Psoriasis, extreem droge huid, én exceem....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:14

Hier ook iemand met een ontzettend droge / schrale / eczeem / psoriasis achtige huid. Ik ben ondertussen weet ik het hoeveel zalven en HTK middelen verder. En nog is het niet duidelijk wat ik heb.

Enige wat bij mij leek te werken voor wel twee hele dagen was sudo creme.
In maart mag ik naar de dermatoloog en hoop ik dat er eindelijk verbetering in komt, want dit is verschrikkelijk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:18

Kan het eigelijk net zo goed hier neerzetten ipv pb,s haha
Maar mijn verzorgpaard staat dus op een paardenmelkerij die paardenmelk levert, maar ook verzorgingproducten. Zoals melk, creme,s lotions, zeep ect. Deze producten kunnen mee helpen de klachten de verminderen of zelf doen weg trekken. Kijk anders eens op de site en lees wat deze producten misschien iets voor jullie zijn.
http://www.degriendheuvel.nl

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:27

Arabesk schreef:
Varkensvlees schrappen sowieso.

Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.

Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc :j

En levend verbranden?
met een extreem droge huid in de zon gaan zitten is alles behalve handig.
De meeste tips die hier genoemd worden betreffen de psoriasis, dan wil ik toch attenderen om de OP nog een keer goed te lezen :) Was alleen de psoriasis maar het probleem...

Paardenmelk heb ik e.a. over gelezen en ik denk nog steeds: Als dit zo geweldig zou werken (voor mijn man) zou het dan niet voorgesteld zijn door HA/Dermatoloog?
Het is best duur en wordt niet vergoed, dus tja... twijfel twijfel.

Arabesk

Re: Psoriasis, extreem droge huid, én exceem....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:29

Wat de reden was dat ie niet in de zon kon was niet duidelijk in de OP

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:33

stef schreef:
Arabesk schreef:

Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.

Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc :j

En levend verbranden?
De meeste tips die hier genoemd worden betreffen de psoriasis, dan wil ik toch attenderen om de OP nog een keer goed te lezen :) Was alleen de psoriasis maar het probleem...

Paardenmelk heb ik e.a. over gelezen en ik denk nog steeds: Als dit zo geweldig zou werken (voor mijn man) zou het dan niet voorgesteld zijn door HA/Dermatoloog?

Soms werken dingen bij de HA/Dermatoloog niet en die van homeopaat wel, en de HA schrijft die toch ook niet voor. Paardenmelk is iets homeopatisch in mijn ogen , dus logisch dat een arts hier niet mee komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 15:34

Arabesk schreef:
Wat de reden was dat ie niet in de zon kon was niet duidelijk in de OP

Dat is nogal logisch met een extreem droge huid :)
In de OP staat duidelijk dat het 3 verschillende aandoeningen gaat

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:36

Misschien kun je eens zoeken naar Ozmag, dat is ook met zeezout en veel magnesium maar bestaat ook in gel en spray. Schijnt bij psoriasis verlichting te geven.

edit: http://www.ozmagmineral.com

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:45

Naar aanleiding van dit topic ( reactie van Hanneke84 ) heb ik Alep zeep gekocht voor mijn man die ook psoriasis heeft. En ik moet zeggen het wordt minder! Hij smeer geen cremetjes meer, en het ziet er al veel beter uit! Het is niet weg, maar het is wel aan het minderen.
Link staat ook op de eerste pagina. Ik zou dat zeker proberen Stef :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:50

higgins schreef:
Naar aanleiding van dit topic ( reactie van Hanneke84 ) heb ik Alep zeep gekocht voor mijn man die ook psoriasis heeft. En ik moet zeggen het wordt minder! Hij smeer geen cremetjes meer, en het ziet er al veel beter uit! Het is niet weg, maar het is wel aan het minderen.

Ah super zeg! :)
Echt fijn om te horen :j

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 15:51

Lees het nu pas Stef :o ik heb "alleen" exzeem, goddank gaat het al jarenlang redelijk tot goed, als tiener heb ik kantjeboord gelegen doordat ik toen een explosie van eczeem had, in een keer..ik praat over zo'n 22 jaar geleden. remedie toen (ze waren toen denk ik niet zo ver als nu) zware hormoonzalven en de boel afdekken met plastic :( met als gevolg dat ik binnen 1 dag van mijn eczeem af was (althans zo leek het) en maar doorsmeren..na 1.5 week begon mijn huid er letterlijk af te vallen, als ik mijn huid pakte trok ik er hele stukken af, gewoon helemaal kapotgebroeid. Maar, gewoon doorsmeren zei de dermatoloog. De namen van de zalven vergeet ik ook nooit meer: Dermovate en Emovate. Om een lang verhaal kort te maken: door al die hormoontroep op en in mijn huid is mijn bijnierschors nagenoeg opgehouden met functioneren waardoor ik letterlijk doodziek ben geworden. Ik moest acuut stoppen met smeren en kreeg gewoon ontwenningsverschijnselen :(
Daarna heb ik NOOIT meer hormoonzalven aangeraakt, het is onderdrukkende troep die niets oplost.
Helaas is wat voor de een goed helpt, voor de ander waardeloos.
Het enige dat ik nu gebruik en me helpt is Grafiet Zalf van VSM, helaas ook niet goedkoop meer maar dat is het enige dat ik nog smeer.
Toen ik nog heel erg eczeem had en mijn huid echt heel onrustig werd ik ingesmeerd met teerzalf. Ik weet het, het geeft troep maar dat gaf zoveel verlichting, dat weet ik nog wel. Misschien dat teerzalf tegenwoordig in een handzamere vorm verkrijgbaar is?
En verder is de zon mijn grootste vriend; 1 of 2 dagen zon en mijn eczeem is nagenoeg weg. Maar ook dat zal voor iedereen anders zijn, ik heb bv. weer geen psoriasis.
Heel veel sterkte, ik weet hoe ellendig hij zich soms zal voelen. :(:)
En ik heb in die jaren alle cremetjes en zalven al geprobeerd maar niets hielp echt. Badolie van Ureum (of zo) vond ik wel lekker en hielp wel een klein beetje.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 16:21

stef schreef:

Paardenmelk/producten worden steeds meer gebruikt
Het staat eigelijk nog in de kinderschoenen
En het is eigelijk nog echt goed bekent bij de HA en dermatoloog.
Maar het word steeds meer gebruikt.
Je zou het eigelijk gewoon eens moeten proberen, kijken of het aanslaat
De melkerij zit op nog geen half uurtje bij werkendam vandaan. :D
Laat je gewoon eens informeren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:47

Dermatologen raden de paardenmelk niet aan omdat ze er niet in geloven. Heel simpel.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:56

Suzanne F. schreef:
Dermatologen raden de paardenmelk niet aan omdat ze er niet in geloven. Heel simpel.

Dat is onzin, het staat gewoon nog in de kinderschoenen.
Dat zou hetzelfde zijn als homeopathie, waren mensen ook eerst onwennig tegenover en moet
je nu eens kijken.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:58

Drinkt je man bier? Hier en in mijn omgeving de ervaring dat dat schrappen al erg veel scheelt. Wel alleen bij eczeem en een droge huid. Varkensvlees ook niet meer eten.
Verder is een waterontharder inderdaad een aanrader, net als het mijden van shampoos en zepen waar siliconen inzitten, zoals SLS, moeite van het googlen waard.
En wassen met Neutral, dat triggert iig niks.
Succes en sterkte!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:00

Arganolie zou tegen alle drie de klachten kunnen helpen. Ik ken meerdere personen die er baat bij hebben en gebruik het zelf sinds een paar dagen.
Daarnaast ken ik iemand die minder eczeem/psoriasis gekregen heeft door te stoppen met het eten van koolhydraten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:27

Esmeralda schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat zou hetzelfde zijn als homeopathie, waren mensen ook eerst onwennig tegenover en moet
je nu eens kijken.

Nee hoor is me echt vertelt door de dermatoloog. Ze houden zich niet bezig met de alternatieve geneeskunst. En dat raden ze dus ook niet aan.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:31

Suzanne F. schreef:
]
Esmeralda schreef:

je nu eens kijken.

Nee hoor is me echt vertelt door de dermatoloog. Ze houden zich niet bezig met de alternatieve geneeskunst. En dat raden ze dus ook niet aan.

okey, maar dat houdt dan ook niet in, dat het geen werking heeft ;)
ze houden zich er niet mee bezig, maar het kan dus wel werken
Nogmaals, het staat in de kinderschoenen, en er word heel veel onderzoek naar gedaan
Het kan zomaar zijn, dat over een aantal jaar het wel aangeraden word

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:03

Hanneke84 schreef:
higgins schreef:

Ah super zeg! :)
Echt fijn om te horen :j

En ik ben je dankbaar voor je tip!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:20

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:42

Bigone, die heb ik geprobeerd maar helaas :n Mijn eczeem werd er erger van.

Ik gebruik sinds een paar maanden Sisley en dat helpt wel heel goed, alleen is het vreselijk duur :$

Toch hoop ik inderdaad net als vele anderen nog een keer een "wonder pilletje" te vinden, zonder bijwerkingen, dat de eczeem wegneemt.

Ben er ook zo klaar mee, mijn imuunsysteem is van slag, de afvalstoffen die jarenlang cortico steroiden smeren als gevolg hebben, worden niet afgebroken. Bijwerkingen zijn oa het heel moe zijn, slecht slapen door de jeuk en het is sinds kort bij mij op m'n stembanden geslagen.

Ik ben 38 en ik gebruik de cortico steroiden al vanaf mijn 2e, dus tjsaa... de bijwerkingen beginnen nu op te spelen >;)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:45

Ik heb psoriasis op me ellebogen en op mijn hoofdhuid (van die verdikte gedeeltes)
Het jeukt ontzettend en doet ongelovelijk pijn.
En het is bij mij inderdaad ook heel erg in de winter.
Zodra het koud wordt.

Maar als het zonnetje weer begint te schijnen, dan gaat het goed.
Ook met de zee gaat het goed.

Mijn moeder heeft een cremeétje van Vichi tegen het ouder worden.
En het klinkt echt gek, maar die helpt toch wel behoorlijk.
In combinatie met de zonnebank.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:47

stef schreef:
Arabesk schreef:

En levend verbranden?

paardenmelk is geloof ik homeopatisch en dus niet 'getest'.

maar ik heb op een paardenmelkerij/zorgboerderij gewerkt en daar kwamen meerdere mensen met deze klachten.
Het zal nooit de psoriasis genezen, maar kan wel klachten verminderen. Het is een aanrader.

je zou altijd even kunnen informeren ernaar: http://www.burgthoeve.nl
het word inderdaad niet vergoed en is erg prijzig. (een koe geeft namelijk per melkbeurt 30 liter en een paard maar 1 liter. )

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:50

Mijn zoon, kampt ook met dit probleem.
Alles is er geprobeerd, hij heeft 7 weken intern in een kuuroord gezeten waar ze alles uit de kast hebben gehaald.
Het laatste redmiddel was dus Ciclosporine. Een echt heftig oraal middel.
Zijn nieren gingen dus ook kapot dus noodgedwongen gestopt, bovendien hielp dit nog steeds niet afdoende.
corticozalfjes, klei, licht, onthard water.. alles.

Het meeste baat heeft hij nu nog bij probiotica. Klinkt raar maar goed het doet wat.
ik behandel hem ook homeopatisch maar dat staat los van de probiotica.

Ik heb gruwelijk medelijden met je man, weet hoe vreselijk dit is.
Sterkte.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:07

paardenmelk al geprobeerd tjinta? ik ben hier niet om reclame te maken, maar weet dat het in veel gevallen echt werkt..

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:50

Jep ook geprobeerd, mijn zus had daar ervaring mee.
Wij hadden erg veel hoop maar helaas.
ikzelf was er wel enthousiast over en gebruik nu nog steeds zeep gemaakt van paardenmelk.
Maar zoonlief hielp geen van deze middelen.
Moet er wel bijschrijven dat zelfs de hoogste professor Dermatologie van de kliniek daar mijn zoon een 'hopeloos' geval noemden.
Ze hebben alles op hem uitgeprobeerd omdat werkelijk niets hielp.

De probiotica maakt hem ook niet helemaal vrij van psoriasisschilfers maar de droge huid en de exceem zijn wel weg.