Heb jij wel eens een x

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:38

ik ben best verslavingsgevoelig. drugs trekt me niet, en ik heb het ook nooit gedurft om het te proberen.
alcohol wel gedaan. inmiddels al zeker 1.5 jaar geen druppel meer gehad. en ik vind het heerlijk zonder :D
jammergenoeg rook ik wel.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:39

nouja volgens mij valt dat wel mee met weed? ik dacht dat hardrugs veel erger was?

Qimm

Re: Heb jij wel eens een x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:40

harddrugs is gevaarlijker, softdrugs is niet zónder gevaren

knetterhard

Inderdaad :j

Ach ik vind het niet echt een aanrader, het is veel leuker om je uit te leven zonder middeltjes en poespas :D

Maartje1990

ik heb alleen een keertje spacecake gegeten :') was er alleen héél erg moe door...

Iemand anders die ik ken die heeft zo'n beetje alles denkbaar gebruikt maar dan zaten ze daar lam bijna op te branden.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:41

Haha spacecake nooit gehad, smaakt het heel anders?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:44

Nee, vind ik niet smaakt gewoon naar cake, maar ik vond 't niet zo boeiend eigenlijk snap niet zo goed waarom mensen behoefte hebben om stoned te worden gezien ik me dus echt gewoon héél erg moe voelde voor best wel lang omdat dat dus iedere keer opnieuw 'loslaat'/langzamer inwerkt.

En ik ben eigenlijk verder pertinent tegen drugs/alcohol/roken, wou dat alleen gewoon een keertje proberen en that's all. Verder geen behoefte om andere dingen uit te proberen hoor. Heb vroegah wel eens een biertje op maar drink nu ook niet meer, roken ooit een trekje stiekem toen er niemand was... gatver nee bedankt!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:46

haha ookal :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:47

Het effect van spacecake is ook anders dan wanneer je het rookt. Maar het effect is heel persoonlijk.
Het is moeilijker te doseren en sommigen gaan er heel slecht op. Ik krijg er geweldige lachkicks van.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:48

Nee wel veel aangeboden gekregen en ken ook wat gebruikers maar nooit behoefte gehad oid. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt :+

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:48

Ja ik hoor dat wel vaker, maar het trekt mij totaal niet!
Een kennis van mij wist dus van niks en die had dus heel veel opgegeten en die werd er goed ziek van!
Vind het echt stom van mensen dat ze er dan niks over zeggen! :\

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:49

Ja ik wel, wel te weten: alcohol :') zoals de meeste mensen, bij het op stap gaan :j
Maar niet verslaafd aan geweest hoor ;) kan ook ook op stap gaan als BOB, dus 0,0% alcohol.

Andere drugs en sigaretten nog nooit gedaan, zelfs nog nooit een trekje geprobeerd van een sigaret. Het dichtstbij dat ik ben gekomen is wel eens een sigaret vasthouden voor een vriendin in het café als ze naar de wc moest :')
Wel woon ik op een dorp wat bekend staat om het drugsgebruik en heb dus heel wat zakjes en lijntjes voorbij zien komen, bijv. bij het verzamelen/indrinken bij een maat voor dat we op stap gingen. Dan werd er lustig op los gesnoven en geslikt, ook tijdens het stappen was het niet raar als er jongens in groepjes van 3 à 4 tegelijk naar de wc gingen (snuif snuif) en bij het thuiszitten na het stappen bij een maat werd er ook nog wel eens na gesnoven maar zelf heb ik het nog nooit aangeraakt.
Vind het ook zo'n naar zicht, en zo 'verslaafd'... zo wanhopig door een briefje van 50 (moet wel 'duur' snuiven natuurlijk 8)7 ) zo'n lijntje poeder weg snuiven, blegh. En dat geluid ook... :n

Nee, heb nooit de drang gehad. En de prijzen daarvan! OMG :wow: :$ Echt zo zonde van je geld :=
En aangezien ik echt het nut er niet van kan inzien doe ik het ook niet. Zie echt de logica en het nut er niet van in, dus waarom zou ik het willen proberen??
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 16-03-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:50

Nope, en ook nooit de behoefte gehad ook :) heb het ook te vaak fout zien gaan in mijn omgeving dus nee, voor geen goud dat ik het ook maar 1x probeer :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:51

Nog nooit alcohol en nog nooit drugs. Absoluut geen behoefte dus dan neem ik het ook niet :)

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:54

@ashley1...ja, dan heb je het over coke....dat is natuurlijk niet de enige drug die er is. De verschillende soorten drugs hebben weer zoveel verschillende effecten, dat je ze niet over een kam kan scheren of iig beter kan onderverdelen. Bijv. geestvernauwend (coke) of geestverruimend. Uppers, downers en psychedelische drugs.

@Knetterhard, Dat is niet echt slim nee :+

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:58

Een aantal dingen, ja maar nooit harddrugs. Heb ook een keer iets in mijn drankje gehad en daar was ik echt 2 dagen compleet ziek van :n

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:59

Knoffer schreef:
@ashley1...ja, dan heb je het over coke....dat is natuurlijk niet de enige drug die er is. De verschillende soorten drugs hebben weer zoveel verschillende effecten, dat je ze niet over een kam kan scheren of iig beter kan onderverdelen. Bijv. geestvernauwend (coke) of geestverruimend. Uppers, downers en psychedelische drugs.

@Knetterhard, Dat is niet echt slim nee :+

Ja heb het inderdaad over cocaïne, en nee dat is niet de enigste drug die er is nee.
Maar is er een drug dan waar ik wel het nut van in zou moeten zien? :')
Snap van allemaal niet waarom ik daar mijn geld aan uit zou moeten geven en wat ik daar voor voordeel uit kan halen? Waarom het nut zou hebben om 1 van de vele drugs te gebruiken? (afgezien van de mensen die verbetering merken bij blowen ivm reuma enzo)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 23:02

Hhilde schreef:
Nog nooit alcohol en nog nooit drugs. Absoluut geen behoefte dus dan neem ik het ook niet :)

Ook nooit aalcohol Kan me niet voorstellen.... je heb t toch ooooit wel eens een biertje gedronken???????????????????? :Y)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:04

Ik heb hooguit een paar slokjes alcohol geproefd, maar vind het echt het smerigste wat er is :')

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 23:11

écht, af en toe vind ik een biertje héérlijk!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:14

Ligt eraan welke alcohol.
Geef mij maar een wodka ipv bier, veel lekkerder. Zo zijn er 100 verschillende soorten alcoholische dranken, van breezer tot tequila (en verder).

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:15

Haha het enige wat ik echt lekker vond, waren de tequila shotjes :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:17

Ik las ergens iets over stoer doen etc. Dat is het voor mij nooitt geweest, had gewoon ontzettend foute vrienden en ex.

Ik was 14! Toen ik mijn eerste xtc pil slikte ;-) omdat diegene zei: ach wat kan het kwaad? En idd zo dacht ik ook, had schijt aan de hele wereld en niks interesseerde me. Had het idee dat alles en iedereen een hekel aan me had en tsja dan krijg je dat soort dingen.

Er zaten daarna jaren tussen voor ik m'n ex ontmoette en vanuit daar is het wat los gaan slaan.

Had dus nooit echt de beste voorbeelden om me heen en had hard gezegd schijt aan m'n ouders en iedereen die om me gaf.

Maar tis gelukkig allemaal goed gekomen hoor! Maar voor mij was het nooit echt om stoer te zijn maar meer het schijt aan de hele wereld verhaal.

Ik heb er nooit mee te koop gelopen en nooit op straat gebruikt altijd thuis.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:18

Sunrise19 schreef:
Ik las ergens iets over stoer doen etc. Dat is het voor mij nooitt geweest, had gewoon ontzettend foute vrienden en ex.

Ik was 14! Toen ik mijn eerste xtc pil slikte ;-) omdat diegene zei: ach wat kan het kwaad? En idd zo dacht ik ook, had schijt aan de hele wereld en niks interesseerde me. Had het idee dat alles en iedereen een hekel aan me had en tsja dan krijg je dat soort dingen.

Er zaten daarna jaren tussen voor ik m'n ex ontmoette en vanuit daar is het wat los gaan slaan.

Had dus nooit echt de beste voorbeelden om me heen en had hard gezegd schijt aan m'n ouders en iedereen die om me gaf.

Maar tis gelukkig allemaal goed gekomen hoor! Maar voor mij was het nooit echt om stoer te zijn maar meer het schijt aan de hele wereld verhaal.

Ik heb er nooit mee te koop gelopen en nooit op straat gebruikt altijd thuis.

Maar daar ben je toch zelf bij? dat is wel heel makkelijk om te zeggen?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:20

Tequila....ieuw :') Doe mij maar goede speciaal biertjes :P

ashley1 schreef:
Ja heb het inderdaad over cocaïne, en nee dat is niet de enigste drug die er is nee.
Maar is er een drug dan waar ik wel het nut van in zou moeten zien? :')
Snap van allemaal niet waarom ik daar mijn geld aan uit zou moeten geven en wat ik daar voor voordeel uit kan halen? Waarom het nut zou hebben om 1 van de vele drugs te gebruiken? (afgezien van de mensen die verbetering merken bij blowen ivm reuma enzo)

Nouja, het nut er van inzien, het is maar waar je plezier uit haalt toch :) Als jij daar geen interesse in hebt, dan niet toch.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je een wat eenzijdig beeld van drugs krijgt, als je alleen maar coke en alcoholgebruikers ziet.

Waarom dan wel, dat heb ik in het andere topic ook al gezegd, maar zal ff een korte herhaling doen:
Omdat het leuk is. Je kunt iets ervaren, dat je zonder die middelen niet zou kunnen ervaren. Het kán een toevoeging op je leven zijn. Ik vind zelf vooral trippen erg leuk en dat is iets, dat echt een leuke ervaring opzich is. Je bewust zijn wordt heel anders, je gaat heel apart filosofisch denken of ziet mooie patronen. Beste kun je het nog vergelijken met dromen of ijlen op een fijne manier. En ook al bedenk je je tijdens de trip de meest bizarre onrealistische dingen, het kan ook een eye opener zijn. Je noemt het niet voor niets een geestverruimende drug. Het is geestverruimend.

Drugs gebruiken brengt altijd een risico met zich mee, maar als je je goed inleest, voorbereid en je jezelf een beetje kent, dan kun je de risico's zwaar beperken. (En je beperkt tot recreatieve drugs.... heroïne hoort daar imo bijv. niet bij.) Imo staan deze risico's dan in verhouding met andere risico's die ons leven makkelijker (bijv. auto rijden) of leuker (bijv. paardrijden) maken.