'Bejaarden in Nederland gedwongen geëuthanaseerd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: 'Bejaarden in Nederland gedwongen geëuthanaseerd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:02

Een ander artikel over dezelfde situatie waar het citaat van Dapnhe aan refereert:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/09/eut ... kwaamheid/

"De patiënt overleed in maart van dit jaar in Brabant. Ze was 64 jaar en voerde al acht jaar gesprekken met haar huisarts over euthanasie als zij haar kinderen door dementie niet meer zou herkennen. Maar vlak voor haar dood kon zij deze wens niet meer duidelijk verwoorden.

Daardoor leek het moment gepasseerd om euthanasie uit te voeren, maar de arts wist door de talloze gesprekken met haar en haar familie precies wat de vrouw wilde. Hij had er moeite mee haar op het laatste moment in de steek laten. Hij kreeg steun van de SCEN-arts Constance de Vries; een SCEN-arts is de tweede arts die altijd bij euthanasieverzoeken moet worden geraadpleegd. "

Ik vind het geen 'uitzonderlijke misstand': het is een vrouw die gedurende langere tijd heel stellig was over haar wensen. Waarom zou die wens niet gerespecteerd mogen worden?

Daarnaast bovendien dit:
http://www.washingtonpost.com/opinions/ ... story.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:07

Shadow0 schreef:
Waarom zou die wens niet gerespecteerd mogen worden?

Inderdaad.. wat is het nut van een euthanasieverklaring tekenen als je -zodra het moment daar is dat je het had gewild- het niet meer mag, omdat je er dan niks zinnigs meer over kunt zeggen? :?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:50

:') Ik mis de slimey die over de grond rolt en zijn buik vasthoud van het lachen..
dat gestuntel toch altijd voor de verkiezingen, nou laten we hopen dat de beste man veel zieltjes wint voor zijn campagne, is het allemaal nog ergens goed voor.

MamaMiesje

Re: 'Bejaarden in Nederland gedwongen geëuthanaseerd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:12

Om mijn in Amerika wonende neef te quoten:

Citaat:
I do not believe there are (elderly) people in the Netherlands wearing bracelets saying "Do not euthanize me". I can imagine though that people in the US are wearing bracelets saying "Please euthanize me as soon as R Santorum is elected President of the USA"

:')