Frozen Shoulder, ervaringen gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:07

_flo_ schreef:
@moonfish13... ik heb het gebruik van levertraan aan de arts voorgelegt... je hebt gelijk hoor, ik ga het in ieder geval proberen.

Wat vond die er van? En had hij ervaringen met levertraan?

Romyv

Re: Frozen Shoulder, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 08:53

Ik ben gister bij een Fysio geweest. Die stenvers methode waarover gesproken werd is de enige methode die tegenwoordig gebruikt wordt.

Deze man werkt met geluidsgolven wat get capsel versoepeld en dan op rekken, super pijnlijk maar nu wen dag later merk ik wel verschil! Hij was verder niet al te positief (wel eerlijk) want hij vertelde dat mijn ziektebeeld niet heel regulair is voor een sportief persoon van 26, de symptomen zijn dus echt heel erg. Ik ga zeker niet binnen een jaar pijnvrij zijn en ik mag van geluk spreken als ik na 2 jaar ervan ben :'( Op een schaal van 1 tot 5 zit ik duidelijk op 5, de ergste vorm.

Heel stom maar ik had nog hoop dat deze pijn door de ontsteking kwam en ik straks met iets minder beweging wel alles kon doen, had zelfs m'n trainingsweekend met m'n paard al ingepland voor 1 juni! Dus dit komt echt hard aan!!!!!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 11:14

Jeetje heftig , mag ik vragen hoe jullie het met paardrijden doen ik rijd nu al even niet omdat ik zo bang ben dat als ze een snelle reactie geeft ik die pijnscheut door mijn arm krijg en dan ben ik echt even een minuut lam met mijn arm.
Ook merk ik dat de kracht erin steeds minder wordt nou ja donderdag uitslag echo ben benieuwd...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 13:43

ik heb er nu 2x weer opgezeten. heb 2 hele lieve vriendinnetjes die voor mn beestje zorgen en me dan ook helpen. Zadelen lukt niet, op stappen is onhandig maar rijden zelf gaat wel een beetje. Het is vooral dat ik daarna heel veel pijn heb..

Heb het er net op mn werk over gehad en besloten dat ik gewoon weer minimaal 1x per week ga rijden en dan ga opbouwen in de loop der tijd. Pijn heb ik toch wel en het staat de genezing volgen smij niet in de weg. als dit nog 3 jaar gaat duren ga ik niet mn leven volledig ontnemen door een schouder!

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 14:14

Ik meld me hier ook.
Bij mij is ook een frozen shoulder geconstateerd.
Ik ben in december erg hard gevallen, veel pijn aan mijn schouder gehad en op een gegeven moment toch maar naar de huisarts geweest ( inmiddels februari )
Deze ha dacht eerst dat ik een ontsteking in mijn arm had maar door het val verhaal toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto;s van mijn schouder.
Op deze foto's was niets te zien dus ik weer terug naar de ha want de pijn werd eigenlijk steeds erger en ik kreeg ook steeds minder beweging in mijn gehele arm. Doordat ik in een praktijk loop een andere arts en die stelde eigenlijk direct dat het een frozen shoulder was, doorgestuurd naar een fysio en die concludeerde hetzelfde.
De week erna een injectie in mijn schouder gehad en begonnen met 2x per week fysio.
Ik merk nu na 3 weken al verbetering, ik krijg al iets meer beweging in mijn schouder, de fyio komt al tot 90 graden nu terwijl dat eerst niet redde.
De vooruitzichten zijn wel goed al gaat het waarschijnlijk wel een jaar duren eer ik weer helemaal alles kan doen.
Paardrijden mag ik niet, geeft te veel schok bewegingen wat niet goed is, mag alleen bewegen binnen de ruimte die ik nu heb en niet door de pijn grens gaan.
Hond uitlaten moet ik met mijn goede arm doen, ook i.v.m. trekken en dus onverwachte bewegingen. Al met al dus lekker in de lappenmand maar met goede hoop dat alles weer goed komt.

Vergeet ik er bijna nog bij te vertellen dat mijn fysio in een later stadium ook met dry needle wil gaan werken.

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:29

Ik heb dan wel niet direct een frozen schoulder, maar een forse ontsteking in spieren en pezen, wat minder in de slijmbeurs.

Alle bovenhandse bewegingen doen erg zeer, als het paard gepoetst en gezadeld is, is de koek op.
Ik ga dan samen met stalbuurvrouw het bos in, teugels in de linkerhand en de rechterarm laat ik de hele rit afhangen, we stappen hoofdzakelijk.
Mijn prive lessen heb ik al stopgezet, ik werk nog wel maar heb het advies gekregen even te stoppen... niet dus !

Moonfish13: een deel van wat de arts zei ben ik kwijt, het slikken van levertraan had ook te maken met vitamine D en de botten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:34

Morgen de uitslag van de echo van mijn schouder ...en waarom heb ik er geen goed gevoel over ..ik denk dat ze er niets op zien en zeggen mevrouwtje neem lekker rust... tja dat doe ik dus al twee jaar.....morgen meer !

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:36

Net de uitslag van de echo gehad ....geen schade aan pezen conclusie...frozen shoulder....mag geen fysio geen medicatie niets ga maar lekker verder pijn lijden..

IK ga een second opinion nemen.. info vragen bij manueel therapeut enz ik laat het er niet bij zitten in ieder geval....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 12:10

ahhh, uhm balen!! (denk ik), welkom in de club :)

Raar dat ze bij jou weer zeggen dat je niets mag :s

Ik heb trouwens belsoten om niet in behandeling te gaan voor de schouder; geloof niet dat 10 min per week gigantische verschillen kan gaan maken maar kost me wel E1000,- per jaar (verzekering dekt niet alles)....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:47

Ik ben via de huisarts doorverwezen naar de bergman kliniek in Naarden.

Ook de huisarts kan zich niet echt in een frozen shoulder vinden.

Nu weer twee maanden wachten eer ik terecht kan...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 09:32

Huh waarom niet? Frozen shoulder is vrij makkelijk te diagnostiseren toch? Wel balen dat je nog steeds geen zekerheid hebt :S

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:46

Ik ben te bewegelijk voor iemand die een frozen shoulder heeft, sommige testen voel ik niets andere doen vreselijk pijn.
Gisteren heeft de fysio mij flink aangepakt en nu is de boel stijf en pijnlijk dus weet niet wat die gedacht heeft maar helpen heeft het niet gedaan...

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:50

en op die scan konden ze het capsel niet zien?

Ik hoop voor je dat ze er achter komen wat het is en dat het geen FS blijkt te zijn voor je hoor!!! Ik heb nu een slechte dag (gister auto gereden, misschien dat het daar te maken mee heeft?), gelijk nul beweging en hele erge pijn :S

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:58

Ik heb nog geen mri gehad vond de kliniek waar ik nu heen ga ook vreemd ik heb wel een echo gehad en daar is alleen te zien dat de pees dun is meer niet zegt de beste man.

Vervelend he als je niets kan , sterkte in ieder geval !

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 10:27

kick.. Stilte hier!!!

Even update van mij: ik ben na die ene keer fysio er gelijk mee gestopt, heb besloten zelf aan de slag te gaan en mn training gewoon op te pakken waar ik mee bezig was. Verder begonnen met hardlopen (2x 10km per week) en tot grote verbazing van iedereen heb ik in nog geen 2 maanden al 70% van mn beweging terug en ben ik volledig pijnvrij! (prognose was max 30% beweging erbij in het eerste jaar en pas 2de jaar pijnvrij)

Hoe is het met jullie, Tootje, wat is er uiteindelijk nog uit het onderzoek gekomen???

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:30

Ik kan pas 26 juni in de kliniek terecht dus nog even wachten !! ondertussen gaat het steeds slechter fysio kan ook niets meer betekenen dus afwachten.....

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:20

tot die tijd ook geen idee wat het is dus? in welk opzicht gaat het slechter? Veel pijn?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:21

Romyv, wat ontzettend fijn dat je al zo ver bent gekomen en dat nog zelf ook!!

Tootje, wat balen om te horen zeg!! Waarom pas de 26e dan?? Dat is nog een tijd weg?!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 13:40

ik doe wel alles wat alle artsen me verboden hebben hoor.. Rij weer paard, druk weer op in de fitness, ga door als het pijn doet maar werkt blijkbaar wel :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:41

Alleen als je door gaat wanneer je pijn hebt, weet je dan wel zeker dat je niets (blijvend) beschadigd??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:42

Heb er zelf ook 1 ts? Ik heb er ook lang mee gelopen en kon niet veel, ben alternatief gegaan en dat werkte zoooooooooooo goed.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:44

@ Romyv: wat fijn dat zo goed vooruit gaat!

Ik zit ondertussen al 8maanden met me schouder te klote.
Wilt niet opschieten ze weten niet wat het is heb nu de 20ste een kijkoperatie,.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:45

Ik heb niet alles gelezen, maar mijn mond valt open! Dít heb ik dus blijkbaar gehad!!! 2 jaar terug kon ik mijn arm niet eens meer naar voren krijgen, iemand een hand schudden, of een deur openmaken met mijn rechterarm was totaal onmogelijk. Niemand heeft gedacht aan Frozen Shoulder... domme dokters...

Huisarts: beursa -> fysio.
Fysio -> pees ontsteking? -> foto's in ziekenhuis. Daar bleek ik een klein stukje kraakbeen in mijn schouder gewricht.

Fysio heeft uiteindelijk wel wat geholpen, maar de fysio begreep het kennelijk niet, dacht dat ik de verkeerde oefeningen deed (ik deed precies wat hij mij gezegd had) en nam me dus niet meer serieus.

Nu lees ik dit en zit gewoon echt te beseffen dat ik dit dus gehad heb... Toch fijn dat ik 2 jaar na dato via bokt mijn eigen diagnose kan stellen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:46

Nou das mooi dan, hoe gaat het nu?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:47

*\o/* Waar bokt al niet goed voor is!

Als ik goed geinformeerd ben, is fysio inderdaad het enige dat enigszins verlichting kan brengen!
(kreeg helaas ook de info dat als je het eenmaal aan je ene arm had gehad, er een grotere kans was dat je de ander ook kreeg.... }:0 )