Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Arabesk schreef:Varkensvlees schrappen sowieso.
Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.
Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc
Was alleen de psoriasis maar het probleem...stef schreef:Arabesk schreef:Varkensvlees schrappen sowieso.
Verder is de nivea uit blauw blik heel goed; niet té vet en zo weinig mogelijk chemische rommel zit er in.
Zodra de eerste zonnestraaltjes doorbreken meteen in de zon gaan zitten en veel op vakantie naar zee etc
En levend verbranden?
met een extreem droge huid in de zon gaan zitten is alles behalve handig.
De meeste tips die hier genoemd worden betreffen de psoriasis, dan wil ik toch attenderen om de OP nog een keer goed te lezenWas alleen de psoriasis maar het probleem...
Paardenmelk heb ik e.a. over gelezen en ik denk nog steeds: Als dit zo geweldig zou werken (voor mijn man) zou het dan niet voorgesteld zijn door HA/Dermatoloog?
Het is best duur en wordt niet vergoed, dus tja... twijfel twijfel.
higgins schreef:Naar aanleiding van dit topic ( reactie van Hanneke84 ) heb ik Alep zeep gekocht voor mijn man die ook psoriasis heeft. En ik moet zeggen het wordt minder! Hij smeer geen cremetjes meer, en het ziet er al veel beter uit! Het is niet weg, maar het is wel aan het minderen.
Link staat ook op de eerste pagina. Ik zou dat zeker proberen Stef

ik heb "alleen" exzeem, goddank gaat het al jarenlang redelijk tot goed, als tiener heb ik kantjeboord gelegen doordat ik toen een explosie van eczeem had, in een keer..ik praat over zo'n 22 jaar geleden. remedie toen (ze waren toen denk ik niet zo ver als nu) zware hormoonzalven en de boel afdekken met plastic
met als gevolg dat ik binnen 1 dag van mijn eczeem af was (althans zo leek het) en maar doorsmeren..na 1.5 week begon mijn huid er letterlijk af te vallen, als ik mijn huid pakte trok ik er hele stukken af, gewoon helemaal kapotgebroeid. Maar, gewoon doorsmeren zei de dermatoloog. De namen van de zalven vergeet ik ook nooit meer: Dermovate en Emovate. Om een lang verhaal kort te maken: door al die hormoontroep op en in mijn huid is mijn bijnierschors nagenoeg opgehouden met functioneren waardoor ik letterlijk doodziek ben geworden. Ik moest acuut stoppen met smeren en kreeg gewoon ontwenningsverschijnselen

stef schreef:Paardenmelk heb ik e.a. over gelezen en ik denk nog steeds: Als dit zo geweldig zou werken (voor mijn man) zou het dan niet voorgesteld zijn door HA/Dermatoloog?
Esmeralda schreef:Suzanne F. schreef:Dermatologen raden de paardenmelk niet aan omdat ze er niet in geloven. Heel simpel.
Dat is onzin, het staat gewoon nog in de kinderschoenen.
Dat zou hetzelfde zijn als homeopathie, waren mensen ook eerst onwennig tegenover en moet
je nu eens kijken.
Suzanne F. schreef:]Esmeralda schreef:
Dat is onzin, het staat gewoon nog in de kinderschoenen.
Dat zou hetzelfde zijn als homeopathie, waren mensen ook eerst onwennig tegenover en moet
je nu eens kijken.
Nee hoor is me echt vertelt door de dermatoloog. Ze houden zich niet bezig met de alternatieve geneeskunst. En dat raden ze dus ook niet aan.
Hanneke84 schreef:higgins schreef:Naar aanleiding van dit topic ( reactie van Hanneke84 ) heb ik Alep zeep gekocht voor mijn man die ook psoriasis heeft. En ik moet zeggen het wordt minder! Hij smeer geen cremetjes meer, en het ziet er al veel beter uit! Het is niet weg, maar het is wel aan het minderen.
Link staat ook op de eerste pagina. Ik zou dat zeker proberen Stef
Ah super zeg!
Echt fijn om te horen
Mijn eczeem werd er erger van. 
stef schreef:Arabesk schreef:Varkensvlees schrappen sowieso.
En levend verbranden?
met een extreem droge huid in de zon gaan zitten is alles behalve handig.
De meeste tips die hier genoemd worden betreffen de psoriasis, dan wil ik toch attenderen om de OP nog een keer goed te lezenWas alleen de psoriasis maar het probleem...
Paardenmelk heb ik e.a. over gelezen en ik denk nog steeds: Als dit zo geweldig zou werken (voor mijn man) zou het dan niet voorgesteld zijn door HA/Dermatoloog?