herkend iemand dit? (Foto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: herkend iemand dit? (Foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:36

Griezelig! Een second opinion een mogelijkheid?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:03

ik zou toch ook voor een second opinion gaan , dat je huisarts 2 verschillende zalven voorschrijft (1 schimmelbestrijdend en 1 antibioticum) geeft mij een beetje de indruk dat hij het ook niet zo zeker weet , mijn zoontje heeft namelijk wel eens ringworm gehad , en na 1 dag smeren met miconazol was er al duidelijke verbetering te zien.

ik wil je echt niet bang of ongerust maken , maar ik zou hier geen genoegen mee nemen.

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:00

Als ik naar de foto's kijk denk ik aan een vorm van eczeem, maar ik ben natuurlijk geen arts. Kun je niet op afbeeldingen bij google zoeken op huidproblemen of eczeem om te kijken of er iets met de plekken die jij hebt overeenkomt?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 23:27

Ik denk dat ik morgen weer even contact opneem met de huisarts :j Of met een andere huisarts in de praktijk.

Ik weet niet zo goed of de plekken nou beter, of slechter worden... Het zier er wel wat beter uit, maar ik ben bang dat het alleen maar zo lijkt omdat de plekken door de creme wat vet blijven zegmaar... Het gaatje aan de rechterkant lijkt beter, maar aan de andere kant zijn twee plekjes bij gekomen die kapot zijn en groter worden.

Verder voel ik me wat slechter. Heb hoofdpijn en had opzich wel zin in wat te eten, maar het smaakte niet zoals normaal. Temperatuur was 38.1.. niet slecht dus.

Oja.. volgens mij is er ook een begin van deze plekken bij m'n oksel -O- Deed gisteren een beetje pijn en vandaag zit er een kleine kring...

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:34

dokter bellen! is niet goed meis, gezien je koorts heb je in ieder geval een kuurtje nodig dus zsm een plekje laten kweken dan weet je welke AB je moet hebben. zou alvast wat knoflook eten, dat is ook een AB

sterkte!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:52

ik zou anders gewoon langs de ha post gaan van het ziekenhuis := Zeker niet bij laten :n zeker niet als je zo'n dok heb wat je nu hebt :=
Ik vind het trouwens ook veel lijken op mrsa.. := Brr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:04

Ra_chel schreef:
ik zou toch ook voor een second opinion gaan , dat je huisarts 2 verschillende zalven voorschrijft (1 schimmelbestrijdend en 1 antibioticum) geeft mij een beetje de indruk dat hij het ook niet zo zeker weet , mijn zoontje heeft namelijk wel eens ringworm gehad , en na 1 dag smeren met miconazol was er al duidelijke verbetering te zien.

ik wil je echt niet bang of ongerust maken , maar ik zou hier geen genoegen mee nemen.

Ik kreeg voor mijn huidinfectie ook 2 zalven en ab. Ook moest ik mij met betadine shampoo wassen.
En kreeg ik speciale creme mee omdat anders mijn huid zou uitdrogen.

En na een paar weken was alles weg. Helaas alleen nog wel littekens :(

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:18

hoi,
ik heb zelf ook een keer ringworm opgelopen van de kalfjes.
het is normaal dat je er wat meer plekjes bij krijgt.
gewoon goed insmeren met het zalfje wat je hebt gekregen . als het goed is zit daar ook al antibiotica in.
dat je een klein beetje verhoging hebt is ook normaal, je lichaam gaat de strijd aan met de bacterieen.
als je je echt niet goed voelt gewoon even langs de huisarts gaan.

ow jah als je plekjes gaan genezen ga je janken van de jeuk die je er van krijgt.
smeer er dan iets vettigs op. uierzalf etc.
suc6 er mee.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 00:43

MRSA is het niet, hoor ;) Ik heb zelf een MRSA-infectie gehad en sukkel na 5 jaar nog steeds heel erg met mijn gezondheid. Maar MRSA gaat razendsnel. Er zitten al 4 dagen tussen de eerste post van TS en vandaag. Als het MRSA was, dan lag TS nu al doodziek in quarantaine, in een ziekenhuis met al enkele operaties achter de rug.
Maar ik weet voor de rest ook niet wat het wel kan zijn .

Veel beterschap in ieder geval.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:19

Horsetopia schreef:
MRSA is het niet, hoor ;) Ik heb zelf een MRSA-infectie gehad en sukkel na 5 jaar nog steeds heel erg met mijn gezondheid. Maar MRSA gaat razendsnel. Er zitten al 4 dagen tussen de eerste post van TS en vandaag. Als het MRSA was, dan lag TS nu al doodziek in quarantaine, in een ziekenhuis met al enkele operaties achter de rug.
Maar ik weet voor de rest ook niet wat het wel kan zijn .

Veel beterschap in ieder geval.

Het kan snel gaan, hoeft niet ;)
Mijn man had het 2 weken voordat het zo erg werd dat hij opgenomen moest worden...

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:34

fucidin en ketoconazol helpen meestal prima tegen (of zoveel mogelijk tegen) krentenbaard, eczeem en ringvuur :j dus als dat het is, moet het binnen een week wel beter worden.
Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon je huisarts weer bellen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 23:04

Pff.. ondertussen is er nog niks verbeterd... :n De zalven helpen wel tegen de pijn, maar dat doet Sudocrem ook :+

Iemand nog een idee wat ik kan doen? Gewoon weer naar een andere huisarts in de praktijk? (Zitten er 5 ofzo, dus heb er nog 3 te gaan ;) ) Ziekenhuis? Of?

Deze foto had ik al eerder geplaatst; (Klein plekje, niet zo erg)
http://2.media.hyves-static.net/1481609265/6/xoW1/0/img1481609265.jpeg
En vandaag is het zo; (Rechtsboven zie je hetzelfde plekje als op de foto hierboven, nu een flink stuk groter, hij staat er nog niet eens helemaal op...)
http://2.media.hyves-static.net/1483154841/6/QPVK/0/img1483154841.jpeg

Kan toch niet goed zijn? Dat het zo doorgroeid, terwijl ik de plekken goed insmeer met de zalf? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:08

terug gaan :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:10

Als het zo snel uitbreid zal ik even een doorverwijzing eisen bij de huisarts.
Het lijkt me niet bepaald fijn om te hebben, en bij een dermatoloog kunnen ze een sample van de huid nemen om dan goed te bekijken wat het is en dan ook effectief behandelen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 23:26

Fijn is het idd niet := Met insmeren wrijf ik ook gewoon stukken vel open zegmaar... terwijl ik heel zachtjes doe, omdat het al zo'n pijn doet :x

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 23:39

Jeetje.. kon je vandaag niet naar de huisarts?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 00:04

Helaas niet :( Moest eigenlijk nog ergens voor naar de huisarts, maar dat kon ook al niet.. Zal dus morgen moeten bellen of ze nog een gaatje hebben en anders kan ik Maandag pas weer terecht bij de huisarts.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:16

Sjemig..nou met alle respect hoor, maar als ik een HA was (en die ben ik dus duidelijk niet gezien mn antwoord haha) dan had ik je na de 2e keer al naar een dermatoloog doorverwezen.
Morgen is het vrijdag, bel zelf even met een dermatoloog..leg uit wat er gebeurd en dat je dus ook verhoging hebt. Dat de HA het op ringworm gooit, maar dat het telkens erger wordt etcetc..
Dit is niet prettig en gezien de pijn erbij en je verhoging..ben je niet in het buitenland geweest?

Ik heb ooit een streptococcenbacterie gehad..gaatjes had ik niet, maar wel gelijkende plekken, op mn handen, voeten en armen..enorme pijnen, gewrichtspijnen en spierpijnen..kon niet meer lopen etc..heeft wéken geduurd.
Dat zal het wel niet zijn, maar toen ik je eerste foto's zag dacht ik, sjeuh, dat lijk ik wel jare terug..

Veel succes en bellen hoor morgen, want zo kun je niet het weekend ingaan..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 01:08

Ik vind dit écht ronduit schandalig van je HA..... hebben ze daar geen inloopspreekuur oid? Ik zou nóg eens bellen en ze gewoon 'dwingen' dat je een afspraak wilt en dat je met een andere HA wilt etc. ik vind 't echt schandalig. Kan echt iets ernstigs zijn namelijk, vooral als 't alleen maar erger wordt!!

Mijn moeder had eens gedraaide eierstokken en verstierf van de pijn! Keer op keer naar de HA iedere keer weer naar huis gestuurd, uiteindelijk is ze bij de eerste hulp beland omdat ze niet eens meer rechtop kon lopen! En tóen hebben ze 't pas ontdekt.

Echt al moet je er naartoe gaan zonder afspraak, ik zou gewoon gaan :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:58

Bel naar de SEH en zeg dat je vermoedt dat je MRSA hebt en dat je even langs wilt komen. Eens kijken wat ze dan doen. Persoonlijk denk ik dat ze je op komen halen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:04

ik ben het wel met de meeste reacties hier eens hoor, dat moeilijke gedoe als je naar de arts wil en pas volgende week welkom bent.... :roll: heb het hier ook gehad met mn dochter -ze hadden t druk , komt u volgende week maar- ik heb net zo lang doorgezeurd tot ik komen mocht, oh wat een eer was dat , t kind had een dubbele longontsteking.....ts, ik zou mn poot stijf houden, je vertrouwd t niet en ik vind dat t te lang duurt en ik vind dat je t recht hebt om gerust gesteld te worden. zeuren dus, ze vragen er zelf om zeuren tot ze toegeven.. :D
en anders idd na sluitingstijd van je huisarts aankloppen bij de dokterspost :o? doen of je blond bent en alle regels niet kent

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:12

Precies, gewoon gaan hoor!! Het is niet meer dan logisch dat je gerust gesteld wilt worden. Je loopt er nu al een aardig tijdje mee rond, hebt allemaal smeersels gehad en het wordt alleen maar erger! Dat wil je toch niet weer het weekend over tillen?

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:17

Ik heb niet het idee dat dit ringworm is. Heb zelf ringworm gehad en dat zag er echt niet zo uit.
Het was gewoon een keurig rondje waarvan de rand dik en schilferig was en de binnenkant alweer genezen.
Als ik zie dat bij TS gaatjes in haar lijf ontstaan, denk ik niet dat het ringworm is.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:27

Ik werk zelf voor huisartsen (niet als ass.) maar je moet er echt op staan.
Je belt en vraagt niet òf je kan komen maar hoelaat je kan komen omdat je echt gezien moet worden vandaag.

Ik hoop wel dat je bijtijds belt zodat er evt. nog een plekje voor jou 'ingevoegd' kan worden want als je pas na 11 uur belt heb je dikke kans dat ze echt vol zitten.

Huisartsen zijn nl echt heel druk, mn op vrijdag omdat mensen klachten hebben die al een week duren en daar het weekend niet mee in durven (en da's niet zo handig voor de planning van de arts).
Dus: bel zo vroeg mogelijk!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:31

Ik heb destijds ook moeten eisen dat ik een doorverwijzing voor de dermatoloog kreeg. Mijn huisarts liet me met veel te slappe zalfjes aanmodderen met mijn psoriasis die als een gek aan het uitbreiden was. Heb echt letterlijk moeten zeggen dat ik zou blijven zitten tot ik een doorverwijzing kreeg.
Toen ik eenmaal bij de dermatoloog bekend was kon ik bij veranderingen direct contact met hun opnemen en hoefde niet meer via de huisarts.