overlijden van partner of ouders weet jij wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: overlijden van partner of ouders weet jij wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:10

In mijn geval was het niet nodig ik werd gebeld door de politie en toen ik in het AMC aan kwam waren ze al dood, moest ze alleen nog identificeren en de begrafenis ondernemer bellen, ooh ja, ook niet onbelangrijk, alle familie op de hoogte stellen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:31

Pascal schreef:
Silly1972 schreef:
een uitvaart kost al gauw 5000-6000 euro, nou dat heb ik niet zomaar liggen hoor, mijn vader was maar voor de helft verzekerd, dus de rest moeten we nog op zien te hoesten.

Ik zou mijn nabestaande daar niet voor op willen laten draaien, geloof me dat brengt echt wel stress met zich mee.

Nou 5000-6000 is wel krap hoor...
Wij moesten het graf ook nog kopen, en wij waren zeker 10.000 kwijt en hebben echt niets geks gedaan.

Ja de steen van mijn moeder had extra tekst, maar verder was alles wel standaard..

Voor een crematie is het niet krap ;-)[/quote]

Ow nee dat wist ik niet dat dat zoveel scheelde... :Y)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:38

Het scheelt enorm, de huur van een graf is behoorlijk duur. Dat heb je met een urn die je mee naar huis neemt natuurlijk niet

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:46

Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen als mijn ouders zouden overlijden.
Als het 1 van de 2 gaat ga ik er maar vanuit dat de ander het weet?
Als ze beiden zouden gaan zou ik sowieso familie bellen, denk niet dat ik tot iets anders in staat zou zijn op zo'n moment.
Best een nuttig topic dit, hoewel ik er liever niet over na denk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:47

Ik zou het ook niet heel goed weten. :=
Denk dat ik eerst familie/ouders/broers/zussen zou bellen..
Wij hebben wel een testament allebei een uitvaartverzekering dus dat is wel geregeld!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 16:46

ik ben gelukkig wel verzekerd bij een uitvaart snap ook niet heel goed waarom je dat niet zou doen? en een ander op zou willen zadelen met een voor mijn idee best behoorlijk bonnetje wat aan t eind als je foetsie ben ff op tafel word gelegd.

mijn opa was gecremeerd en wij hadden ook niks geks gedaan maar waren ook rond 10 000 kwijt.
hoe zijn jullie aan alle adressen gekomen van familie, vrienden? ik vond het al een drama met baby kaartjes versturen dat ik echt gewoon weg weinig adressen uit me hoofd wist of in een boekje had staan.
hebben jullie al adressen klaar liggen voor als t ooit zover zou mogen komen?

ik ben me hier soms toch aan t bedenken en met me moeder erover aan t praten wat zij zou willen... waar ze wat op papier heeft staan etc.
vind het een moeilijk onderwerp maar ik zou wel een soort van bereid willen zijn en beetje weten wat en wie je zou moeten bellen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:50

Mijn vader had gelukkig een adresboekje

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:17

Silly, dat is ook een zeer nare gebeurtenis om zo je ouders kwijt te raken, sorry off-topic maar moest even reageren :o

Wel erg makkelijk gedacht om geen uitvaartverzekering af te sluiten. Een ander die misschien al veel verdriet en stress heeft door het overlijden mag dan "even" 6000 euro ophoesten om alles te regelen.

Mijn schoonouders hebben ook geen verzekering, geen spaargeld, meer schulden, huurhuis, dus ik hou mijn hart vast als die wat overkomt. Vrees dat wij er dan een lening voor moeten afsluiten om hun te helpen. Vind dat zo egoistisch en lekker makkelijk gedacht :(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:18

Dank je, nee dat is inderdaad naar, maar ja je moet er wel mee dealen helaas.

Je kan afstand doen van de erfenis, dan krijg je niets, maar dan hoef je ook de schulden niet te betalen, alleen de begrafeniskosten.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:22

Ja helaas wel, hoort bij het leven, maar toch... Liefst zien we onze naasten 90 jaar worden en dan van ouderdom overlijden.

Ja, dat zullen we ook zeker doen, afstand nemen. Maar neemt niet weg dat we wel de begrafeniskosten op ons moeten nemen a 5000/6000 pp Heb ik niet zo ff bij de hand :o Mijn kapitaal staat in de wei, is harig en heeft 4 benen :Y)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:23

haha precies! Daar gaat al ons geld naar toe.