Erge knopen in het haar na het douchen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Boompje1985

Re: Erge knopen in het haar na het douchen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 12:42

goed uitborstelen VOOR je gaat douchen of in bad gaat, doet ook wonderen en liever niet met nat haar gaan slapen doe je dat wel doe er dan een vlecht in! ik heb het haar tot op mijn bips en doe er maar 1x in de week creme spoeling er in maar laat het dan werken als een masker (ong 7 tot 10 min goed laten intrekken dan goed uispoelen) dan wacht ik met borstelen tot het haar helemaal droog is en kan er meestal zo doorheen! p.s. ik gebruik verder ook geen styling producten puur natuur! (moet wel zeggen heb heel gezond haar en krijg er ook regelmatig complimenten over op straat)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:12

Ik heb daar heel erge last van als ik bij mijn vriend douche. Het water lijkt daar ook veel harder (krijg ook last van mijn ogen als ik daar douche), misschien komt het door het harde water? Ik gebruik dan gewoon conditioner, soms twee keer als ik na de eerste keer nog steeds knopen in mijn haar heb zitten en daarna, op vochtig haar, gebruik ik anti-klit spray die je er niet uit hoeft te spoelen.

Ik krijg trouwens ook snel klitten als de straal van de douche heel hard is. Dat gooit mijn haar helemaal door elkaar waardoor er weer knopten ontstaan.
Laatst bijgewerkt door mlc op 25-03-12 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:14

Hoor zelfs dat je Cowboy Magic of Riders Magic daarvoor kan gebruiken! :+
Heb er zelf ook vaak last van, maar ook de tip die hierboven staat voor het douchen al je haar kammen, dat scheelt echt heel erg! En flink crème spoeling gebruiken!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:36

daNiielle_ schreef:
_horselovee_ schreef:
Ik vind die antiklit spray biet zo fijn. gebruikte het vroeger altijd, nog syeeds 2 flesjes staan can 5 jaar geleden :+
Je haar wordt er ook heel snel vet van. (was mb haar niet elke dag, mar om de dag) en als je op de grond (hout) spuit, wordt het daar SUPER spekglad, day terwihl je iets vast hebt en het weet nog steeds uitglijdt :+

Heb je die spray soms ook op je toetsenbord gespoten, of typ je altijd zo beroerd........??

Hahaha je kunt me oprapen :') _/-\o_

Ts, ik heb ook vrij lang haar en gebruik altijd cremespoeling (3 minuten in laten trekken) en elke week in bad een haarmasker erin laten zitten halfuurtje met haren omhoog. Werkt prima :) maar ik heb dan ook wel echt steil-steil haar en enorm glad haar, dat maakt het ook stukje minder klitterig.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:05

Ik doe altijd condioner na het wassen, en terwijl het er nog in zit borstel ik het. Anders kom ik echt niet met een borstel door m'n haar. Verder doe ik 2x per week een haarmaskertje

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:33

daNiielle_ schreef:
_horselovee_ schreef:
Ik vind die antiklit spray biet zo fijn. gebruikte het vroeger altijd, nog syeeds 2 flesjes staan can 5 jaar geleden :+
Je haar wordt er ook heel snel vet van. (was mb haar niet elke dag, mar om de dag) en als je op de grond (hout) spuit, wordt het daar SUPER spekglad, day terwihl je iets vast hebt en het weet nog steeds uitglijdt :+

Heb je die spray soms ook op je toetsenbord gespoten, of typ je altijd zo beroerd........??

Nope,, maar er bestaat iets als mobiel met touchscreen, met woordenboek.
Ik typ op de computer of iPad nooit beroerd, maar op m'n mobiel wel.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:50

En er bestaat ook iets als je post nalezen..
Borstelen jullie je haar als 't nog nat is trouwens? Ik heb namelijk altijd geleerd dat dat juist slecht is voor je haar.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:53

Tja,, en als je mobiel nou niet mee werkt?
En als je er zo veel last van hebt,, lees en reageer je toch lekker niet ..?

Ja ik doe dat wel. Altijd al gedaan, en is nog steeds prima :)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:12

Vroeger deed ik dat nooit. Als ik mijn haar borstelde terwijl het nat/vochtig was ging het zó ontzettend klitten dat ik het er bijna uit mocht gaan knippen. Sinds ik eerst anti-klit door mijn haar spray, eventjes wacht en het dan door kam (als het vochtig is) is er niets aan de hand en ben ik er juist zo doorheen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:14

Ik gebruik regelmatig har repair wonder serum van de Action, werkt voor mij meer dan prima! ;)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:19

Doucen,
Creme spoelin: inlaten weken
Met een ouwe borsel uitkammen onder de douce enn als ze uitgekamt zijn uitspoelen

Zoo werkt het bij my heeel goed!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:21

Ik doe altijd mn haar borstelen VOOR dat ik ga douchen. Dan gewoon wassen(Niet te hard schrobben enzo dan :P ) Dan anti klit van palmolive. Dat laten intrekken paar minuten. Uitspoelen. en zodra ik onder de douche vandaan kom meteen borstel er door heen. Afdrogen met een handdoek(van boven naar beneden en niet alle kanten op. Nog eens de borstel en dan weer drogen :) Werkt bij mij super :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:55

Ik gebruik eerst schampoo en dan creme spoeling. ik hoef het er niet persee 3 min laten intrekken. Ik doe creme spoeling er op, inmasseren en meteen uitspoelen. Soms laat ik het wel intrekken en doe ik ondertussen het scheer werk :D
Na het douche haarmousse in van een goedkoop merk, derlon van dekamarkt?? gele mousse ding. Daar heb ik een hand vol van nodig , wrijf/masseer het er in. Borstel het in model en klaar. En omdat ik een paar lokken heb die niet meer werken, spuit ik daar haarlak in van wella forte , ( die echt hard word voor hardnekkige haarlokken. Of Derlon haarlak( voor als het wel mee werkt, word niet zo hard. En dan laat ik me haar natuurlijk opdrogen( no way fohn, word zo stroachtig haar) Als het opdroog process begint moet ik echt niet borstelen , dan kan ik over nieuw beginnen met al die klitten. Dus opdrogen als het helemaal droog is pas weer kammen. Of slapen met een vlecht. En als het droog is de lokken met haarlak door kammen zodat het niet meer hard is en gewoon zacht haar zoals altijd en dat werkt het beste.

Met sprays enzo moet ik niet mee beginnnen, dan heb ik volgende dag vet haar en kan ik weer douche. Met die mousse kan ik 2 dagen zonder vet haar en dan moet ik toch echt weer douche, hoewel ik alleen onder aan me haar vet word, het gedeelde wat aan je hoofd vast zit zeg maar, achter je oor en in me nek. Aan de buitenkant zie je dat niet eens.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:52

daNiielle_ schreef:
Vind conditioner vervelend spul, voelt mijn haar direct vet aan. :n

Bij een goede conditioner (die Kokos van de Tuinen is echt heel lekker en goed!) en het op de juiste manier aanbrengen (niet in hoofdhuid masseren maar echt alleen het haar zelf), zal dat niet snel voorkomen hoor :n
Ik heb het ook een tijd niet gebruikt omdat het zo snel weer vet leek te worden, totdat ik deze kocht en het op deze manier aanbracht. :) Mijn haar word er superglad en zacht van. Is gelijk supergoed doorkambaar. Ik merk ook echt verschil als ik alleen shampoo heb gebruikt en daarna door wil kammen, of conditioner! :)

Poney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:14

Ik gebruik al sinds vroeger de anti klit creme spoeling van Palmolive, zit in een witte fles, echt suuuuuuper fijn spul! Is niet in alle drogisten verkrijgbaar, soms wel bij de supermarkt in het vak. Zeker het proberen waard! En je haar wordt er heerlijk zacht van!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:26

Ik heb ook afschwuwelijk dik en lang haar. Vroeger altijd klooien met conditioners en cremespoeling. Dat doe ik allemaal niet meer. Paar druppels cowboy magic in handdoekdroog haar en voila! Ruikt nog lekker ook. <3

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:36

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:19

LZP --> MW

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:38

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 21:39

Poney schreef:
Ik gebruik al sinds vroeger de anti klit creme spoeling van Palmolive, zit in een witte fles, echt suuuuuuper fijn spul! Is niet in alle drogisten verkrijgbaar, soms wel bij de supermarkt in het vak. Zeker het proberen waard! En je haar wordt er heerlijk zacht van!

Deze heb ik ook heel lang gebruikt.. Maar ook hierna.. Echt mega knopen... ;(

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:45

Sowieso een crèmespoeling, dat zou ik in jou geval nooit overslaan en tijdens dat je die in masseert of met je vingers de knopen eruit halen of met een kammetje (wel voorzichtig doen!), dan zou ik zeggen toch wekelijks een haarmasker proberen doen en zoals eerder gezegd ook af en toe een serum gebruiken. Serum wel niet op de hoofdhuid want dan wordt je haar sneller vet en dan moet je weeral wassen en als je zegt dat je dan alleen knopen hebt lijkt me dit niet handig...
Er bestaan ook verschillende sprays die je op je haar kan sprayen om de knopen makkelijker los te maken, zal je vast wel bij kruidvat of etos vinden, en die hoef je niet uit te spoelen dus die kan je na het drogen op je haar sprayen en dan kammen :)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:46

Weet niet of het er al tussen staan maar de ultieme oplossing is de tangle teezer. Ik heb zelf een kapsalon en wij verkopen deze borstels als warme broodjes echt een top borstel!!!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 19:47

thillie schreef:
Weet niet of het er al tussen staan maar de ultieme oplossing is de tangle teezer. Ik heb zelf een kapsalon en wij verkopen deze borstels als warme broodjes echt een top borstel!!!!

Nee nog niet gehoord... Wat is het precies?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 19:56

Onder de douche met de cremespoeling er nog in loskammen. Daarna voorzichtig uitknijpen en in een handdoek wikkelen, vooral niet droogwrijven. Flinke dosis antiklit erin spuiten of een goede dot van na-het-wassen-conditioner van bv HennaPlus. En wat bij mij (lang krullend haar) ook goed helpt zijn die rode serumampullen, ook van HennaPlus. Maakt mijn haar prima doorkambaar.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:09

Het is een borstel Google maar eens.