Als het kindje dus al zichtbare waterpokken heeft maakt het dus niet uit 
Maar toch als er baby's zijn even voorzichtig!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
AlexandraM schreef:mireilledons schreef:Hallo Lynn_Nikita Wat ik mij eigenlijk als eerste afvraag is waarom die ouders een ziek kind mee willen nemen naar een verjaardag? Vaak zijn die kindjes toch een beetje hangerig. Zit je daar op je verjaardag op te wachten?
Bijna alle kinderen krijgen waterpokken en bij gezonde kinderen is het veelal hooguit lastig. Maar als kinderen waterpokken oplopen voor ze 2 zijn, krijgen ze het later nog een keer.
Als er ook zwangere vrouwen naar jullie verjaardag komen, is het een ander verhaal! Hoogzwangere vrouwen moeten echt uit de buurt blijven van kinderen met waterpokken.
Fijn weekeind!
ja dat vroeg ik me ook af, toen ik t had was de verjaardag van mn 2 beste vriendinnetjes (tweeling zusjes) en hoe erg ik t ook vond dat ik niet kon gaan, ik wou ook niet gaan want prettig voelde ik me niet...
AdnerB schreef:op het kinderdagverblijf mogen kindjes ook niet komen die een besmettelijke ziete bij zich dragen
Diaz schreef:Waterpokken zijn besmettelijk VOOR je ze zietAls het kindje dus al zichtbare waterpokken heeft maakt het dus niet uit
Maar toch als er baby's zijn even voorzichtig!
Tieme schreef:AdnerB schreef:op het kinderdagverblijf mogen kindjes ook niet komen die een besmettelijke ziete bij zich dragen
op ons dagverblijf mogen ze gewoon komen mits ze niet ziek zijn ervan. (hangerig, koorts enz).
de ziekte heerst dan namelijk al dus heeft het geen nut meer om deze kindjes te weren.
de meeste kindjes die waterpokken hebben, zijn er niet ziek van.
Bij ons op het kdv mogen de kindjes met waterpokken ook gewoon komen. Ze krijgen het toch wel en omdat het al besmettelijk is voordat je het ziet, heeft kindjes met waterpokken weigeren toch weinig zin.
Dat was ook de reden dat ze mijn dochtertje toen niet in het ziekenhuis wilden hebben voor controle, omdat er zoveel zieke en zwakke kindjes lagen die echt niet ook nog eens de waterpokken erbij konden hebben. (nadat ik aankondigde al bijna op de parkeerplaats te zijn en niet van plan om voor jan l*l weer 1,5uur naar huis te rijden hebben ze mooi wel een aparte isolatiekamer voor me geregeld en zijn we alsnog geholpen
)
,steeds een lichte vorm
. Waterpokken is een kinderziekte en aangezien de meeste kinderen hier (in NL) waterpokken krijgen, blijft het virus dus wel voor altijd in je zenuwstelsel zitten (dat geldt bv ook voor het herpes virus, die o.a. koortsuitslag veroorzaakt bij bv verminderde weerstand). Doordat je het virus dus altijd bij je draagt, zou je bij bv verminderde weerstand weer gordelroos kunnen krijgen. Wat een heel vervelende aandoening is, maar relatief onschuldig over het algemeen. tina schreef:volwassene die geen waterpokken hebben gehad ,krijgen niet de" kinder waterpokken" maar gordelroos ervan!
mijn moeder had in haar jeugd geen waterpokken gehad maar kreeg door een van mijn kinderen die waterpokjes had dus gordelroos
Lynn_Nikita schreef:De verjaardag is achter de rug en ze zijn niet gekomen
Het is wel jammer want het is een vriendinnetje van mijn zoon, maar ze kunnen volgende week komen spelen. Toen ik het in de groep besprak bleken de andere ouders idd blij te zijn dat ze niet gekomen was, en er bleken ook 2 volwassenen te zijn die nog geen pokken gehad hebben en dus ook blij waren dat ze niks konden krijgen.
. Waren ze erg beledigd dat ze niet 'mochten' komen?