boven de 50 kilo op dieet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:01

Davinia_ schreef:
Ik snap je wel :j
Ik ben 23 en woog vorig jaar ook 50 (en toen was ik al 3 kilo aan gekomen in een jaar tijd). Inmiddels zit er weer wat bij en mijn broeken passen niet meer. Ik ben van XS naar M gegaan in 2 jaar tijd of van 25 naar 27. M is een mooie maat, ik ben absoluut niet te dik en ergens ben ik ook wel blij dat ik niet meer z'n magere panlat ben als dat ik 2 jaar geleden was. Maar ik moet er gewoon ontzettend aan wennen dat ik ineens heupen heb, een kont heb en m'n benen wat dikker zijn. Ik dacht eerst ook dat ik te dik werd, maar dat is gewoon onzin. Je moet er gewoon aan wennen, geef het de tijd :j

Jup percies ook zo met mij het geval :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:02

Ik ben 24, heb altijd 50-52 kilo gewogen..... (ben 1.67 groot ongeveer). Tot 2 jaar geleden, er zit 10 kg bij.
Het zal er wel bij horen, het komt helaas ook altijd op plekken waar het dan weer net niet hoefde, maar ja, ik heb er maar mee leren leven. het liefst ga ik terug naar 58 kg ongeveer. maar ik ga hier niet voor lijnen of op streng dieet. Probeer gewoon wat minder te snoepen en gezonder te eten. Ik ben van maatje xs/s ook naar m gegaan, de broeken dan....
Het enige wat ik er erg aan vond, is dat het me heel veel geld heeft gekost :D moest allemaal nieuwe kleding kopen.

Spruitje56

Re: boven de 50 kilo op dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:58

blij dat iedreen begrip voor me heeft
ik wardeer het heel erg dat jullie me goed helpen :):):)

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:01

Ik ben 15 en weeg iets van 55 en mij vinden ze te dun :+

Dus maak je maar geen zorgen!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:20

Jij hebt echt een mooi figuur, je bent echt niet te dik oid.
Ik ben bv met buikspieroefeningen begonnen, maar dat is puur omdat ik dan de rest van de dag beter in m'n vel zit, dan voel ik me beter :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:26

TS; wat weeg je nu?
Je moet pas afvallen als JIJ vindt dat dat moet. Als je 150kg weegt en jij hebt er vrede mee, dan is er ook niets aan het handje, toch? :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:46

moelly schreef:
Jij hebt echt een mooi figuur, je bent echt niet te dik oid.
Ik ben bv met buikspieroefeningen begonnen, maar dat is puur omdat ik dan de rest van de dag beter in m'n vel zit, dan voel ik me beter :)

bedankt vor je aardige compliment!
word er verlegen van!
verder ben ik nu ogeveer een kwartier op de hometrainer bezig!
en merk al echt verschil, muziekje aan via me mac en ik ga der voor!
bendankt voor je reactie

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:46

Quellian schreef:
TS; wat weeg je nu?
Je moet pas afvallen als JIJ vindt dat dat moet. Als je 150kg weegt en jij hebt er vrede mee, dan is er ook niets aan het handje, toch? :)

nee ind ik snap je!
bedankt voor je reactie

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:47

anais96 schreef:
Ik ben 15 en weeg iets van 55 en mij vinden ze te dun :+

Dus maak je maar geen zorgen!

oke bedankt :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 15:46

1,65 is niet eens zo groot ;3

Ik ben 1,63 en weeg 2 kilo minder (16 jaar) dus ik vind dat je best wel tussen de 50 en 55 kilo wegen mag. :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:11

Mag het ook een kilotje meer zijn :+
Je bent zoals je bent meid, en ookal heb je overgewicht (dat heb je trouwens helemaal niet) boeien, als jij trots op je figuurtje bent, dan ben je dat! :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:16

knetterhard schreef:
Mag het ook een kilotje meer zijn :+
Je bent zoals je bent meid, en ookal heb je overgewicht (dat heb je trouwens helemaal niet) boeien, als jij trots op je figuurtje bent, dan ben je dat! :)

Maar ze zegt dat ze zich te dik voelt. }:0
Vind het nergens op slaan, sommige mensen dromen van jou gewicht en die kilo meer of minder zie je écht niet aan je buik. Alleen enkel dat getalletje is 'oh jee'.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:18

Saaams schreef:
Vind het nergens op slaan, sommige mensen dromen van jou gewicht en die kilo meer of minder zie je écht niet aan je buik.

Als sommige mensen daarvan dromen, dan moeten ze ook gaan diëten.
Het is aan TS of ze ermee zit of niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:19

Quellian schreef:
Saaams schreef:
Vind het nergens op slaan, sommige mensen dromen van jou gewicht en die kilo meer of minder zie je écht niet aan je buik.

Als sommige mensen daarvan dromen, dan moeten ze ook gaan diëten.
Het is aan TS of ze ermee zit of niet.

Niet iedereen kán op dieet. Ook niet iedereen kiest ervoor om overgewicht te hebben (denk aan ziekte's, allergieën o.i.d) maar ontopic..

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:20

Meid je bent echt niet te zwaar hoor. Het hoort er nou bijna eenmaal bij dat je heupen krijgt ;) .. Je hebt een heel goed figuur en geen grammetje teveel !!!
Absoluut niet gaan dieten AUB.. Je bent nu gewoon prima ;)

.. Ik ben het wel eens met wat knetterhard schrijft. Als je ZELF tevreden bent dan heb je al de helft gewonnen. Maakt niet uit wat anderen zeggen , jij voelt je goed en dat is het enige wat telt!

.. Saaams ,, ze voelt zich misschien wel dik maar in mijn ogen is ze absoluut niet dik!! Ik droom ook van ieder ander gewicht dan die van mij, al ben ik al hard er voor aan het werk. Het begint bij jezelf en vooral van binnen. Ben jij tevreden met hoe je eruit ziet en je moet gaan dieten om BMI of wat dan ook, dan zal dat heel moeilijk gaan. Pas als je er zelf klaar voor bent dan kun je pas iets beginnen.
Maar ik vind dat de TS helemaal niet hoeft af te vallen, lekker zo doorgaan en misschien dan iets minder snoepen;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:20

Och Saams, gaan we die discussie voeren? Ik heb ook overgewicht gehad door ziekte en medicijnen. Ja is zwaar om af te vallen, héél zwaar, maar 'kan niet' ligt op de begraafplaats.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:24

Quellian schreef:
Och Saams, gaan we die discussie voeren? Ik heb ook overgewicht gehad door ziekte en medicijnen. Ja is zwaar om af te vallen, héél zwaar, maar 'kan niet' ligt op de begraafplaats.

Nope. Ik ga met niemand in discussie. Maar uit ervaring van een vriendin heb ik gemerkt dat het voor haar niet lukte. Iets met een hartprobleem. Vandaar mijn reactie, als het jou wel is gelukt ondanks de zwaarte vind ik het knap van je. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:26

Maar het lukte me júist omdat ik er zelf achter stond en dat is het belangrijkst.
Als je 'zondigt' (veel te zwaar woord voor een keer snaaien :D ) heb je enkel jezelf ermee, verder niemand. Mensen zijn vaak te lief voor zichzelf, hebben weinig zelfdiscipline. Geeft niet, maar dan lukt afvallen niet nee.
En soms is het inderdaad moeilijker niet om af te vallen, maar met wilskracht kom je een heel eind (ik vond het vreselijk dat ik mezelf gewoon zag veranderen tijdens mijn ziekte, had naast het beter worden maar 1 doel: AFVALLEN!!).

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:35

mememe schreef:
Meid je bent echt niet te zwaar hoor. Het hoort er nou bijna eenmaal bij dat je heupen krijgt ;) .. Je hebt een heel goed figuur en geen grammetje teveel !!!
Absoluut niet gaan dieten AUB.. Je bent nu gewoon prima ;)

.. Ik ben het wel eens met wat knetterhard schrijft. Als je ZELF tevreden bent dan heb je al de helft gewonnen. Maakt niet uit wat anderen zeggen , jij voelt je goed en dat is het enige wat telt!

.. Saaams ,, ze voelt zich misschien wel dik maar in mijn ogen is ze absoluut niet dik!! Ik droom ook van ieder ander gewicht dan die van mij, al ben ik al hard er voor aan het werk. Het begint bij jezelf en vooral van binnen. Ben jij tevreden met hoe je eruit ziet en je moet gaan dieten om BMI of wat dan ook, dan zal dat heel moeilijk gaan. Pas als je er zelf klaar voor bent dan kun je pas iets beginnen.
Maar ik vind dat de TS helemaal niet hoeft af te vallen, lekker zo doorgaan en misschien dan iets minder snoepen;)

hier ben ik het mee eens!
mega bedankt vor je opbeurende reactie

en mensen laten we het gezellie houden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:12

1 ding nog: misschien hoef je niet af te vallen, maar regelmatig sporten en elke dag gezond eten is sowieso goed :j

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:39

1.65m en dan klagen.

oke, ik geef je gelijk, je bent 1.65 en je weegt 50kg... super mooi lichaam dus.
maar, ik weet niet wat je directe, want heb niet alles gelezen.

maar ik neem aan dat het niet super veel is, omdat het je zelf inprecipe nog niet eens is opgevallen, zonder je de wegen.

maar als je weer terug wilt na 50 kg. zal je er wat voor moeten doen.
voor nix gaat de zon op en weer onder..
of je moet zo'n geluk hebben als ik. ik kan eten wat ik wil. maar dikker word ik niet..
en nog lig ik af en toe te zeuren dat er toch nog wel wat van af mag .. haha..

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:51

TS, 50 kg bij 1.65 meter vind ik nog best weinig hoor :=

Ik ben zelf 1.68 meter en weeg 60 kg. Is volgens de richtlijnen precies goed en ik pas nog in dezelfde broeken als toen ik 54 kg woog :')

Maar dat je van kledingmaat S naar M gegaan bent, is ook geen ramp hoor ;) Je lichaam ontwikkeld nu eenmaal vorm en spier, waardoor je wel eens wat in gewicht toeneemt.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 19:52

Magrathea schreef:
1 ding nog: misschien hoef je niet af te vallen, maar regelmatig sporten en elke dag gezond eten is sowieso goed :j

indd !!!
bedankt voor de reacties bokkers
en voor de lieve complimentjes

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:03

Grappig om te lezen dat zoveel mensen het over BMI hebben.

BMI is echt zo niets zeggend. Dat er nog mensen naar kijken..

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 12:11

bedankt voor alle goeie reacties!
waardeer ik erg van jullie!