken.
Dit is het enige onderzoek dat ik kon vinden over Seaband, maar dit gaat over zwangerschapsmisselijkheid, dat heeft een totaal andere oorzaak dan misselijkheid door autorijden, maar de site claimt dat het ook voor autorijden werkt. Hoezo dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:02

Dat vraag ik mij ook af, juist omdat je dat perfect kunt testen in een wetenschappelijke setting... Dus waarom doen ze dat niet?

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:03

Heb het ook nog altijd... Ik word alleen heel misselijk, maar echt overgeven is volgens mij 1 keer gebeurd... Was op vakantie in Frankrijk en ik zat achterin de bus achterstevoren met mensen te praten en we gingen een bergpad op en af en tja, toen had ik een plastic zak nodig :+ Verder heb ik het niet als ik voorin zit en niet lees of wat dan ook. Gewoon naar buiten kijken gaat prima. Als ik achterin zit, moet ik echt niet gaan lezen of iets, want dan word ik veel sneller wagenziek. In de bus heb ik het dan weer minder snel en kan ik bijvoorbeeld de hele tijd met mijn telefoon zitten, maar achteruit zitten gaat dan weer niet... Beetje vreemd :P

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:03

Ik heb het niet alleen sochtends.. 9 van de 10 keer word ik spoeg misselijk in de auto ,
en dan vooral in lage auto's of mensen die telkens afremmen , optrekken , afremmen ..

ooh verschrikkelijk ! Heb er al van kleins af aan last van , heb wel eens pilletjes gehad vroeger..
maar weet niet meer welke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:44

Heb er ook last van, minder erg dan vroeger maar toch nog wel beetje. Vooral als ik bij andere mensen in de auto zit. Ik rijd wel graag auto zelf maar meerijden niet :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:46

Zelf rijden inderdaad en anders voorin zitten. Goed vooruit kunnen kijken (zo zit ik in een bus ook het liefste voorin zodat ik goed zicht heb vooruit).

(kaart)lezen of een spelletje ofzo is niet aan te raden dan wordt je bijna zeker ziek.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:50

_Apple_ schreef:
Ik kan het er nooit in een keer doorslikken, helaas......

Maar kan het echt geen kwaad als je wat Limonade erbij neemt?

Tuurlijk niet, je moet het juist met vloeistof doorslikken. Anders gaat het niet, blijven ze plakken. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een stukje ontbijtkoek of cake erom heen 'kneden' en dat in 1x doorslikken. Werkt ook prima.

Sinds een paar jaar wordt ik ook weer wagenziek, maar primatour werkt echt als een tierelier.

Ik ga het ook slikken als ik naar de efteling ga, dan ben ik minder gevoelig voor de achtbanen :')

En de laatste keer dat ik het geslikt heb was toen mijn maag helemaal van streek was, waarschijnlijk iets verkeerd gevallen bij het uitgaan de vorige avond. Pas na een dag 'lijden' heb ik om 18.00 uur een primatourtje gepakt, ben in slaap gevallen en een paar uur later was alles over. Werkt erg goed tegen misselijkheid, ook als het niet door wagenziekte komt.

Kleine gele wonderpilletjes _/-\o_

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:59

Apple schreef:
Zelf rijden inderdaad en anders voorin zitten. Goed vooruit kunnen kijken (zo zit ik in een bus ook het liefste voorin zodat ik goed zicht heb vooruit).

(kaart)lezen of een spelletje ofzo is niet aan te raden dan wordt je bijna zeker ziek.

Dat kan ik ook niet , spelletje of iets lezen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:05

Hier ook.

Wagenziekte, zeeziekte, de hele meuk. Ben nog op zoek naar een goede oplossing. :3

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:51

Afbeelding
Ik geloof dat we allemaal deze bedoelen!?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:59

Jep, dat zijn de kleine gele wonderpilletjes. Vies als hel maar werken doen ze.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:01

Ik heb al heel mijn leven lang last van wagenziekte! Ik neem 2 reispillen (primatour) een halfuur voor vertrek in en dan is het redelijk te doen! Ik blijf misselijk en heb een hekel aan auto rijden..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:15

Gewoon met iets anders dan water innemen, werkt ook prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:43

Ginootje schreef:
Ik heb al heel mijn leven lang last van wagenziekte! Ik neem 2 reispillen (primatour) een halfuur voor vertrek in en dan is het redelijk te doen! Ik blijf misselijk en heb een hekel aan auto rijden..

2 :oo ???? Ik een halve _O- En daar ben ik al zo duf als een garnaal van :')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:46

Ik neem ook maar een halve en als het niet wil dan mag ik maximaal tijdens het rijden ook maar een halfje.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:46

Amaris schreef:
_Apple_ schreef:
Ik kan het er nooit in een keer doorslikken, helaas......

Maar kan het echt geen kwaad als je wat Limonade erbij neemt?

Tuurlijk niet, je moet het juist met vloeistof doorslikken. Anders gaat het niet, blijven ze plakken. Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld een stukje ontbijtkoek of cake erom heen 'kneden' en dat in 1x doorslikken. Werkt ook prima.

Haha, mijn moeder zegt ook altijd: "je slikt toch ook je eten door!" Ja, maar dat kauw ik wel eerst tot moes :P
Ik breek die Primatour in kwartjes en drink ze weg met limo ofzo. Daarna eventueel meteen wat lekkers eten erachteraan.

vuurneon schreef:
Dat vraag ik mij ook af, juist omdat je dat perfect kunt testen in een wetenschappelijke setting... Dus waarom doen ze dat niet?

Omdat het geld kost.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:12

pillen slikken kun je leren, het 'niet kunnen slikken' zit tussen je oren :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:13

Ik heb het alleen wanneer mijn vader rijdt, heel vreemd! en soms ook wanneer mijn broertje achter het stuur zit.
Het vreemde is dat ik het verder bij niemand anders heb. Misschien ligt het dan toch ook aan de rijstijl. Lezen helpt ook niet mee trouwens :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:56

Problemen bij het reizen
Misselijkheid, duizeligheid en braakneiging, veroorzaakt bij gelijk welke vorm van reizen, zijn teweeggebracht door de ontvangst van een verwarde boodschap in de hersenen. Zelfs wanneer u onbeweeglijk zit, krijgt u de gewaarwording alsof u in beweging bent.

In tegenstelling tot wat sommigen denken, is de oorzaak van de misselijkheid niet te vinden in de geest. Zij is bij kinderen en volwassenen in dezelfde vorm terug te vinden.

Eerste tekenen van reisziekte omvatten: rustig worden, hoofdpijn en slaperigheid, meestal gevolgd door ongecontroleerde braakneigingen.

--

Het is dus niet persee psychisch.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:50

Ik ben ook wagenziek. Maar bij mijn ouders ihn de auto eigenlijk niet, heel apart. Alleen als we 's nachts weggaan naar bijvoorbeeld vakantie dan wordt ik wel altijd ziek. Maar bij mij is het vaak ook het probleem dat ik me overal druk om maak. Dus als er iets 'spannends' gaat gebeuren (vakantie bijvoorbeeld) maak ik mezelf zo gek dat ik ook misselijk wordt, en ga overgeven. Maar ik las hier ook wat over die bandjes, die heb ik ook en die werken bij mij soms ook. :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:35

Ziek van spanning vind ik toch echt iets anders. @Matheno, zeker. Ik had het volgens mij al eerder gepost: het zit in de gevoeligheid van je evenwichtsorgaan. Het gaat om de communicatie tussen hoe je werkelijk beweegt en wat je voelt en ziet. Daarom ook wel bewegingsziekte genoemd. Dit is geen bewust proces, maar goed kijken om je hersenen te helpen om beter in te schatten welke bewegingen gaan volgen, kan dus enorm helpen. Het kan overigens ook uitstekend teweeg gebracht worden door optisch bedrog/desoriëntatie. Ik werd enorm misselijk in de Villa Volta, wat een hel attractie. Ik kan zelf wel bedenken hoe het ding beweegt. De bankjes gaan niet over de kop :+ maar de kamer eromheen beweegt, maar het maakt niet uit dat ik dat weet, mijn evenwichtsorgaan begrijpt er blijkbaar geen reet van :P Ik kan ook misselijk worden van first-person shootergames :( Meekijken met andere die spelen is al helemaal een ramp.

Kinke schreef:
pillen slikken kun je leren, het 'niet kunnen slikken' zit tussen je oren :)

Zeker. Anders zou je ook niet kunnen eten :+ Ook al kauw je je eten tot moes. Omdat je eig de pil niet wil slikken, blokkeer je je keel. Mij helpt het dan ook enorm om heel bewust die spieren aan te sturen en bewust m'n keel open te zetten als het ware.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:05

Wat dacht je van 3D films? Ik kan er echt niet tegen := hondsberoerd!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:23

Hier nog iemand met reisziekte en dan ook nog iedere dag met de trein naar het werk moeten..
Ik heb heel lang primatour of huismerk gebruikt en dat werkte prima, maar om dat nou bijna dagelijks in te nemen leek me niet gezond dus toen ben ik overgestapt op de seaband en het werkt super!
Ik kan nu zelfs lezen in de trein..
Naar mijn weten gaat het idd om het evenwichtsorgaan dat niet begrijpt dat je stil zit en toch beweegt.. De bandjes werken dan op drukpunten en ik merk het zeker als ik ze te snel om heb gedaan, waardoor het bolletje niet op de goede plek zit.. Lijkt me niet dat dat psychisch is, omdat ik dit pas weet op het moment dat ik me toch iets beroerd voel en dan ga kijken of ik ze wel goed om heb..
Ach ik ben allang blij dat ik zonder zorgen de trein in kan stappen!