Beste matras bij rugklachten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:19

suvan schreef:
Coentjuh: die kussens, is het ook wat als je op je zij slaapt? Deuken ze ook een beetje mee in?

Ja hoor, ik heb er geen problemen mee.. Was wel even wennen, maar wil nu niets anders meer... Helemaal verliefd op mijn paarse kussen <3

Marije_jiplover

Re: Beste matras bij rugklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 18:24

Ik heb sinds kort ook dat kussen met die hoofdjes van Silvana. Ik ben absoluut een zijslaper en ik slaap echt heerlijk op dit kussen.
Het deukt wel een beetje in en er zitten speciale compartimenten in het kussen, zodat je op je rug de juiste ondersteuning hebt en op je zij ook.
Je moet alleen wel in het midden van je kussen blijven liggen, anders is de werking weg.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:59

Marije_jiplover schreef:
Je moet alleen wel in het midden van je kussen blijven liggen, anders is de werking weg.

oh...ik lig altijd op mijn zij en duw dan het hele kussen onder me weg zodat ik op de punt lig. maar misschien moet ik me dan gewoon een andere houding gaan aanwennen. Ik vind het in ieder geval wel goed klinken dit kussen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:00

Je komt ook eigenlijk wel een beetje vanzelf in het midden van het kussen terecht als je gaat liggen, anders ligt het niet lekker.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:36

Shenavallie schreef:
@ Jaime: Ik heb het er gisteravond met mijn man over gehad en die zag het meteen al helemaal niet zitten. Zijn beweegredenen waren toch de temperatuur. Hij is een koukleum en ik een kachel. Voor mij is het bed dus standaard te warm en voor hem standaard te koud. Een middenweg is er voor ons niet (hij slaapt onder 3 dekbedden en ik heb het al warm onder eentje). Of is daar in de loop der jaren ook alweer wat op gevonden?

Ja hoor :j je hebt duozakken, dus 2 aparte waterzakken. Hebben wij er ook inliggen :j is ideaal, ook wanneer er veel verschil is in gewicht, stel jij weegt 55 kg en je partner 110kg dan is dat een goede oplossing. Maar ook wat betreft temperatuur, die kan je zo individueel regelen.. Net als de rest, je kan zelf je stabilisatie, temperatuur etc regelen onafhankelijk van je partner, voorkomt ruzie om het waterbed :D en En het is echt niet zo dat je merkt dat het 2 aparte zakken zijn, zoals je dat vaak wel merkt met gewone matrassen, dat er een soort barriere is, maar die is er echt niet hoor, je kan ongestoord naar elkaar toe rollen :)

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:38

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:40

Wij krijgen vanmiddag ons niewe koudschuim matras, lag goddelijk in de winkel. Ben heel benieuwd of ik nu van mijn heup/rug pijn af ben!

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 08:43

(ik heb niet het hele topic gelezen)
Ik heb heeeeele goede ervaring met Tempur, ik heb alleen het kussen maar mijn oma ook het matras, het ligt echt heel erg lekker en is ook goed voor je rug omdat je ruggenwervels rechter liggen omdat het kusen een bepaalde vorm heeft en omdat je er als het ware in zakt.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:06

Ik had bericht van Ikea: geretourneerde Sultan matrassen worden vernietigd of aan het goede doel geschonken. :)

Denk dat nachtopvang en leger des heils er best nog heel blij mee zullen zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:14

Tempur vind ik juist weer helemaal niets, dat gaat om je heen zitten (omdat het naar je lichaam vormt) en dat vind ik te warm en niet fijn.

Idd, er zullen goede doelen genoeg zijn die blij zijn met (max) 90 dagen gebruikte matrassen.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:44

Ik heb er een houten plaat onder mijn matras helpt prima

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:49

Wij hebben net een nieuw matras gekocht. We zijn iet lastig dus maar weer gewoon een wat goedkoper matras en lijgt prima. Wij mogen het matras een tijdje testen en als het niet bevalt mogen we de vulling omwisselen voor een hardere of zachtere. heb je in ieder geval geen last van dat je maar heel kort in je kleding het matras mag testen. Maar een ander kussen is natuurlijk wel goedkoper ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:01

Jaime_ schreef:
Shenavallie schreef:
@ Jaime: Ik heb het er gisteravond met mijn man over gehad en die zag het meteen al helemaal niet zitten. Zijn beweegredenen waren toch de temperatuur. Hij is een koukleum en ik een kachel. Voor mij is het bed dus standaard te warm en voor hem standaard te koud. Een middenweg is er voor ons niet (hij slaapt onder 3 dekbedden en ik heb het al warm onder eentje). Of is daar in de loop der jaren ook alweer wat op gevonden?

Ja hoor :j je hebt duozakken, dus 2 aparte waterzakken. Hebben wij er ook inliggen :j is ideaal, ook wanneer er veel verschil is in gewicht, stel jij weegt 55 kg en je partner 110kg dan is dat een goede oplossing. Maar ook wat betreft temperatuur, die kan je zo individueel regelen.. Net als de rest, je kan zelf je stabilisatie, temperatuur etc regelen onafhankelijk van je partner, voorkomt ruzie om het waterbed :D en En het is echt niet zo dat je merkt dat het 2 aparte zakken zijn, zoals je dat vaak wel merkt met gewone matrassen, dat er een soort barriere is, maar die is er echt niet hoor, je kan ongestoord naar elkaar toe rollen :)

Ik ga weer aan de babbel met manlief! :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:05

Ik lig gewéldig lekker op de boxspringmatrassen van Ikea :')

Slaap hier nu al 2 jaar op en vind ze nog steeds hemels <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 08:26

Wij hebben ik dacht 2 jaar geleden een traagschuim matras van Medicomfort gekocht , die hier zo vaak op bokt onderaan de pagina's adverteerden. Leek een hele fijne matras en is het op zich ook wel hoor. Deze speciaal gekocht omdat we al meerdere matrassen gekocht hebben maar toch niet echt lekker losjes wakker worden , wat last hebben van rug / nekpijn. En deze had ook een uitprobeergarantie +:)+

De eerste tijd sliep hij heerlijk , pas na de retour-periode werden we toch weer wakker met zere ruggen. De laatste tijd hebben we ook wel regelmatig dat we best zweterig worden in bed...

Ik mis echt mijn waterbed , dat beviel me nog het best ! Heb 2x een waterbed gehad. Heerlijk dat je in de winter in een comfortabel warm bed stapt , erg fijn voor je spieren ook die warmte er tegenaan +:)+ En echt ultiem knus , ZEER comfortabel door die knusse warmte. Nooit last van zweten gehad. Je kunt natuurlijk ook toe met een luchtig dekbedje omdat je bed al zo warm is :P

In de zomer als het echt zo vies plakkerig heet was en collega's 's ochtends gaar op hun werk kwamen omdat ze amper geslapen hadden van de broeierigheid , had ik nergens last van gehad , heerlijk comfortabel geslapen op mijn waterbedje hoor :D

En ik ben wel iemand die het snel warm kan hebben...maar ook soms erg koud. Heerlijk dat je het bed kunt instellen op de juiste temperatuur *\o/*

Ik moet wel zeggen dat ik toch best wel eens rugpijn had ook , vriendlief ook. Maar minder dan nu en het kwam ook wel doordat ik geen ultiem gestabiliseerde matrassen had. Ik dacht 80% met lende-ondersteuning , zodat je toch nog wel wat "water" voelde zeg maar , ik waardeer dat wel :)

Maar als je een nog iets steviger / persoonlijker aangemeten watermatras neemt dan voel je amper dat het water is maar heb je wel het profijt er van.

Ik zou best nog wel eens een waterbed willen :j

Maar dan dus wel nog wat meer gestabiliseerd en ook 2 losse waterzakken die apart van elkaar geregeld kunnen worden.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:48

hier een boxspring en matras van auping en kussen van silvana. Ik heb bij verschillende zaken uitgebreid mogen testen en je kon ook kussens voor een paar weken thuis testen voor je er 1 aanschafte...ideaal en ik slaap super sinds ik deze combinatie heb (geen rugproblemen, maar slaapproblemen). Waterbed was voor mij niets...dus heel persoonlijk idd, maar bij een goede zaak mag je echt wel uitgebreid testen en niet maar 10 minuutjes :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:36

Shenavallie schreef:
laura1987 schreef:
Mijn vriend heeft ook rugklachten.
Hij heeft een auping matras wat ook uitgezocht is nav zijn lichaamsgewicht etc.

Ik vind het echt heeeeeeeerlijke matrassen.

Wel kosten ze honderden euro's toen hij ze kocht.
Ik geloof dat hij weleens €800- 900 zei.
(dit zal per 2 zijn).

Oh, dat is al een stuk goedkoper dan de matrassen die wij hebben...! :$ Weet zo 1,2,3 even niet de exacte prijs meer, maar ze waren wel ver boven de 1.000 Euro per stuk. -O-

Ik heb het net nog even nagevraagd en hij dacht €600 per stuk...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:49

laura1987 schreef:
Mijn vriend heeft ook rugklachten.
Hij heeft een auping matras wat ook uitgezocht is nav zijn lichaamsgewicht etc.

Ik vind het echt heeeeeeeerlijke matrassen.

Wel kosten ze honderden euro's toen hij ze kocht.
Ik geloof dat hij weleens €800- 900 zei.
(dit zal per 2 zijn).

Zal per stuk zijn :j
Zijn echt dure dingen die aupings!

troi schreef:
Wij krijgen vanmiddag ons niewe koudschuim matras, lag goddelijk in de winkel. Ben heel benieuwd of ik nu van mijn heup/rug pijn af ben!

Wat voor merk en hoe slaapt t?

Ikke heb een M line en echt geweldig!
Ik heb wel een vrij zachte top laag maar ben een zij slaper met schouders die pijnlijk zijn dus voor mij ideaal!
*tis ook zo n dikkere versie*

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:03

Hier ook iemand die altijd met rugpijn opstond.
Had eerst een boxspring Ikea matras. Was 250 euro ongeveer en medium hard. In het begin lag het heerlijk, na een maand of 4 begon de ellende weer. Van alles geprobeerd, dekmatrassen, andere kussens etc.
Op naar de beddenzaak. Latexmatras a 600 euro. Deze keer een zacht matras. Lag ruim 1 jaar lekker, en daarna kreeg ik zo'n rugpijn dat ik mijn bed bijna niet uitkwam.

Net als jou Ts heb ik niet genoeg aan een kwartiertje liggen in de beddenzaak. Dus om nou weer te investeren in een duur matras.
En geld voor de "echte merken" heb ik eve niet.
Hup weer naar IKEA.
Heb een matras gekocht voor 85 euro. Nam het als een rol mee naar huis, na 3 nachten mocht ik erop liggen. In het begin heel erg wennen, maar na een paar nachten vond ik het heerlijk liggen.
Heb het matras nu een maand of 4, en heb nog wel af en toe rugpijn, draai me dan om en pijn is weer over.
Bij het opstaan in ieder geval geen last meer.
Heb dit matras gekocht omdat ik 85 euro niet zo'n groot risico vond tov 600 euro. Tot nu dus heel erg tevreden. En voor 85 euro wil ik wel iedere 2 jaar een nieuw matras kopen.

Mocht ik na een tijd toch weer pijn gaan krijgen dan ga ik serieus eens kijken naar een waterbed.
Wist eigenlijk niet dat die nog bestonden, maar het klink echt super.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:14

@kido, het sliep heerlijk! Geen last van mijn lijf vandaag. Ik heb hem gekocht bij de matrasfatory.nl. Ik ben wel bij de winkel langs gegaan in heerenveen omdat ik wilde proefliggen en dat was prima. Niet supergrote winkel met italiaanse koffie maar wel keurig geholpen en alle vragen werden beantwoord en ik mocht zo lang als ik wilde proefliggen. Verder vond ik prijzen erg netjes en mag je binnen 2 weken als het niet bevalt het matras ruilen voor een andere. Al met al durfde ik de gok wel aan.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:38

Rugpijn hoeft natuurlijk niet alleen door je bed/matras te komen he.. Tuurlijk kan dat er heel erg aan bijdragen en/of zelfs de oorzaak zijn. Maar meestal ligt het probleem dat wij mensen tegenwoordig allemaal een verkeerde houding aannemen, veel achter de pc zitten etc.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 22:49

Na vijf nachten op een ander kussen slapen, kan en mag ik zeggen dat ik niet meer met rugpijn wakker wordt. Bedankt voor de tips, ik had bijna een peperduur matras gekocht omdat ik nooit had gedacht dat het aan het kussen kon liggen, die rugpijn. _/-\o_

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:53

Gelukkig heb je dus de goede tip gekregen.
Waar Bokt al niet goed voor is :)
Goed nieuws TS

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 08:20

Jaime_ schreef:
Rugpijn hoeft natuurlijk niet alleen door je bed/matras te komen he.. Tuurlijk kan dat er heel erg aan bijdragen en/of zelfs de oorzaak zijn. Maar meestal ligt het probleem dat wij mensen tegenwoordig allemaal een verkeerde houding aannemen, veel achter de pc zitten etc.

Klopt, of - zoals in mijn geval - tig stallen achter elkaar uitmesten in (waarschijnlijk) een verkeerde houding. :o
Heb het trouwens nog eens over een waterbed gehad, maar we zijn er eigenlijk allebei over uit: het wordt een "nee". Naast dat we het financieel gewoon niet kunnen missen, vinden we het een groot risico. Straks is het - net als onze dure M-Line matrassen - weer geen succes. Dan kopen we liever met de tijd een paar goedkopere matrassen die we - mochten ze niet voldoen - makkelijker kunnen wisselen. ;)