Licht in je hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Re: Licht in je hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 07:43

Mijn paard is vorige week ingeslapen,, we wachten tot ik weer "beter" ben nemen we weer een paardje (:

Zover ik weet is dat revalidatie groepje mij op de loopband gaan zetten en het zo opbouwen...
Ik heb overgens geen lage bloeddruk maar ook geen hoge,, rond de 140 geloof ik en dat vonden ze goed..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:31

140 om wat? de bovendruk is wat aan de hoge kant, niet schrikbarend hoor, maar de onderdruk is ook erg belangrijk..
Ik denk idd dat ze je gaan behandelen als een hyperventilatiepatient? Omdat je zelf al aangeeft weinig meer te kunnen en middels 'fitness' ben je in beweging, kunnen ze goed kijken wat er met het zuurstof in je bloed gebeurd en je hartslag en kunnen je leren hoe te ademen bij beweging, maar ook in rust.
Klinkt allemaal wat vreemd, maar het werkt echt. Gewoon open minded heengaan en niet meteen bij de 1e keer oordelen..er gebeurd tenminste nu wat en blijkt het achteraf toch niet helemaal optimaal te werken, dan heb je wel leren ademen etc :)
Cesartherapie heb ik destijds gehad, maar de haptotherapeut heeft mij nog het meest geholpen..voor elk persoon is dit echter weer anders.

Sterkte met het verlies van je paard..verdrietig hoor!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:37

Amy77 schreef:
140 om wat? de bovendruk is wat aan de hoge kant, niet schrikbarend hoor, maar de onderdruk is ook erg belangrijk..
Ik denk idd dat ze je gaan behandelen als een hyperventilatiepatient? Omdat je zelf al aangeeft weinig meer te kunnen en middels 'fitness' ben je in beweging, kunnen ze goed kijken wat er met het zuurstof in je bloed gebeurd en je hartslag en kunnen je leren hoe te ademen bij beweging, maar ook in rust.
Klinkt allemaal wat vreemd, maar het werkt echt. Gewoon open minded heengaan en niet meteen bij de 1e keer oordelen..er gebeurd tenminste nu wat en blijkt het achteraf toch niet helemaal optimaal te werken, dan heb je wel leren ademen etc :)
Cesartherapie heb ik destijds gehad, maar de haptotherapeut heeft mij nog het meest geholpen..voor elk persoon is dit echter weer anders.

Sterkte met het verlies van je paard..verdrietig hoor!

volgensmij om 80? ik weet het niet meer precies. ze vonden het iig niet te laag of te hoog.
Bedankt voor je reactie!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 13:56

Ik had nog een vraag: voor de mensen die dit ook een x mee hebben gemaakt(licht in je hoofd enzo) konden jullie wel gewoon paardrijden?