stinken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Re: stinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:43

odorex of syneo5 de laatste is wel stuk duurder

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:45

Wat maakt t uit of je een manne of vrouwe geurtje opdoet? Als je m maar lekker vindt ruiken.
Op elk lichaam ruik tie dus anders.
Ik rook nooit, maar sinds mijn baarmoeder en eierstokken verwijderd zijn moet ik dus ook opletten. Ik gebruik dus ook een mannegeur en ik vind het heerlijk ruiken, eens niet van die bloemetjes gewoon lekker fris.Een roller of stick heeft meer effect als een spuitbus. Een spuitbus bezorgt de badkamer een lekker geurtje en verder doet t niet veel volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:51

Nee, elke keer met zo'n roller over je zweetoksels gaan := Is ook nie lekker :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:55

hallo, er zit alcohol in...reinigt zichzelf na elke rolbeurt haha

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:35

Het is ook een hormonendingetje, de één ruikt denk ik véél meer dan de ander. Normaal ruik ik mezelf helemaal niet, nu ik zwanger ben ruik ik mezelf al als ik net onder de douche vandaan kom. Blech! De odorex-depper werkt bij mij wel!

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:40

ik vind een roller ook beter dan een spuitbus , ik zeg ook dat IK het niet prettig zou vinden een mannen geurtje . ieder zn ding;-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:14

Ik gebruik rexona, die active variant, werkt wel goed, maar op de drukke momenten haalt ie het niet (en ook niet in combi met sommige kledingstukken). Odorex gebruik ik ook zo nu en dan, maar moet bekennen dat ik een paar keer heb gehad dat het echt jeukte als een hel. ook een paar keer op watjes gedept en dan zo onder de oksels, dat ging beter, maar toch....

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:53

Ik zou eerst eens gaan experimenteren met de 'gewone' dagelijkse deo's die hierboven genoemd zijn. :)

In de meerdaagse deodoranten zit vaak echt zwaar geschut. Bacteriedodende stoffen die door overmatig (regelmatig) gebruik resistente bacteriestammen kunnen geven, zoals in Therme bijvoorbeeld triclosan zit. Over de veiligheid van dat soort stoffen is men sowieso nog niet uitgesproken, maar je oksels beschikbaar stellen als broedplaats voor resistente bacterien is al iets wat niemand zou moeten doen. Het is vergelijkbaar met overmatig en onnodig antibioticagebruik.

Voor echte stressmomenten heb ik ook een flesje staan, maar als het niet hoeft grijp ik er zeker niet naar. Deoleen vind ik als 'gewone' deodorant erg fijn, er zit ook geen roze parfumwolk bij inbegrepen. :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:04

Anthea schreef:
Nee, elke keer met zo'n roller over je zweetoksels gaan := Is ook nie lekker :=

Wil je deo op doen en heb je zweetoksels dan droog je die eerst toch even met een wc papiertje? :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 01:16

Drink je veel cola/energy drink etc.? Daar krijg je ook sneller een zweetlucht van omdat je lichaam dan niet goed gehydrateerd is. Dan zweet je geen "puur water" maar ook afvalstoffen van je lichaam af, die stinken sneller.
Ik scheer mijn oksels 2x in de week en gebruik 's ochtends een klein beetje rexona deo.
Ik ben gisteren ziek geweest en koorts gehad en dus warm (zweten) en dan weer koud (zweet droogt op) en dat de hele dag door. Daarbij was ik ook in hetzelfde shirt in slaap gevallen, nou ik rook mezelf echt niet. Alleen mijn heerlijke deo. Als ik niet beter had geweten, zou je denken dat ik dat shirt maar 1u had aangehad.
Heb je wat aan onze tips?

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:39

Wat ook helpt is je shirts een uurtje inweken in de Biotex en dan (zonder uitspoelen) in de wasmachine.
Daar kunnen de bacteriën niet tegen en die veroorzaken de geur.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:40

waar haal je odorex? gewoon bij de kruidvat?

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:40

karin1994 schreef:
waar haal je odorex? gewoon bij de kruidvat?

:j

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:48

niet elke keer met zeep wassen!!! alleen water
zeep verstoort de natuurlijke PH waarde van je huid en daardoor kunnen de natuurlijke bacterieen die op je huid zitten gaan "reageren" met je zweet en veroorzaakt geurtjes
daarnaast ook inderdaad een goede deo, kan je bij de drogist halen weet niet hoe die heet maar die ruik je niet, verstopt de huid ook niet en houdt geurtje tegen

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:33

Bij de Action hebben ze ook wel Rexona en Odorex :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:39

troi schreef:
Ander merk deo proberen kan echt helpen. Rexona bijvoorbeeld is duur maar wel echt heel goed.

het verschilt echt per lichaam, want rexona werkt bij mij dus gewoon niet.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:26

Bij mij werkt Rexona ook niet :n Sanex wel, maar niet 100% Dus nu heb ik de depper van Odorex weer, die werkt wel.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:32

Ik gebruik al jaren therme anti transparant 5 dagen. Geweldig spul, zou niet meer zonder willen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 04:04

Het klinkt misschien gek, maar juist die "roze wolk"-deo's, die überzoete van Vogue, zijn de enige waarmee ik niet ga stinken. :')
TS, ik zou gewoon wat van de tips hier uitproberen, iedereen is anders, dus wat voor anderen heel goed werkt, hoeft voor jou niet per se te werken en andersom. :j
Goed schoon houden kan in ieder geval nooit kwaad, maar dan zoals hier al eerder werd gezegd beter niet met zeep, maar gewoon met water en een washandje. Wel steeds een schoon washandje pakken of het na gebruik heel goed uitspoelen met heet water, want als het washandje niet goed schoon is schiet je er ook niet mee op. :P

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 08:59

Hier nog eentje! Had echt van alles uitgeprobeerd; verschillende zeep, deo's, eten, kleding etc etc en meerdere keren op een dag wassen. Niks hielp, ik sleepte deo's overal mee naar toe. Nu niet meer *\o/* want ik heb Rexona Maximum Protection *\o/* *\o/*
Gebruik het nu sinds een aantal maanden en sindsdien ner-gens meer last van *\o/* heb zelfs geen deo's meer nodig superrrrrrr!!