Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
) 

brownhorse schreef:Mijn tante had kanker en 't kon niet meer overgaan.
Toen werd ze ''Ingeslapen''.
Wij moesten mijn neefjes ergens mee naartoe nemen.
Kwamen we terug en daar lag ze toen dood.
Zegt mijn neefje van toen 6?: Nu hebben we een aankleed popje![]()
Hij zij het gewoon blij.![]()
Kleine kinderen weten soms niet wat ze zeggen en beseffen niet meteen wat er aan de hand is maar dit vond ik toch wel ver gaan
brownhorse schreef:Mijn tante had kanker en 't kon niet meer overgaan.
Toen werd ze ''Ingeslapen''.
Wij moesten mijn neefjes ergens mee naartoe nemen.
Kwamen we terug en daar lag ze toen dood.
Zegt mijn neefje van toen 6?: Nu hebben we een aankleed popje![]()
Hij zij het gewoon blij.![]()
Kleine kinderen weten soms niet wat ze zeggen en beseffen niet meteen wat er aan de hand is maar dit vond ik toch wel ver gaan

vuurneon schreef:Dat vind ik juist wel lief![]()
Die gedachte heb ik zelf ook wel eens gehad namelijk... (niet uitgesproken, maar wel als ik bij de kist stond dat ik ingedachte zei; doe je mijn familie daarboven ook de groetjes? Terwijl ik zelf eigenlijk niet in het hiernamaals geloof)
. Luchtig maken ben ik helemaal voor, maar niet op zo'n manier. Zo van: nou eh, je bent nou toch dood, doe dan ook even de groeten he en vergeet het vooral niet... Het is ook maar net de toon waarop iemand dat zegt. Als een klein meisje dat zou zeggen, of een volwassene die heel verdrietig is, dan snap ik het. Maar mijn tante gaf niet om deze persoon en zei het heel bot...
Dat was wel de ergste die ik ooit gehoord heb. connectant schreef:Appelmoes_11 schreef:Naar de geloofsovertuiging van de overleden persoon vragen vind ik bijvoorbeeld niet kunnen...
waarom niet ? Geloof heeft ene grote invloed op het leven van iemand, en ook op de begrafenis.
Als iemand bijvoorbeeld katholiek is steek je een kaarsje aan in de kerk, dat vind ik juist respectvol!
Ik ben zelf niet gelovig, zelf atheíst, maar als ik in een kerk kom (bijvoorbeeld op vakantie) steek ik een kaars aan voor mijn oma, die deed dat zelf ook voor overleden dierbaren.
Die van Pascal gaat ook echt te ver, en die van vuurneon was stiekem wel grappig