Vjestagirl schreef:Rena100 schreef:Ik drink ook wel veel te weinig, maar toch is water wel heel belangrijk! Ook al houdt je daar niet van. Water spoelt je lichaam namelijk door. Het lichaam doet verder niets met het water en spoelt je dus van binnenuit. Als je thee, frisdrank of ranja (of iets anders) drinkt, moet je lichaam daar altijd voedingstoffen uit filteren, je lichaam moet er dus mee bezig. Het heeft dus geen meerwaarde voor je vocht dat je tot je moet nemen.
Maar verder, ik weet hoe het is, ik houd me ook meestal niet aan de 1.5 liter water die je per dag moet drinken (dus naast al het andere vocht!). Als ik dorst heb dan drink ik wel water ipv iets anders, of koffie of thee. Ik kan je dus ook niet echt tips geven om meer te drinken, maar water is dus wel erg belangrijk!
Dat is echt niet waar. De dieëtiste heeft mij toen verteld: vocht is vocht. Je mag ook alleen melk drinken als je dat liever hebt. Het gaat om het doorspoelen van je nieren en het afvoeren van afvalstoffen, en bij je nieren zijn de voedingsstoffen er al lang en breed uit gefilterd. Water is hooguit 'gezonder' omdat er niets in zit, maar het is echt niet zo dat je naast je andere drinken nog 1,5 liter water moet drinken.
Overigens zou ik me niet gek laten maken door 'in aanmaak zit teveel suiker' 'van thee krijg je gele tanden' 'cafeine is slecht voor je' 'van aspartaam krijg je kanker'. Als jij geen liters en liters per dag wegwerkt van 1 van die dingen dan valt het reuze mee. Tegen de aanslag kun je altijd na het drinken je mond even spoelen, en de rest is echt zwaar overdreven.
Oftewel: je moet zorgen dat je 2 liter per dag drinkt, van wat dan ook. Helaas heb ik daar geen tips voor je hoe je meer moet drinken, ik drink uit mezelf al minimaal 3 liter per dag.
Dit klopt inderdaad, je moet gewoon 2 liter vocht per dag binnen krijgen, welk vocht maakt niet zoveel uit, 1,5liter is echt het minimale wat je nodig hebt.
Je hoeft verder niet op te bouwen, het is slecht voor oa je nieren om teweinig te drinken, hoef je nu niet direct last van te hebben. Verder kan teweinig drinken ook zorgen dat je sneller een blaasontsteking of een nierbekkenontsteking krijgt doordat je te weinig spoelt.
Onder vocht wordt trouwens zowel drinken ( alle dranken ) maar ook soep en pudding/yoghurt ed verstaan.
En in fruit zit volgens mij ook vocht toch?
dus beetje gezond leven en je zit er zo aan
dan drink je het makkelijker weg. Het is eigenlijk van dat roosvicee 50/50 maar dan goedkoper
) en op school nog 1 of 2 flesjes water en dan nog een glas water bij 't avondeten en nog iets van verse sinaasappelsap. En yoghurt eet ik nog EN ik eet nog havermout met sojamelk en veel fruit. Ik krijg nu dus echt veel vocht nodig want m'n lichaam vraagt er nu wel om.. mits ik het 's ochtends gewoon vergeet, dan krijg ik ook nauwelijks gevoelens van dorst oid.