Snel overprikkeld, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Snel overprikkeld, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:20

Ik wil het liefst geen pillen slikken. Dus op de makkelijke manier oplossen.

Mediteren kan dus helpen? Ademhalingsoefeningen heb ik wel eens gehad bij de fysio omdat ik ook hyperventilatie heb, maar heb mediteren nooit geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:50

heb de neiging nu te gaan slapen , maar moet het minimaal tot 9 uur uithouden :P anders ben ik morgen weer zo vroeg

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:14

Ik ben zeker in 2 weken tijd minstens 1 keer ziek, dus niet naar school. Dan ben ik gewoon zó uitgeput dat ik echt niet naar school kan.
En daarbij werk ik bij een rozenkwekerij bij een machine die heel veel herrie maakt, dat is echt een hél kan ik je vertellen. En dan nog mijn oppaskindjes die ruzie maken over een paar kleurtjes.. _-:(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:16

Ik heb hier ook last van, ik heb een lichte vorm van autisme :) Als het mij te druk wordt zoek ik gewoon een rustige plek op. Of ik ga me zachtjes heen en weer wiegen. Als ik echt overprikkeld ben doe ik mijn oren en ogen dicht en reageer nergens meer op. Ik vind het ook wel fijn om even iemand vast te kunnen houden, want daar word ik rustig van. :) En verder goed op mijn ademhaling blijven letten, zodat ik niet begin te hyperventileren.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:26

*meld zich*
wist niet dat er zoveel mensen waren die hier last van hebben, dacht al dat het aan mij lag :+
herken vrijwel alles wat in dit topic genoemd is, zit er ook aan te denken om een keer naar de huisarts/ psycholoog te gaan :=

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:37

Psycholoog of huisarts hoeft niet perse. Google doet veel.. ook tav meditatie e.d. is niet moeilijk. Veel oefeningen met mp3 bestanden op internet te vinden. Wel langer oefenen (dagelijks) voor een aantal weken en als je je extra gestressed voelt.
Overprikkeld zijn er steeds meer. Is eigenlijk hetzelfde als stress.. we zijn steeds meer met gisteren en morgen bezig en niet met nu. We leven met ons hoofd en gedachten waar het lijf op reageert (bloeddruk, ademhaling, etc). Dat kun je met meditatie en bewust ademhalen weer corrigeren; rust in je hoofd én lijf.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 21:51

Meditatie helpt inderdaad enorm, ik denk dat ik het zonder meditatie helemaal niet vol zou houden...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:48

Tafje schreef:
Overprikkeld zijn er steeds meer. Is eigenlijk hetzelfde als stress..

Hier ben ik het niet mee eens. Ik ervaar stress en overprikkeling als twee verschillende dingen. Een mens raakt gestresst al (hij denkt dat) er veel van hem verlangt wordt. Dat is naar mijn idee niet zo bij een middagje winkelen/een uurtje ikea/een rondje over de kermis, maar daar raak ik wel compleet van overprikkeld. Er komen té veel prikkels tegelijk binnen, te veel en te hard en dat maakt kortsluiting daarboven met gevolg vermoeidheid en soms zelfs paniek. Dat is in mijn ogen niet hetzelfde als stress, ook al kun je daar uiteraard ook erg moe van worden.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:54

Heel herkenbaar verhaal.
Ik heb er jaren heel veel last van gehad.
Ik kon helemaal hysterisch worden om kleine dingen van het een op het andere moment.
Op een gegeven moment begon ik aan een studie natuurgeneeskunde waarbij ook bach bloesems een rol speelde.
Ik heb toen voor mezelf een remedie samengesteld en dit 3 weken gebruikt.
Ik ben er vervolgens zo`n anderhalf jaar vanaf geweest.
Nu door een aantal omstandigheden is het weer terug en ook in 1 keer op zijn ergst het is er dus niet langzaam weer ingeslopen.
Nu heb ik vanavond weer een nieuw flesje bach gemaakt.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:41

Ik heb het ook heel erg! Heb dan ook adhd /pddnos dus is wel een reden voor, ik vind het onzettend vervelend en word 'snachts ook aldoor wakker. Maarja, het is zo ! Ik ga niet meer aan ritalin want daar word ik heel down van en heb ik zelf moordneigingen van gekregen. Nu heb ik ook zonder medicijnen periodes waarvan ik denk van fiets alles boeit me niet meer enzo, maar daar heb ik een hele lieve vriend voor!