...maar dat is kankerverwekkend!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:36

Hier ook veel mensen, heb mijn hele vriendenkring over me heen gekregen omdat ik een ct-scan heb laten maken en dit kankerverwekkend kan zijn, tja ik wil toch graag weten wat er met me aan de hand is en dan doe je inderdaad zo'n scan.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:41

pniekepnak schreef:
Ik moet meteen denken aan dat stukje van Kluun:

Roken is niet dodelijk, roken kan dodelijk zijn. Autorijden is pas dodelijk. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En neuken. Levensgevaarlijk dat neuken. Meteen verbieden. Of hooguit buiten of in aparte ruiten achter glas.
Alles wat leuk is in het leven is appelflap dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is Giel? Leven. Van leven ga je dood. 100% zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: van leven ga je dood. Dan heb je als baby tenminste nog een keus.

Ik denk dat stressen over waar je allemaal wel niet kanker van kan krijgen pas ongezond is! ;)

_/-\o_

XLeandrosX

Re: ...maar dat is kankerverwekkend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:52

Ik denk wel bewust na over kanker. Mijn man heeft de strijd gewonnen en daar ben ik heel blij om. We proberen nog meer te genieten van het leven dan voorheen. Maar dan wel op een gezonde manier. De reden dat ik dat doe is omdat ik een kind heb. Daarvoor heb ik gekozen en daarvoor moet ik zorgen. Dat houdt in dat ik verantwoordelijk met het leven om ga zodat hij zolang mogelijk een moeder heeft. Ik rook dus niet, ik drink nauwelijks, ik bescherm me goed tegen de zon en eet gezond. Maar het moet wel redelijk en leefbaar blijven. Een leven met kwaliteit. En ik drink echt wel cola light, en ik eet ook echt wel ongezonde dingen. Maar ik sluit bepaalde grotere risico's zoals roken en drinken uit. Maar dat doe ik ook met gevaarlijke sporten, ik draag altijd de gordel in de auto en ik rijd niet overdreven hard. Gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Zo zie ik het.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:59

Precies zo is het ook, maar kanker voorkomen kun je niet. Mijn man is ook bezig met de strijd tegen die rotziekte en heeft het hoogstwaarschijnlijk ook gewonnen, over 3 maanden een CT scan om het zeker te weten. Weet dus ook waar het om gaat en wat een impact deze ziekte heeft.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:02

Tsja, m'n vader heeft het gehad, dus m'n mams is altijd best bezorgd.
Wat ik ook wel snap.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 23:06

Over die zalm met spinazie, volgens mij heeft het te maken dat als je spinazie nog een keer verwarmd er iets met nitraat ofzo aan de hand is. Maar ik gooi mn ingevroren pasta met zalm en spinazie ( of wat voor gerecht met spinazie) rustig nog eens in de magnetron. Als je ingevroren spinazie koopt is het ook al gekookte en warm je het in principe ook weer op, bovendien moet je (net als met zoveel producten) er heel veel van eten wil het schadelijk zijn.