Kanker op je 22st?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aniekepiek

Re: Kanker op je 22st?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 18:00

wat lief caesar!! het gaat super met mn gezondheid! ik merk wel dat ik sneller moe ben dan andere en er langer over doe om conditie op
te bouwen! En de huid rondom het litteken vooral mn borst en een stuk over mijn schouder en rug is gevoeloos maar dat is verder echt alles! voor de rest ben ik gezond!!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:00

Wat een heerlijk nieuws! :D

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:04

Wat een geweldig mooi nieuws!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:09

Gelukkig, fijn om te horen dat alles weer goed met je gaat! De rest komt dan ook vanzelf wel. Genieten dus!

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:34

ik heb ook een carcinoom gehad begin 2000, op 21 jarige leeftijd.
Ook vroeg erbij en vrij verklaard, maar leuk is anders. Bij zat het elders. toevallig gevonden bij een zelfcontrole;

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:44

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat Aniekepiek, echt top +:)+ .
Voor jou geldt natuurlijk hetzelfde the_titan. Volgens mij slaat de grond even onder je voeten vandaan als die diagnose gesteld wordt..

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:56

Tjee wat een verhaal!

En wat fijn dat het goed is afgelopen.... *\o/*

En ik zou haast zeggen, wat een mazzel van die huisarts!

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 16:22

inderdaad :) ik heb zoveel geluk gehad! Dat besef je soms met kleine dingetjes in het leven zoals de lucht die helderblauw is met een zonnetje wat schijnt als je smorgens je rolluik open doet.. of met wat grotere dingetjes als een geboorte van een veulen waar je bij bent! maar ook met de minder leuke dingen in het leven, een sterfte geval, een flinke ruzie!

Het heeft goede dingen gebracht. maar ook minder leuke.. mijn 2 beste vriendinnen hebben mij ontzettend hard laten vallen en ik ben daarom ontzettend voorzichtig met het uitzoeken en toelaten van nieuwe ;) maar was dat toen niet gebeurd hadden ze me wel op een andere manier laten vallen :)

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:31

Herkenbaar heftig verhaal!

Ik ben 29 en bij mijs is 10 april borstkanker vastgesteld..
Je hebt 5% kans om dit onder je 30e te krijgen..
De tumor was 1,7 cm groot maar ik had helaas wel 2 lymfen met uitzaaiingen daarom zijn al mijn lymfen uit mijn oksel gehaald.. als het goed is, is nu alles weg.

Aanstaande woensdag krijg ik mn eerste chemo. Preventief zeg maar. Ik krijg er 6 in het totaal met 3 weken ertussen.

daarna bestralingen en 5 jaar hormoon therapie waardoor ik tijdelijk in de overgang gebracht wordt

Ik snap helemaal wat je meemaakt en hoe het is om in die enorme spanning te zitten!

Succes en sterkte met het herstel!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:34

Je gaat het "leven" anders zien en waarderen...
Het is voor de mensen in je omgeving ook moeilijk en weten ook niet altijd hoe ze er mee om moeten gaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 16:38

Zo wat een weg heb jij afgelegd! En zo jong al!:(
Maar zoals het er nu uit ziet ben je dus "schoon"? Dat is wel echt super goed nieuws!
wat verschrikkelijk naar van je "vriendinnen"

hihi zo te zien woon je ook nog eens heel dicht in de buurt. Ik ben pas verhuisd naar Berlicum!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 12:42

Annem84, jij ook heel veel sterkte en kracht toegewenst voor je herstel en de komende periode! Hoop dat je het een beetje kunt verwerken allemaal.

TS; juist met zulke dingen kom je je echte vrienden tegen. Sommige kunnen er niet mee omgaan en laten je daarom vallen, terwijl andere waarvan je het niet verwacht er juist voor je zijn. Het is natuurlijk niet niks, maar het praat niets goed.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 19:56

annem84: onwijs veel kracht en sterkte!!! als je vragen oid hebt dan mag je me altijd pben!!!

grappig kiwiwitje!! ik woon al heel mijn leven in berlicum!

tja die vriendinnen niet weten hoe ze ermee om moesten gaan is t niet denk ik.. de een zat de dag voordat ik geopereerd moest worden mee int ziekenhuis en daarna heb ik 3,5 week niets gehoord.. daarna stuurde ze hoe is t en toen heb
ik terug gestuurd dat ik t heeeel erg vond dat ze zolang niets had laten horen toen werd ze wat boos en ik moest maar snappen dat ze het te druk had om te smsen of bellen met school en werk... de ander ging vergelijken met haar 'kanker' toen ik haar vertelde dat t-cellen in je baarmoederhals na een soa geen kanker is maar onrustige cellen(wat ook ontzettrnd spannend is( heeft ze meteen laten vallen etc. tis heel triest maar wel gebeurd...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:02

Jeetje heftig verhaal. Wat een opluchting als alles weg blijkt te zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:07

Pfoe, ik heb even heel voorzichtig naar beneden gescrollt toen ik zag dat dit topic weer omhoog geschopt was. Maar alles is goed gelukkig... :(:) Pfieuw.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:16

Wauw wat een verhaal! . En zo jong al zoveel meegemaakt.
Ik wens zoiets niemand toe.
Het is dat berlicum niet om de hoek is :D
Kan Nog wel wat leuke en lieve vriendinnen gebruiken!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 22:29

Blij te lezen dat het nog steeds goed gaat!
Ik had een beetje hetzelfde als Iris82!

Een serieuze ziekte maakt inderdaad echt dat je anders naar het leven kijkt.
Ik ben nu 22 en vanaf mijn 15e achteraf al ziek, op 17 jaar ingestort.
Sinds vorig jaar weet ik dat het Lyme is, dan kun je zeggen daar ga je niet dood aan, maar op de lange termijn kunnen de gevolgen echt verwoestend zijn, met slechte vooruitzichten en slecht werkende behandelmethodes en weinig erkenning voor de ziekte.
Ik heb nog veel werk aan het op de rails houden van mijn gezondheid, en ik ben er nog niet maar ik ben al zo ontzettend blij met de vooruitgang.
Elke stap vooruit is er letterlijk eentje, en dit op jonge leeftijd veranderd je leven voorgoed.
Je instelling, je vrienden, je kijk op het leven. _/-\o_