Wel of niet haar moeder inlichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DeHP

Re: Wel of niet haar moeder inlichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:23

Dat is wel een goede reden. Maar ik zou ook echt daarna een gesprek met je ex bijrijdster aangaan. Of je dit nu samen met haar moeder doet of alleen maakt dan weinig uit.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:29

Dan het liefst met haar moeder zodat haar moeder ook kan zien hoe ze reageert.
haar moeder kent haar tenslotte het beste en kan ook sneller zien hoe ze is en of ze liegt eventueel.
Ik wil zo wie zo nog een keer om de tafel inderdaad met haar erbij maar dat hangt wel van de moeder af natuurlijk.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:31

Als ik de moeder van jouw bijrijdstertje was, zou ik dit graag willen weten. Namelijk omdat ik begaan ben met mijn dochter en ik haar graag wil helpen als er ergens problemen zijn.

Dus ja, ik zou de moeder opbellen en zeggen dat je wat met haar wilt bespreken over haar dochter. En dan in het gesprek aangeven dat je het er moeilijk mee hebt om het te besrpeken, omdat je niet zeker weet of jij de juiste persoon bent om het kenbaar te maken, maar dat je je gewoon zorgen maakt om het gedrag van het meisje.
En ook dat je graag wil helpen, mocht dat nodig zijn. Print alles maar uit, geef het de moeder mee in een mapje, kan ze het allemaal op haar gemak doorlezen na het gesrpek met jou. En wat ze er dan zelf mee doet is aan haar, maar dan weet ze het in ieder geval.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 12:46

ik denk er net zo over hoor.
Heb dit ook al eerder in het topic gezegd.
Ik heb zelf twee kinderen en als daar iets mee was (goed of kwaad) dan zou ik dat ook erg graag willen weten zodat ik ze kan helpen.
Maar zoals ik ook al zei wil ik eerst het telefoongesprek van de moeder van de exvriendin van mijn bijrijdertje afwachten want ik geloof toch echt wel dat zij er nietws mee te maken heeft.
daarom heb ik haar ook gevraagd of haar moeder mij wil bellen want als ze wel liegt zou ze dit ook niet zeggen tegen haar moeder en zou die niet bellen lijkt mij.
Plus bepaalde dingen die zij verteld heeft komen voor mij erg geloofwaardig over en zijn ook dingen die alleen mijn bijrijdertje aan haar had kunnen vertellen nemalijk.
ALs ik met de moeder van haar heb gesproken dan neem ik kontakt op met de moeder van mijn bijrijdertje om om de tafel te gaan en dan maar hopen dat het voor ons allemaal (dus ook mijn bijrijdertje0 goed uitpakt

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 13:13

Heb zelf ook 2 kinderen, nog jong maar ook dan wil ik graag op de hoogte gehouden worden van wat ze doen. Kan me zo voorstellen dat je als ouders wel graag betrokken wilt blijven bij je kinderen, helemaal als dit speelt wat jij beschrijft.

Je kan er als moeder allicht over praten met elkaar.

Inderdaad zaterdag afwachten en dan toch de moeder inlichten, dat zou ik ook doen.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:40

min kinderen zijn ook nogniet oud 4.5 jaar en 18 bijna 19 maanden maar dan nog wil ik het wel weten mocht er iets speelt.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:44

TS, je laat je nogal leiden door een klein kind. Niet doen. Sta erboven.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 14:49

celano heb jij het hele topic wel doorgelezen want dan had je geweten dat ik me niet laat leiden door een klein kind maar dat dit "kleine"kind echt hulp nodig heeft voordat het helemaal uit de hand gaat laopen.
En zeggen dat ik me er niet mee moet bemoeien (niet jij dan) of dat ik het op zij moet zetten nee dat doe ik niet.
daar ken ik dit meisje te goed voor en als ik haar helpen kan waarom niet.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:52

Nee, ik heb niet alles gelezen omdat jouw posts nogal suggestief zijn en niet concreet dus daar schoot ik niet zoveel mee op. Maar misschien dat ik daardoor belangrijke feiten gemist heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:58

Ik vind het knap van je dat je de moeder in wilt lichten..De ouders van nu weten bijna niks van wat hun kroost ''op straat/buitenshuis'' uitvreet omdat iedereen maar scheinheilig hun mond dicht houd en vinden dat het niet hun probleem is of hun zaken zijn.. Maar als dat kind uiteindelijk iets doet waardoor ze in een psychische instelling komt of in de jeugdgevangenis roept iedereen massaal ''Waarom heeft er niemand aan de bel getrokken of de ouders ingelicht??''
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-03-12 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:00

Om het kort samen te vatten...

Dit meisje heeft de laatste jaren aardig wat voor haar kiezen gehad en toen mijn paard verhuist werd is het helemaal mis gegaan.
Eigenlijk zo mis dat ik (en met mij nog anderen die haar kennen) bang zijn dat het helemaal mis kan gaan.
Het probleem is dat haar moeder van niets weet.
Een klein stukje weet haar moeder ervan maar lang niet alles.
Ik ben een hele tijd terug gebeld door haar moeder en heb haar destijds alles verteld wat er tussen mij en mijn bijrijdertje was gebeurd.
hier wist haar moeder niets van en ik geloof ook niet dat haar moeder na dat telefoontje van toen weet wat er nu speelt.
Ik wil daarom met haar moeder praten omdat ik denk dat deze situatie dus danig ernstig is dat dit meisje hulp nodig heeft.
Maar dat moet haar moeder doen lijkt mij.
Omdat de moeder hoogstwaarschijnlijk van niets weet wil ik haar dus inlichten omdat ik bezorgd ben om de toekomst van dit meisje

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:01

share en daarom wil ik dit meisje dus helpen om te voorkomen dat zoietsd mogelijk kan gaan gebeuren.
het is een heel slim meisje met een prachtige toemonst in het verschiet maar helaas niet als ze zo door gaat.
En dat vind ik zonde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:04

Ik snap het helemaal marianbv. Liever een gewaarschuwde moeder die na jou verhaal zelf kan beslissen of ze er wat mee doet of niet.. Dan dat je niets doet.. en het meisje dalijk problemen heeft en niet geholpen is/wordt terwijl jij ervan wist dat er wat aan scheelde..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:06

Ik denk wel dat je niet in de zin van "er is iets mis met haar en ze heeft hulp nodig" moet praten met haar moeder.
Geef aan wat je hebt ervaren qua gedrag van haar en wat dit voor je betekent in de zin van problemen die je erdoor krijgt. Aan haar moeder om te constateren dat er een probleem is en dat er hulp nodig is.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:07

De moeder heeft in dit geval het laatste woord ja.
Zij beslist of zij haar wil helpen of niet (met hulp zoeken of dat ze het zo laat) maar ik voel me dan wel beter omdat ze niet kunnen zeggen van ja maar jij wist hoe het was en jij hebt niets gedaan.
Weet niet of ze dat zouden doen natuurlijk maar ook voor mijn eigen gevoel is het beter.
Ik heb dan gedaan wat ik kon en kan mijn handen er van af zetten

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:08

ik zou ook willen weten als mijn dochters zo iets aan de hand zouden hebben ook al is het natuurlijk voor elke moeder niet fijn om te horen als haar dochter iets doet waar je niet blij mee bent
ik heb echt respect voor je dat je met moeder om de tafel wil gaan zitten en mag dan ook hopen dat het voor jouw een stuk rust gaat geven zodat je lekker van je paard mag genieten

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:10

branka nee hoor dat doe ik ook niet.
Ik uit mijn zorgen bij haar in een zin van wat ik mee maak met dit meisje en dus niet van zij heeft hulp nodig of is ziek in het hoofd.
Ik vertel demoeder dat ik bezorgd ben over haar omdat er dingen naar voren komen die in mijn ogen niet goed zijn voor het meisje(nette manier dan )en hoe zij haar dochter ervaart thuis.
Of haar dingen zijn opgevallen zijn en wat mij is opgevallen en eventueel kan ik haar berichten laten lezen die ze mij heft gestuurd als bevestiging voor de moeder.

Nee ik ga het niet onaardig brengen en wil het meisje ok niet in een kwaad daglicht stellen wil alleen dat ze de juiste hulp krijgt en of dat nou van haar moeder is of van een arts of wie dan ook dat maakt me niets uit maar haar moeder moet hier wel over ingelicht worden

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 15:14

Ate van mijn paard genieten doe ik zo wie zo wel want die ziet zij niet meer.
Ik zie haar ok niet meer ja als ze bij mij door de straat fiets om naar mijn oude stal te gaan maar kontakt op die manier heb ik niet meer met haar.
Dus ik geniet met volle teugen van mijn paard

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:31

En hoe is het gegaan afgelopen zaterdag? Beetje eruit gekomen voor jezelf?

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 20:42

Heb vanavond gebeld met het ene meisje en ze spreekt de waarheid.
Ook haar moeder aan de telefoon gehad en die wou samen met mij wel een gesprek aangaan met de moeder van mijn bijrijderetje.
Helaas gaat dat laatste niet door.
Heb haar moeder gesproken en zij ziet het nut van een gesprek niet in.
Ik heb eerlijk gezegd dat ik en de moeder van het andere meisje ons zorgen maken en ook waarom ingrote lijnen.
Het kwam er op neer dat k niet mijn pard kon onderhouden maar ik wel een dure auto voor de deur heb staan (ja dat krijg je met lieve schoonouders en man)
Ik betaal daar dus niets aan mee en was het dus fgelopen zaak m het zo maar te zegge.
Mar goed ik heb mijn best gedaan en mocht e in de toekomst toch wat gebeuren dan weet ik tenminste dat ik alles heb gedaan om het te voorkomen.
Ik heb n ieder geval mijn veroren zadel (was een zadel kwijt en die had mijnbijrijdster dus ongevraagd aan dit meisje te leen gegeven) weer gevonden en misschien wil dit meisje hem overkopen en anders krijg ikh et deze week terug om het zelf alsnog te verkopen.
Al met al nets opgeschoten dus maar heb er zelf een goed gevoel bij omdat ik mijn zorgen heb geuit en er iets aan heb geprobeerd te doen.
De rest is aan haar moeder dus.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:01

Prima zo, jij hebt je best gedaan en kan het nu los laten. Wat haar moeder er verder mee doet, is aan haar.

En gelukkig is het nu ook duidelijk met het andere meisje.

Raar verhaal met dat zadel, maar ook dat is nu opgehelderd.

Ja mensen kunnen snel een oordeel klaar hebben over een ander, zonder de ins en outs te weten.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:48

Je hebt gedaan wat je kon.
Nu is het tijd om je weer helemaal op je eigen gezin te focussen en daar je energie in te steken nu je je bijrijder qua gevoel wat meer van je af kan zetten.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 06:39

IK en er helemaal klaar mee (in goede zin dan) Zoals ik zei ik heb mijn best gedaan en meer kan ik niet doen.
Ik heb het geprobeerd en hopelijk doet haar moeder er wat mee, zo niet dan heb ik mijn best gedaan.Ik ga lekker genieten van mijn gezin en de dingen om me heen en thats it.... Iedereen hier bedankt voor de hulp en adviezen

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 06:55

Je hebt het in elk geval geprobeert en soms willen moeders ook niet de problemen van hun kinderen zien

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:19

ik had het enigszins al verwacht........