moedervlek in het gezicht laten weghalen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Re: moedervlek in het gezicht laten weghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:19

Ik heb vorige week een roodje vlekje bij mij oog weg laten halen. Nu zit er een korstje op en straks zie je er hopelijk niks van, en anders maar een klein littekentje ipv een rood vlekje! ;)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:32

auk schreef:
Ook ik heb een moedervlek weg laten halen in mijn gezicht. Hij was ongeveer vergelijkbaar met die van tutti-frutti (ik heb even in je profiel gespiekt :D) zowel qua grootte als de plek :)
Ik heb het 2 jaar geleden laten doen en het is nog steeds de beste beslissing ooit. Ja ik heb een litteken en de ene dag is die beter zichtbaar dan de andere (heel vreemd trouwens!) maar ik vond mijn moedervlek veel storender dan een litteken.
Overigens heb ik hem weg laten halen bij de plastisch chirurg. Bij de huisarts heb ik er meerdere weg laten halen, die brandde hij dan weg. Daar is echt helemaal geen litteken van te zien.

Hmmm interessant... Zou je misschien een before en after kunnen pben?
Die van mij is echt een bolle moedervlek, groeien ook haren uit etc :=

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:06

Ik vind moedervlekken verschrikkelijk. Ben vanmiddag nog bij de huidarts geweest.
Ik heb een afspraak moeten maken voor drie moedervlekken die gevaarlijk potentieel konden zijn, en een afspraak voor tien moedervlekjes die ik afschuwelijk lelijk vind en die gewoon voor de mooi worden weggedaan. Kost een boel geld, maar ik heb liever littekens dan bruine vlekken op mijn lichaam.
(Heb er echt een jeugdtrauma aan overgehouden en als ik mezelf bekijk zie ik enkel de moedervlekken..)

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:12

zou wel eerst even laten checken hoe je op littekens reageert. Bij mij in de famillie zit het een of ander waardoor de littekens veel en veel groter werden dan de moedervlek zelf was

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:16

De moedervlekken die eruit gesneden worden zijn vaak grote littekens, maar als je in je gezicht laat branden of bevriezen (is mijn ervaring) blijft er zelfs geen litteken over.

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:25

Ik heb geen littekens op mijn gezicht. Maar heb wel hele donkere, bijna zwarte moedervlekken. Doet het pijn als je ze weg laat halen?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:29

Ik heb ook een moedervlek naast mijn mond. Het valt onder 1 van de 7 schoonheden maar ik vind het verschrikkelijk. Denk dat ik het ooit wel laat weghalen..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:32

@ MightyJoe: Valt me helemaal niet op in je profiel! Maar wat een onwijs gaaf paard heb jij zeg :oo

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:33

Ik heb een moedervlek op mijn wang weg laten halen, eentje van 3 mm, omdat deze telkens dikker werd. Nu zie je alleen nog een putje (wat ook niet echt opvalt, omdat daar altijd een prominente moedervlek heeft gezeten) al was het beter genezen als een behulpzame vriendin niet 'hey er zit wat op je gezicht' had gezegd, waarna ze de hechtingen er half uit trok :P

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:38

AllstarLove schreef:
Ik heb geen littekens op mijn gezicht. Maar heb wel hele donkere, bijna zwarte moedervlekken. Doet het pijn als je ze weg laat halen?

Je hebt verschillende methode's. Ik heb ze weg laten branden, en dat was geen pretje, met bevriezen heb je er totaal geen pijn van.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:12

Tutti_Frutti schreef:
@ MightyJoe: Valt me helemaal niet op in je profiel! Maar wat een onwijs gaaf paard heb jij zeg :oo

Op mijn profiel valt het idd niet zo erg op! Maar ik erger me er wel aan.. 2 centimeter verder zit er ook 1. Als 1 weg zal zijn zal ik het al een stuk beter vinden :j

Dankje :o

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:43

AllstarLove schreef:

Ik werd plaatselijk verdoofd! ;)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:56

heb er ooit 1 in mijn gezicht weg laten halen, werd wel door de huisarts doorgestuurd naar de plastisch chirurg in het ziekenhuis.
binnen 1 minuut was hij eraf (verdoving in en uit werking duurde langer) en ik moet nu nog heel goed zoeken om te kijken waar hij heeft gezeten....

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:00

Ik heb een behoorlijke op mijn kin, en mij is het door de dermatoloog afgeraden omdat er altijd een litteken "put" zou blijven als ik hem weg zou laten halen. Bovendien is hij regelmatig van vorm en verder niet vervelend. Op mijn buik heb ik er eentje weg laten halen die vaak bloedde, en dit is inderdaad een behoorlijk lelijk plekje geworden, dat ik niet in mijn gezicht zou willen.

(edit) die op mijn buik heb ik weg laten branden zonder verdoving door mijn sadist van een huisarts, en dat doe ik NOOIT weer! Die man mag me niet meer aanraken!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:25

Hmmm, de meesten zijn hier heel positief over de littekens, maar als ik de littekens van de al
verwijderde vlekken bekijk, wordt ik niet vrolijk als dat mijn gezicht zou zijn.
(ongeacht of ze gebrand, geshaved of gesneden zijn)

Haarbal! OHHHH!!! zonder verdoving! Dat prikje erbij betaald de verzekering ook gewoon!
Wat en hork!

Heb er ook diverse in mijn gezicht.
Vaak uitgescholden voor hagelslagjes, maar het zijn MIJN vlekjes, maken mij tot wie ik ben.
Die van mij puilen uit, zitten op een bultje en hebben haren (bah!)

Zijn niet echt groot, de grootste is al wel een keer uit mijn gezicht verwijderd bedenk ik ineens.
(ook litteken, tuurlijk!)

Bij de volgende verdachte vlekken razia, denk ik dat ik er eens 2 aan ga wagen, die me het meest ergeren
en die ik regelmatig kapot krab (in mijn slaap) omdat ze jeuken.
Hmmmm en allicht die ene die groter wordt..

Ik en mijn vlekjes...Zijn gelukkig in mijn gezicht niet groot,
de enigst grote is al jaren weg en die in mijn hals ook al jaren weg.
https://lh3.googleusercontent.com/-tlr_ ... C09821.JPG

Verzekerings technisch geen idee hoe het zit, die anderen moesten eraf,
dat is wat anders dan dat ik vind dat ze eraf moeten, dat is cosmetisch..

MadameFanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:40

Zonder verdoving valt echt wel mee hoor. Ik heb er eentje op mijn nek laten weghalen (stoorde me niet echt, maar ach het is mooier zonder en was niet veel werk/pijn. Ik was soort van proefpersoon voor een nieuwe laser zeg maar (vader is huisarts). Het viel echt mee en in een seconde was het weg. Klein litteken van, maar dat zie je alleen nog met een vergrootglas bij wijze van spreken. Het was wel zo'n kleintje dat wat uitstak, dus bij een grote zal het wel anders zijn.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:48

Wat toevallig dat ik dit topic tegenkom! Ik laat morgen een moedervlek in mijn nek weghalen. Ik laat hem weghalen omdat hij op mijn huid ligt (en behoorlijk groot is) en ik hem daardoor regelmatig ophaal met mijn nagel (bij een kettinkje omdoen oid) of met mijn haarborstel. Paar weken geleden heeft hij een keer flink gebloed en toen was ik het zat en nu zit al een tikkeltje in de zenuwen voor morgen. Fijn te lezen dat hier meerendeel positief is over het weg laten halen!

Haarbal: OMG...dat lijkt me echt een nachtmerrie :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:28

Ik heb ook een moedervlek in mijn nek. Maar ik ben er juist een soort van blij mee. Het is iets van mij, en niemand heeft hem netzoals mij op die plek. Het hinderd mij ook niet zo, en ik heb er nog nooit iemand over horen zeggen dat hij lelijk is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:39

VDBA- ik denk dat ik het wel weg zou laten halen. Ze heeft zo'n mooi gezichtje en het valt best wel op. Denk dat ze in haar pubertijd er echt niet blij mee is dat ze zo opvallend een vlek in haar gezicht heeft. Als moeder kijk je er anders naar en het is ook niet lelijk, maar kinderen kunnen heel hard zijn en je wilt niet dat ze hier onzeker door gaat worden later. Nu is ze zich nog nergens van bewust, later wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:42

Serieus, wordt er nou gepraat over een moedervlek weg laten halen bij een kind? :n Laat haar zelf kiezen als ze daar oud genoeg voor is... het moet niet gekker worden.

TS, ik vind ze bij jou helemaal niet storen. Het zijn net sproetjes.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:48

Fiffill schreef:
Serieus, wordt er nou gepraat over een moedervlek weg laten halen bij een kind? :n Laat haar zelf kiezen als ze daar oud genoeg voor is... het moet niet gekker worden.

TS, ik vind ze bij jou helemaal niet storen. Het zijn net sproetjes.

Als je leest hoe anderen in dit topic het echt haten dat mensen het altijd over hun moedervlekken hebben, dan weet je wel zeker dat als je zo'n grote vlek hebt, dat je daar nog meer op zal worden aangesproken. En ja Serieus dat vind ik pas sneu, zeker als je het kan voorkomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:50

Tsja, ik heb rood haar, daar had ik ook mee gepest kunnen worden. Is niet gebeurd, ligt er geheel aan hoe je zelf in het leven staat.
Natuurlijk kan het gebeuren dat het kind er mee gepest gaat worden... maar geef haar tenminste zelf de keuze om het weg te laten halen, want wie weet wil ze dat wel helemaal niet later als ze groot is.

paardje13g

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:54

Ik lees even mee, want ik heb er namelijk ook een recht op mijn voorhoofd. ;(
Omg ik haat dat echt, ik durf mensen niet aan te kijken omdat ik denk dat ze daar dan naar gaan staren ofzo.
Ik wil dat ding heel graag weg laten halen, maar ik ben bang voor de reactie van andere mensen..

Zou iemand me misschien een pbtje kunnen sturen van before en after? :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:00

Fiffill schreef:
Tsja, ik heb rood haar, daar had ik ook mee gepest kunnen worden. Is niet gebeurd, ligt er geheel aan hoe je zelf in het leven staat.
Natuurlijk kan het gebeuren dat het kind er mee gepest gaat worden... maar geef haar tenminste zelf de keuze om het weg te laten halen, want wie weet wil ze dat wel helemaal niet later als ze groot is.

Heb je de foto uberhaupt bekeken? En rood haar is toch wat anders, kijk eens naar de reactie van paardje13g hoe onzeker mensen van dit soort zaken kunnen zijn. En als je het daarna weg haalt omdat ze het toch erg vond, is het leed al geschiedt...
En hier laat ik het bij, ga geen welles-nietes discussie starten. Hier werd de vraag gesteld en ik heb antwoord gegeven, zie verder helemaal niemand reageren ook niet van degenen die wel moedervlekken hebben (gehad)....
Laatst bijgewerkt door fargo op 15-02-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:01

Ja hoor, foto gezien. Ik vind gewoon dat je een kind de keuze moet geven voor je iets aan haar lichaam laat veranderen. Moedervlekken zijn geen afwijking.
Onzeker kun je over alles zijn. Of dat nou moedervlekken zijn, sproeten, rood haar, je gewicht of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-02-12 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt