Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
youngster schreef:Sommige spreken hier over een kind alsof het de pest is
Die zijn zeker zelf nooit kind geweest en als volwassen persoon geboren
TS wat een lastige keuze. Misschien een tip. Ga eerst een echo maken, ik denk dat als je dat gezien hebt weet wat je moet doen.
Mijn ex collega heeft bij haar eerste ( ongewenst zwanger) een abortus geprobeerd op te wekken. Die wilde echt geen kinderen, maar toen ze de echo had gezien ( kloppend hartje) was ze om. Nu heeft ze 2 kereltjes en is ze daar heel erg blij mee.
Misschien weet jij bij de echo dat dit iets is wat je echt niet wilt, dan is dat ook duidelijk.
Maar bespreek dit echt heel heel goed met je vriend. Alleen jullie kunnen deze beslissing maken en dat moeten jullie samen doen. Als jij dit alleen gaat doen is dat zeer waarschijnlijk funest voor je relatie, zeker omdat hij te kennen geeft wel heel graag een kindje te willen met jou.
Sterkte in iedergeval.
Urielle schreef:Ben het met je eens hoor Lottie, maar ik heb zelf wel liever dat TS serieus alle opties en mitsen en maren overweegt, dan straks liefdeloos een kind opvoeden (en dan heb ik het nog niet over die enge artikels van baby's die gedumpt worden in een vlaag van waanzin).

tamaramt schreef:ik vind dat er hier teveel gepraat word over het feit dat meer vrouwen moeite hebben en of twijfels hebben tijdens de zwangerschap maar dat na de geboorte er alleen maar liefde is en dat een kindje het mooiste is wat ze is overkomen.
In het beginstuk vd ts staat heel duidelijk dat zij nooit kinderen heeft gewild en dat ze alleen maar twijfelt omdat haar vriend het kindje wel wil houden.
Een abortus is een heftig gebeuren maar een kindje op de wereld laten komen terwijl de moeder er niet vrijwillig voor kiest is ook geen optie.

Lottie84 schreef:ik denk dat dat van te voren heel moeilijk in te schatten is... Ik ben daar ook bang voor geweest, maar het tegendeel is waar
Volgens mij worden er onder invloed van de hormonen een boel angsten en gedachten ontketend... Dat zegt echter nog niks over hoe je je zal voelen als de kleine er is..
'Je bent 365 dagen per jaar 24 uur per dag,...' Man o man, een mens zou van minder in totale paniek slaan!
) en dan ongepland zwanger raken. Er waren veel mensen die vonden dat ik dan abortus moest plegen omdat hij het niet wou. Tja, mijn wens voor wel is echt niet kleiner of minder waard dan zijn nee en uit elkaar doe je niet meer met al twee kinderen samen. Nu is hij wel bijgedraaid maar het zal ook wel iets zijn wat tussen ons in blijft staan, want het heeft natuurlijk wel veel impact gehad.
(alvast sorry voor de mensen die zich storen aan deze kleine touch of humor in dit zware onderwerp)
Ik word nogal eng van de reacties van 'een kind tegen wil en dank' hier. Gelukkig heb je in Nederland een keuze en niet elke vrouw houdt een trauma over van een abortus, integendeel.