Pillen slikken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:50

Je moet zo'n pil gewoon zo kort mogelijk in je mond houden, want dan proef je ze niet.
Als ik een paracetamol niet meteen doorslik krijg ik hem ook niet meer weg. Dus echt pil erin en meteen een berg water erachteraan. Dan lukt het met meerdere grote pillen tegelijk zelfs nog wel ;)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:53

Ik had er vroeger ook heeeel erg veel moeite mee.
Maar nu bijna niet meer.

Eerst kon ik het denk ik niet omdat ik te veel focusste op het doorslikken.
Nu gewoon pil naar binnen en gewoon drinken zonder echt te focussen op het slikken, maar gewoon zoals je normaal drinkt.
En dan gaat ie vanzelf mee.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:54

tijdje geleden ook een topic geopend, onderhand kan ik al wat grotere pillen doorslikken dan de pil maar toch blijft het een probleem.
heb nu een pillensnijder meegekregen van de huisarts en dit werk aardig, natuurlijk mag je niet iedere pil hiermee bewerken.

in een hap eten werkte bij mij ook nog wel eens, eerst water en dan pas een pil werkt ook heel erg goed.
anders moet je even mijn topic terugzoeken als je aan dit topic niet genoeg hebt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:57

*Voor sommige dingen kun je ook zetpillen krijgen, die hoef je niet door te slikken.
*En anders kun je je pilletje pletten, zodat het een poedertje word maar weet niet of dat met elke pil zomaar kan.
*Kun je brokjes eten wel doorslikken? Dan kun je daar je pilletje in verstoppen.
*mijn nicht heeft zelfde probleem trouwens, die geeft dit altijd aan bij de apotheek en vaak zijn er dan ook wel dezelfde medicijnen in andere vorm te krijgen. :)

SaSalover

Re: Pillen slikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:59

Wat is een zetpil :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:01

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 21:03

Ooh, jaa, dat ken ik wel, wist niet dat dat zo heetten :+ 'poepsnoepje' _O-
Mwaah, nee, ik heb liever dat ik gewoon kan slikken. Gelukkig heb ik heel veel aan de tips hierzo! Bedankt allemaal! :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:04

Lisann__ schreef:
Ik heb dat ook altijd gehad!

Maar nu neem ik altijd een slok water in mijn mond (niet doorslikken!)
Dan prop ik het pilltje tussen mijn lippen bij het water, en dan slik ik het water (met het pilletje erbij) ineens door.

Dat is echt de enige manier waarop ik een pil kan innemen. :=

Zo doe ik dat idd ook, anders lukt het mij ook niet!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:47

Ik ben ook heel slecht in pillen doorslikken. Gelukkig hoef ik dat bijna nooit, maar heb nu het volgende 'bedacht' voor mezelf. Stop een pil in mn mond en pak een glas water wat ik in een keer op drink. Zo moet je wel blijven slikken en het water neemt de pil vanzelf mee. Doordat je redelijk wat water in je mond hebt proef en merk je niet dat je die pil doorslikt.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:35

Ik kan het ook echt niet, ik kauw ze altijd stuk, vermaal ze of los ze op in water. Smerig, maar liever dat. Achterop de tong leggen, veel water innemen of met een hap vla.. m'n kop zegt nee en hij gaat ook niet weg.
Gaat nog wat worden als ik capsules moet slikken. Gelukkig heb ik tabletten.

Bij mij komt het deels door hypochondrie. Het zit absoluut tussen de oren.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:40

Oh ik ga dit topic even lezen hoor!
Normaal krijg ik mijn pillen wel naar binnen maar heb sinds deze week keelpijn, denk dat mijn keel iets ruwer is geworden ofzo. Ik had net een paracetamol in 4 stukjes gebroken en zelfs 1 stukje bleef vastzitten, die heb ik eruit moeten hoesten. :n

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 20:13

ja ik ook!
van vroeger af aan al. mijn keel gaat gewoon ''op slot''
in het begin toen ik aan de pil ging heb ik dat ding echt zitten uitkotsen! nu kan ik mezelf nog elke keer zeggen, ik wil geen kind dus slikken... en woeps weg is ie... maar aspirines of andere dingen krijg ik echt gewoon niet weg... maakt niet uit hoe groot of hoe klein, kokhalzen zal ik!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:46

Haha, wat apart dat iedereen iets anders ervaart. :P
Ik krijg met gemak 4 ibuprofen in één keer weg zonder water (4 x 200 mg, bij gebrek aan 400 mg-pillen), maar de anticonceptiepil daar stik ik zowat in, dat nare kleine ding. :r
Ik ga eens kijken of het met de tips van hier beter lukt! :D

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:52

Ik breek het eerst altijd in hele kleine stukjes. (paracetamol)
Dan neem in een grote slok water en slik het niet door, ik prop er zo'n stukje pilletje bij en dan slik ik het heel snel door en dan weer een paar slokken zo drinken. Dan weer een grote slok, pilletje erbij enz.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:55

En ik slikte er z'n 56 op een dag :')
Nu gelukkig ongeveer 35 :D

Tip, breng je hoofd niet naar achteren maar juist naar voren. Zo vergroot je het keelgat.. Naar achteren verklein je het wat veel mensen denken dat je het vergroot. ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 22:30

Ik kan het ook niet, ik heb smelttabletten van rotor ofzo iets :P Met bessensmaak, niet lekker maar beter dan zo'n pil doorslikken. Ik kan wel hele kleine pilletjes doorslikken met een grote slok water..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:37

Moest vandaag voor het eerst mn medicijn slikken.. Was eindelijk over de bijwerkingen heen.. Maar dat tablet ging er niet in. In 4en gedaan, wat eigenlijk niet mag, en dat ging ook nauwelijks. Water gaat erdoor, pil blijft achter. Gaat nog wat worden als ik 9x per dag moet.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:43

IK heb er geen moeite mee, slik er als ik wil wel 3 tegelijk in..doe ik niet :D
Zit echt tussen je oren, heb geen tips voor je helaas!

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 14:12

MiniMouse schreef:
IK heb er geen moeite mee, slik er als ik wil wel 3 tegelijk in..doe ik niet :D
Zit echt tussen je oren, heb geen tips voor je helaas!

Dus je reageert om te zeggen dat je geen tips hebt, het tussen me oren zit (wat is al wist) en dat jij er 3 tegelijk kan. Nou stoer hoor! Maar hier heb ik dus niks aan,,

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:43

Ik kan ook geen pillen slikken, en ga der echt bijna over men nek van!
Maar ik probeer ze wel altijd gewoon te slikken, altijd eerst een slokje water iets anders nemen
en dan leg ik altijd de pil achter in mn keel of ik gooi het in mn keelgat zo dat ik alleen het laatste stukje hoef te slikken.
En daarna flink wat drinken derbij achter aan! :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 08:27

Het zit tussen je oren(Je kan toch ook een stuk vlees inslikken, waarom dan niet een pilletje?), dus dan kan ik weinig tips geven he,
Aangezien ik niet jouw hersenen kan sturen, dat kan jij alleen ;)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:11

Wat ik altijd doe, is het met een dikkere vloeistof innemen. Grote pillen neem ik meestal met chocomel in. 1 slok chocomel in mijn mond, pil erbij duwen en doorslikken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:54

Het is gelukt....!! :D

2 dagen geleden in 4 stukken (wat eigenlijk niet mocht) gedaan, dat ging na anderhalf uur stress.
Gisteren na ruim een uur stress wat bijna uitliep op paniek gestopt met slikken en de pil weggegooid.

Vandaag thuis, vrij en alle rust. 5 uur bezig geweest, 2 pillen verspild. Geprobeerd met veel water in alle standen (voorover, achterover, pil tussen de kiezen, achterop de tong, etc), met yoghurt, jus d'orange, stuk brood, maar niks hielp. Bij het voelen van die pil raakt mijn lichaam in de stress en kan ik niet slikken, of gaat het water weg en blijft de pil liggen. Oxazepam (kalmeringsmiddel) doorgekauwd, na het rustig worden daarvan weer geprobeerd te slikken, ook zonder resultaat. Inmiddels zoveel water gedronken dat ik absoluut geen dorst meer had. Voor mezelf besloten dat als het niet lukt voor vannacht dat ik stop met de kuur en een alternatief moet zoeken.

En net gegeten, snelle hap -> Patat. Extra zout erop gedaan om toch weer die dorst op te wekken. Met water kreeg ik het niet weg, maar door te kauwen op een stuk patat en vlak voordat ik deze wilde doorslikken, de pil ertussen gegooid, is het na 3x proberen gelukt!!!! *\o/*

Het is bij mij kauwen -> Slikken. Ben er dus achter gekomen dat dat ook werkt met een pil ertussen. Met brood wilde het niet lukken omdat het ging plakken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:57

Denk toch dat het tussen je oren zit.. Ik neem altijd gewoon een slok water, dan pilleke en nog een slok water en dan is t gedaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:14

Mja, tussen je oren, het zal...Zowel mijn broer en ik hebben hetzelfde probleem terwijl mijn moeder (en ik quote) 'rustig een hele watermeloen weg slikt'. Heb alle soorten tips al eens geprobeerd maar werkt niet bij mij. Dus nu maar gewoon alleen bijtbare en verpulverbare medicijnen en als ik iets geks bij de apotheek moet hebben dan vraag ik specifiek om dat soort.
En dan vragen ze daar heel simpel 'Hoe doe je dat dan met eten?'. 'Uh...kauwen?' :roll: .