Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Fred_Kroket schreef:Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de ziekte niet een somatische aandoening is maar 9 van de 10 keer een psycosomatische aandoening.
Vaak zijn het dan ook geen "gezonde patiënten" maar patiënten die een "rugzakje" hebben wat zich uit in deze klachten die aansluiten bij "fibromyalgie". Fibromyalgie is ook niet aan te tonen. Alleen de klachten kun je aantonen.
Behalve samenscholen op internet en met z'n allen klagen over je aandoening kun je beter uitvinden hoe je kunt zorgen dat je verstand je hersens aanstuurt i.p.v. andersom. Ik heb een tijdje een aandoening gehad en mijn huisarts raadde mij vooral aan om NIET op internet te gaan kijken. Mensen die een aandoeningen hebben en waarmee het goed gaat gaan niet schrijven dat het goed gaat, het zijn de mensen waarmee het niet goed gaat en veel last hebben van klachten die gaan "klagen". Dus doe jezelf een plezier en laat jezelf doorverwijzen indien je twijfelt, of een andere behandelmethode zoekt i.p.v. jezelf afwachtend op te stellen en te blijven zitten met je zietebeeld en je klachten. Je kunt er wat aan doen, maar je kunt ook gewoon blijven zitten waar je zit met je klachten.
Ik zal heel veel mensen tegen het zere been schoppen, maar ik ben niet beter geworden door te gaan zitten klagen maar eens goed naar mezelf te kijken en een spiegel voor te houden hoe ik nou eigenlijk leef. Ik wil niet open en bloot op internet gaan zetten wat ik had, mocht je welgemeende interesse hebben mag je het via PB vragen.
Sorry maar ik vind dit het typische gelul van de bovenste plank: omdat men gewoon nog niet technischver genoeg is om te ontdekken wat de klachten veroorzaakt is het maar psychisch?
DesireeK schreef:[MW] FibromyalgieEr is/was een topic over.. allemaal lotgenoten.. Ik kan em zo even snel niet vinden.. maar je bent zeker niet de enige..
amyz schreef:Fred_kroket hoewel ik je posts al van niet al te veel respect vond getuigen vind ik de uitspraak ''trek een jurkje aan en ga in een hoekje staan huilen'' wel érg ver gaan. Is dat nu echt nodig? Lekker respectvol zeg...
MissToseland schreef:Ik had ook die diagnose. Maar ik werd zo ziek dat ik niks meer kon.
Toen heb ik mijn vitamine b12 laten testen en dat was veel te laag.
Spuiten gekregen en ik knapte heel erg op! Maar omdat ze dachten dat het fibro was, en ik er zo lang mee heb rond gelopen ben ik nog altijd snel moe, heb dus blijvende schade... Maar als ik om de 4 weken een prik krijg heb ik nooit meer last van pijn.
Sterkte, maar laat je niet zo maar het stempeltje fibro geven als er verder niks is uitgesloten.
Creatas schreef:Mijn reumatoloog gelooft er niet in en geeft het etiket niet eens..
Mijn fysio zegt dat je dit etiket niet moet willen krijgen (afvalbak voor 'pijnsymptomen tussen de oren'... Ik heb alle symptomen, maar ben er zelf nog niet aan uit..
LisaLuna schreef:@Risje: ik herken mezelf heel erg in wat je zegt.. Vooral dat ik inderdaad dus niet wil klagen enzo want omdat het niet erkent is denk ik snel dat ik me aanstel, vooral al zegt men dat het tussen m'n oren ziet. Terwijl ik gewoon zeker weet van niet.
Massages helpen bij mij juist totaal niks, vind het totaal niet lekker het doet ontzettend pijn.
Over het praten met m'n werkgever is lastig, hij is chineeshaha maar zal het proberen uit te leggen.
@Anoeska ik denk dat het aangevallen gevoel komt omdat het dan zo klinkt dat je je aanstelt terwijl ik echt soms heel veel pijn heb en ik weet dat het niet nep is
En psychisch klinkt gewoon alsof je het verzint in je hoofd.. Zo vat ik het tenminste op!![]()
"Maar zoals ik al zei, ik schop alleen maar tegen het zere been. Dus trek met z'n allen een jurkje aan en ga in een hoekje staan huilen."
Wauw, Vind ik wel echt een heel trieste opmerking dit.
Creatas schreef:Mijn reumatoloog gelooft er niet in en geeft het etiket niet eens..
Mijn fysio zegt dat je dit etiket niet moet willen krijgen (afvalbak voor 'pijnsymptomen tussen de oren'... Ik heb alle symptomen, maar ben er zelf nog niet aan uit..
Fred_Kroket schreef:risje schreef:Heb er de afgelopen 12 jaar inderdaad ook heel veel gezien, en blij met de man die ik nu heb. Is iemand die met zijn handen werkt, alle spieren los masseerd waar nodig dan en niet lukraak met cardiofitness oefeningen aan komt zetten. Weet heel goed wat ik wel kan bewegen en wat niet en hoe ik dat kan opbouwen en uitbouwen. Ben er na verloop van tijd alleen achter dat de spieren losmaken voor mij het meeste baat heeft.
Massages zijn alleen lekker, het helpt niets en draagt niets bij, behalve een placebo effect voor jou. Jij denkt dat het meeste baat heeft als iemand anders jouw behandeld, terwijl je dat zelf moet doen. Alleen jij kunt ervoor zorgen dat je zo goed mogelijk functioneert, niet de behandelingen van de fysiotherapeut.
Massage zorgt ervoor dat de doorbloeding tijdelijk iets beter (bij ongeveer 15 minuten intensief masseren op één spiergroep) is maar alleen door zelf te bewegen wordt je doorbloeding pas echt goed. Fysiotherapeuten die dat doen hebben over een paar jaar zelf artrose in hun handen, en zijn van de oude stempel. Hij kan ook denken, wat maakt het mij uit, ze komt hier elke week met haar chronische klachten en ze brengt geld in het laatje!
Maris schreef:LisaLuna, weet je ook wat je B12 waarde was ? Huisartsen weten namelijk niet echt veel over de juiste waarde..... Dus nog behoorlijk vaak worden mensen naar huis gestuurd met de mededeling dat B12 waarde goed is, terwijl die dan toch echt te laag is !! Zeker omdat je vegetarisch eet.....