Tarwe en rogge vrij dieet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Re: Tarwe en rogge vrij dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:02

hahaha, ik zal geen pennen kauwen, of is er een tarwevrij merk pennen :')

Bij mij is het de bedoeling dat mijn lichaam de intolerantie vergeet. Dit gebeurt wel pas na een jaar waarschijnlijk. Ze verwachten dat het over gaat omdat het ook plotseling ontstaan is 8 jaar geleden.
Het effect moet wel al eerder zichtbaar zijn dus (zolang ik het weglaat) en dan wordt het natuurlijk makkelijker om me eraan te houden.
In de eerste 8 weken waarin ik dus heel veel moet weglaten, krijg ik ook pillen en druppels en dan wordt mijn lichaam gezuiverd.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:08

dreamer1987 schreef:
hahaha, ik zal geen pennen kauwen, of is er een tarwevrij merk pennen :')

Bij mij is het de bedoeling dat mijn lichaam de intolerantie vergeet. Dit gebeurt wel pas na een jaar waarschijnlijk. Ze verwachten dat het over gaat omdat het ook plotseling ontstaan is 8 jaar geleden.
Het effect moet wel al eerder zichtbaar zijn dus (zolang ik het weglaat) en dan wordt het natuurlijk makkelijker om me eraan te houden.
In de eerste 8 weken waarin ik dus heel veel moet weglaten, krijg ik ook pillen en druppels en dan wordt mijn lichaam gezuiverd.

Soort van resetten?
Want heeft dan wat jij heb een naam?
Ik moet ook eerlijk zeggen dat met coeliakie ook nog niet alles duidelijk is.

Ik blijf last van me buik houden met streng dieet of zonder maak niks uit.
Ik ben bijvoorbeeld nog steeds extreem moe...Met dieet zelfs meer dan zonder :+

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:11

Er zit of zat (heb ik niet begrepen) lyme in mijn lijf.
Mijn klachten lijken er ook precies op. Ik was en ben er van overtuigd dat het lyme is, maar het is nooit uit de testen gebleken.

Verder hebben ze nooit iets gevonden tot dus nu de natuurarts constateerde dat ik niet tegen tarwe kan. Geen naam van een ziekte ofzo verder.

Buikpijn zou bij mij ook logisch zijn, maar is mij verder nooit echt opgevallen. Deze week wel wat meer last van gehad, maar weet niet of dat toeval is of dat ik me er nu pas bewust van ben. Als je namelijk altijd al met pijn leeft dan went dat vanzelf wel.
Vervelendste klacht is het krachtsverlies in armen en benen en daarna de pijn in gewrichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:23

dreamer1987 schreef:
Er zit of zat (heb ik niet begrepen) lyme in mijn lijf.
Mijn klachten lijken er ook precies op. Ik was en ben er van overtuigd dat het lyme is, maar het is nooit uit de testen gebleken.

Verder hebben ze nooit iets gevonden tot dus nu de natuurarts constateerde dat ik niet tegen tarwe kan. Geen naam van een ziekte ofzo verder.

Buikpijn zou bij mij ook logisch zijn, maar is mij verder nooit echt opgevallen. Deze week wel wat meer last van gehad, maar weet niet of dat toeval is of dat ik me er nu pas bewust van ben. Als je namelijk altijd al met pijn leeft dan went dat vanzelf wel.
Vervelendste klacht is het krachtsverlies in armen en benen en daarna de pijn in gewrichten

Dat van de buikpijn klopt.
In het begin van me ziekte op me 11e was het echt kronkelen van de pijn.
Nu zijn de klachten voornamelijk oververmoeid en wat je zegt dat je armen en benen minder krachtig zijn.
Ook lijkt het alsof ik dan elk moment in slaap kan omvallen
Als ik de trap oploop of fantiek gereden heb dan is het alsof er kilo s aanhangen.
Ook sneller buitenadem.

Over het algemeen waarschuwd me lichaam ook niet meer zo met buikpijn maar als het borrel kan ik maar beter richting wc :=
Ik heb wel een paar keer per maand buikpijn en dan is het niet meer te harden maar het is niet meer zo vaak als vroeger toen had ik het na iedere hap.

Toch ben ik blij met me hobby zo heb ik toch nog regelmaat en ik hoorde laats van Dokter Oz :+ haha dat ik dat zeg.
Dat beweging juist goed is en regelmaat.

Maar maak dat mensen maar wijs die niets met paarden hebben en niet snappen dat mijn paarden me wel helpen om de dagen door te komen en even nergens aan hoeven te denken en niks te moeten

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:43

erg zeg :(
Je eerste klachten komen me erg bekend voor.

buikpijnaanvallen als ik een wc bezoekje moet brengen zijn wel herkenbaar eigenlijk maar heb daar nooit een link mee gelegd. logisch ook omdat we de reden altijd in gewrichten/spieren zochten.

Paardrijden door ik eigenlijk bijna nooit meer. Ik heb er vaak geen zin in (helaas) en als ik een keer zin heb dan heb ik een slechte dag en kan ik niet.

beweging is bijna altijd goed toch?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:52

dreamer1987 schreef:
erg zeg :(
Je eerste klachten komen me erg bekend voor.

buikpijnaanvallen als ik een wc bezoekje moet brengen zijn wel herkenbaar eigenlijk maar heb daar nooit een link mee gelegd. logisch ook omdat we de reden altijd in gewrichten/spieren zochten.

Paardrijden door ik eigenlijk bijna nooit meer. Ik heb er vaak geen zin in (helaas) en als ik een keer zin heb dan heb ik een slechte dag en kan ik niet.

beweging is bijna altijd goed toch?

Ja beweging is inderdaad altijd goed....Alleen zo voelt het niet altijd :+
Weet je wat bijv ook een symptoom is van coeliakie schijnt: Stemmings wisselingen..
Het is een autoimmuum ziekte dus logisch dat er andere dingen mee gaan spelen

Ik merk ook dat ik soms bepaalde activiteiten moet plannen hoor...
In het weekend naar een verjaardag enzo ben ik de volgende dag gebroken.
Voorheen werkte ik ook zaterdas en vrijdag avond...en de rest van de week...
Nou ik was dan echt brak...maar door bij me paarden te zijn voelde ik dat niet omdat ik lekker bezig was.

Maar op den duur vreet dat te veel energie en zegt je lichaam...Pats :+

Hebben ze wel verteld bij die arts wat bijv gluten kan doen bij coeliakie patienten etc.
Want coeliakie is een intolerantie tegen gluten en vaak samenangend met lactose(melkproducten etc)en of koemelk allergie

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 22:12

Nee, dat hebben ze niet gezegd. Ik moest aan een apparaat en toen hebben ze allemaal verschillende dingen getest en zo ontdekten ze dat ik dus niet tegen tarwe kon. Melkproducten kan ik wel allemaal goed tegen. Het zijn dus ook niet alleen de gluten.

Ik ben echt een work-a-holic, maar misschien omdat ik als ik maar door en door en door ga dat ik het niet merk dat k het eigenlijk niet kan volhouden.
Nu komt de carnaval eraan (ofja eigenlijk issie al begonnen) en ik hoop dat ik daar toch wel van kan genieten. Jammer is alleen dat ik dinsdag, de laatste dag moet werken. Dus dan ben ik dubbel brak :'). Nog even genieten van bier en andere dingen die ik niet meer mag straks hihi

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 12:13

De carnaval heb ik overleefd :) Ben hem redelijk goed doorgekomen qua pijn en vermoeidheid gelukkig.
Nu lig ik wel in bed met een opkomende griep die ik wil onderdrukken want morgen heb ik personeelsfeestje en daarna begin ik aan het dieet.
Mezelf dus dadelijk wel uit bed slepen om even naar de reformwinkel te gaan. Ik heb maandag, dinsdag en woensdag namelijk lange en drukke dagen dus ik moet genoeg te eten meenemen waar ik ook vol van zit en energie van krijg. Op een rijstwafel zie ik mezelf nog niet overleven.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:01

dreamer1987 schreef:
De carnaval heb ik overleefd :) Ben hem redelijk goed doorgekomen qua pijn en vermoeidheid gelukkig.
Nu lig ik wel in bed met een opkomende griep die ik wil onderdrukken want morgen heb ik personeelsfeestje en daarna begin ik aan het dieet.
Mezelf dus dadelijk wel uit bed slepen om even naar de reformwinkel te gaan. Ik heb maandag, dinsdag en woensdag namelijk lange en drukke dagen dus ik moet genoeg te eten meenemen waar ik ook vol van zit en energie van krijg. Op een rijstwafel zie ik mezelf nog niet overleven.

Ik zelf had niet veel aan een paar broodjes glutenvrij.
fruit etc is ook handig om bij te hebben.
Je moet eigelijk gewoon uitvogelen wat bij jou het beste werkt:)

ben benieuwd of je klachten verminderen :)

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:02

Ik ook :)
De Liga eerste stap is ingeslagen, ik neem banaan mee (dat vult goed) en ga dus op zoek naar brood en dan kaas erop ofzo en miss nog wat rijstwafels.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:10

LIGA??? Dat is pas troep!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:11

Over het eten heb ik zo geen advies maar over dat water, is het niet mogelijk om ipv bronwater te gebruiken gewoon gefiltert kraanwater te gebruiken? Je kan bijv van die kannen kopen met een koolstoffilter zodat het water nog extra word gezuiverd, dat is veel voordeliger als bronwater en bovendien is bronwater inderdaad niet altijd zuiverder als kraanwater.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:18

We hebben thuis nu een filter staan inderdaad, maar op stage en school kan ik niet 2 liter meeslepen.

Liga eerste stap is zonder tarwe en aangezien ik nogal een koekiemonster ben wil ik daar wel nog iets van binnenkrijgen. al helemaal nu ik nog geen andere dingen ontdekt heb.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:25

dreamer1987 schreef:
We hebben thuis nu een filter staan inderdaad, maar op stage en school kan ik niet 2 liter meeslepen.

Liga eerste stap is zonder tarwe en aangezien ik nogal een koekiemonster ben wil ik daar wel nog iets van binnenkrijgen. al helemaal nu ik nog geen andere dingen ontdekt heb.

Ik zag laatst bij de bijenkorf ook halve literflesjes met een filter dus als je dat zou willen er bestaan wel flesjes met een filter die je makkelijker kan meenemen.

EDIT: Ze worden iig gemaakt onder de merknaam bobble, zo'n flesje kost een euro of 12, weet niet hoelang het filter meegaat.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 24-02-12 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:25

Ow, dat ga ik eens googlen

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:18

In de natuurwinkel ligt vaak glutenvrije speculaas. die smaakt best goed.
Voor extra energie kan je ook gedroogd fruit, abrikozen en appels eten.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:22

Bij de AH liggen gv chocoladekoekjes en bij de Hoogvliet en de C1000 (geloof ik) heerlijke brownies.

Ik eet zelf als lunch graag pasta of rijst. Maak ik 's avonds als avondeten en de volgende dag de restjes als lunch.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:00

Baby liga 1e stap is toch gluten vrij :+
Gluten vrij zijn er best lekkere koekjes te vinden.
Bitterkoekjes trouwen ook over het algemeen....

Taart: Kwark taart met eigengemaakte bodem van glutenvrije koekjes
Hazelnoot gebak van brokking in dordrecht :+

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:01

Je kunt een kwarktaartbodem ook maken met zandtaartdeeg, kun je zelf maken met bijvoorbeeld glutenvrij meel van Schar. Vind ik veel lekkerder dan met koekjes...

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:08

Glutenvrij is vaak niet tarwevrij. (pasta is meestal ook van tarwe, heb wel al speciale spaghetti gekocht)

Mijn moeder heeft net een brood gebakken dat best goed te eten is :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:10

Ik heb ook tarwevrij en van Schar mag ik heel veel hebben, fijn merk.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 22:11

Koop je dat online of ook in een super?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:14

Hier hebben ze het bij de Albert Heijn (klein beetje maar) en bij de EkoPlaza. Maar is ook online te bestellen.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 22:49

Jumbo heeft ook een vak met gluten vrij.
Reform winkel of GW winkel heeft vaak een uitgebreid assortiment.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:54

Ik volg het oerdieet ivm gezondheidsproblemen (oa Lyme). Bij de natuurwinkel kan je veel fijne producten halen. Zo heb ik quinoa, kastanje en boekweitcrackers en kastanje en boekweitmeel om pannenkoeken mee te maken. Verder eet ik veel noten, groente, fruit, vlees en eieren.