baarmoederhalskanker inenting....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

verastar1

Re: baarmoederhalskanker inenting....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:26

Als je op internet leest van de bijwerkingen denk je ojee maar kijk maar eens bij parasitamol op google dan kun je ook erge bijwerkingen krijgen! en 10000 mensen gebruiken het en 10000 mensen hebben die prik gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:33

Authentic schreef:
Gina schreef:
Ik heb hem ook gehaald, heb er ook niets van gemerkt.
Ze spuiten heus niet half Nederland er mee vol als het echt heel gevaarlijk is.

Dat dachten de Desmoeders ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desdochter

Ik ben benieuwd naar de gevolgen op lange termijn en ik hoop uiteraard dat die er niet zijn, maar er is niet zoveel bekend. Je weet het niet en in mijn ogen is je eigen bevolking een slechte groep proefkonijnen - maar dat roep ik nog steeds over de Mexicaanse griepprik waar je nu nog hele rare dingen over hoort.

Overigens, deze prik is niet voor alle typen baarmoederhalskanker, dus zorg dat je je later alsnog laat controleren. Het is alleen tegen een bepaald virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken maar niet de veroorzaker is van alle soorten baarmoederhalskanker.

Citaat:
De stof is bekend geworden omdat hij van 1946 tot 1977 wel werd voorgeschreven aan zwangeren die eerder een of meer miskramen hadden gehad, in de hoop dat dit de kans op herhaling zou verminderen.

Ik denk dat er in de tussentijd wel wat vooruitgangen zijn geweest op het gebied van medicatie ed. :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:38

Authentic schreef:
Gina schreef:
Ik heb hem ook gehaald, heb er ook niets van gemerkt.
Ze spuiten heus niet half Nederland er mee vol als het echt heel gevaarlijk is.

Dat dachten de Desmoeders ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Desdochter

Ik ben benieuwd naar de gevolgen op lange termijn en ik hoop uiteraard dat die er niet zijn, maar er is niet zoveel bekend. Je weet het niet en in mijn ogen is je eigen bevolking een slechte groep proefkonijnen - maar dat roep ik nog steeds over de Mexicaanse griepprik waar je nu nog hele rare dingen over hoort.

Overigens, deze prik is niet voor alle typen baarmoederhalskanker, dus zorg dat je je later alsnog laat controleren. Het is alleen tegen een bepaald virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken maar niet de veroorzaker is van alle soorten baarmoederhalskanker.

En dat virus is dol op 'wisselende contacten' 'vrijen zonder condoom met jongens met een vieze piemel' en 'roken én drinken'

Volgens mij is er in de preventie veel meer winst te behalen.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:51

Toen mijn oudste dochter vorig jaar de oproep kreeg, hebben we samen heel veel informatie opgezocht hierover. Er waren zo veel twijfels dat mijn dochter zelf heeft besloten dat ze het (nog) niet wilde. Aangezien het haar lichaam is, sta ik daar voor 100% achter.

Er is m.i. nog onvoldoende info over de gevolgen op lange termijn, bovendien is de meeste info die te vinden was geplaatst door de fabrikant van de entstof.
Zoals wij thuis altijd denken: bij twijfel: niet doen. Mocht ze het op een later tijdstip alsnog willen dan mag ze dat, en dan betalen wij daarvoor.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:20

Ik heb hem geloof 2 of 3 jaar geleden ook gehad. Had toch wel flink spierpijn de dag daarna. Maar heb nergens last van. Ik ga nu ook geen informatie meer opzoeken, wordt je alleen maar bang van. Ik neem aan dat als het echt zo erg is dat ze niet alle meisjes van Nederland proberen over tehalen zo'n prik te halen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:26

Manegepaard schreef:
Ik denk dat er in de tussentijd wel wat vooruitgangen zijn geweest op het gebied van medicatie ed. :')

Als dat zo zou zijn, waarom gaat er dan nog zoveel mis? Je kan van tevoren niet voorspellen wat iets doet in een menselijk lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:35

Authentic schreef:
Manegepaard schreef:

Als dat zo zou zijn, waarom gaat er dan nog zoveel mis? Je kan van tevoren niet voorspellen wat iets doet in een menselijk lichaam.

Ja, maar ik denk niet dat ze nu nog eens zomaar een stofje aan heel nederland gaan geven zonder het eerst heel uitgebreid te testen. Bij het ontwikkelen van zo'n medicijn zullen ze altijd rekening houden met wat er in het verleden mis is gegaan en dat erbij pakken om in de toekomst deze fouten te voorkomen. Ze zijn niet dom namelijk. :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:42

Heb 'm niet gehaald.
Is mij te weinig duidelijk wbt gevolgen op lange termijn. Slordig.
Ik ga geen levend proefkonijn spelen. :n

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

maagd is niet helemaal waar... het kon minder goed werken als je sex onveilig zou hebben gehad.
de internist bij ons in het ziekenhuis had zelfs haar kinderen al laten vaccineren voordat dit al werd ingevoerd!
ik heb de prikken allemaal wel gehad. doe ook ieder jaar mee aan een onderzoek van het HPV (zit niet verbonden met die prikken o.i.d) en daar moet ik ieder jaar bloed voor prikken en een brush en een vragenlijst voor maken...
zo kunnen ze kijken wat het doet met meisjes die de prik wel of niet hebben gehad en of er verschil is tussen hen wie vaker HPV krijgt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

Manegepaard schreef:
Ja, maar ik denk niet dat ze nu nog eens zomaar een stofje aan heel nederland gaan geven zonder het eerst heel uitgebreid te testen. Bij het ontwikkelen van zo'n medicijn zullen ze altijd rekening houden met wat er in het verleden mis is gegaan en dat erbij pakken om in de toekomst deze fouten te voorkomen. Ze zijn niet dom namelijk. :D

De Mexicaanse griepprik is ook vrij recent en er lijkt een link te zijn tussen die prik en narcolepsie (en dat wil je écht niet), ze zijn niet dom, ze hebben gewoon proefkonijnen nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:50

Authentic schreef:
De Mexicaanse griepprik is ook vrij recent en er lijkt een link te zijn tussen die prik en narcolepsie (en dat wil je écht niet), ze zijn niet dom, ze hebben gewoon proefkonijnen nodig.

Ik denk niet dat ze ons als proefkonijnen gebruiken. Simpelweg omdat het niet traceerbaar is, er geen voor-na resultaten zijn ed. Maar dit is dan ook wat anders dan mexiaanse griep.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:56

Ik ben 15 jaar , al paar keer een oproep gehad ,maar ik ga niet :n
Heb een hekel aan prikken en het is geen 100% zekerheid tegen baarmoederhalskanker zelf..

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:00

ik dacht zelf (mijn oma had kanker en is hier in november aan overleden) als er maar een kans is dat het helpt tegen kanker dan grijp ik die kans, ik heb mijn oma zo zien lijden aan kanker, zelf zou ik dit nooit kunnen! er zijn voor mij meer voor dan tegens

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:02

Manegepaard schreef:
Authentic schreef:

Ik denk niet dat ze ons als proefkonijnen gebruiken. Simpelweg omdat het niet traceerbaar is, er geen voor-na resultaten zijn ed. Maar dit is dan ook wat anders dan mexiaanse griep.

Een bokker boven je zegt net dit:

Citaat:
zo kunnen ze kijken wat het doet met meisjes die de prik wel of niet hebben gehad en of er verschil is tussen hen wie vaker HPV krijgt

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:02

Ik heb hem de eerste ronde niet gehaald omdat ik bij de eerste ronde zat en we dat toch een beetje eng vonden. Voor de tweede ronde werd ik alsnog opgeroepen en heb ik hem wel gehaald. Geen bijwerkingen gehad.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:06

ik heb ze alledrie ook gekregen enkele jaren geleden
bij sommige doen de prikken meer pijn dan 'normale' prikken (wat dus bij mij ook het geval was, dag nadat ik de tweede prik gehad had ging ik rijden, mijn arm viel er zowat af _O- )

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:08

Ik heb de prik ook gehad (een hele tijd terug). De eerste vond ik geen pijn doen, maar de 2e en 3e wel.

Ik had ergens gelezen dat de vaccinatie werkt tegen twee varianten van het HPV-virus die samen verantwoordelijk zijn voor 70% van de gevallen van baarmoederhalskanker. Daarom heb ik hem ook gehaald. Al die verhalen over dat meisjes eraan overleden zijn enzo geloof ik niks van. Ik heb tot nu toe nog nergens last van :P . En ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Als er echt zulke grote risico's aan zo'n prik zaten zouden meisjes er nooit mee ingeënt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:08

Authentic schreef:
Manegepaard schreef:

Een bokker boven je zegt net dit:

Citaat:

Ik heb alleen een vragenlijst in moeten vullen of ik allergieën ed. had, of ik medicijnen gebruikte oid. Dus dat deel kan wel kloppen, maar als ik nu (ongemerkt) HPV krijg, komen zij daar niet achter.

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:13

Ik heb hem ook gehad zo'n 3 jaar geleden denk ik. Ik had volgens mij na de 2e prik ook spierpijn maar de prikken deden niet echt pijn. Ik had zelf zoiets van ze gaan niks voor niks zoveel meiden die prikken geven..

Saphira1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:13

Citaat:
Ik heb alleen een vragenlijst in moeten vullen of ik allergieën ed. had, of ik medicijnen gebruikte oid. Dus dat deel kan wel kloppen, maar als ik nu (ongemerkt) HPV krijg, komen zij daar niet achter

dit was voor meiden uit geboorte jaar 93/94 en niet iedereen is hiervoor uitgenodigd ;)
als jij zelf goed op let, dan zul je wss wel merken als er iets anders gebeurt down under, lijkt me ;)
ik moet een lijst invullen, gebruik je medicijnen, heb je een vaste vriend, heb je de laatste paar ? dagen onveilig sex gehad etc.
vragenlijst van dacht 50 vragen, dan naar het ziekenhuis meuk inleveren het ergst vind ik bloedprikken, ik had nog nooit bloedgeprikt, zij prikken mij daar hele goede aders om te prikken, goed zichtbaar zijn ze er doorheen geprikt, niet overdreven de helft van onder en boven arm waren allebei blauw en paars van het bloed! sindsdien durf ik bijna niet meer bloed te prikken en al helemaal niet daar!!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:17

Manegepaard schreef:
Ik heb alleen een vragenlijst in moeten vullen of ik allergieën ed. had, of ik medicijnen gebruikte oid. Dus dat deel kan wel kloppen, maar als ik nu (ongemerkt) HPV krijg, komen zij daar niet achter.

Als je 't ongemerkt krijgt niet nee, maar je kan het beste gewoon nog uitstrijkjes laten nemen als je het wel merkt dan wordt je behandeld. Het lijkt mij logisch dat ze aan de mensen met HPV ook nog gaan vragen of ze die prik ooit hebben gehad. Anders zou je nooit kunnen onderzoeken of het werkt en ze gaan niet prikken en dan niet kijken of het helpt. Daarnaast vergelijken ze natuurlijk ook de jaarlijkse nieuwe gevallen van HPV, de gemiddelde leeftijd van de patiënten. Wat dat betreft, ze zijn inderdaad niet dom nee. ;)

Ze kunnen niet 100% van de mensen die de prik hebben gehad volgen, maar ze kunnen wel de patiënten met de ziekte volgen. ;)