Miepie77 schreef:praat me niet over het UWV kan hun bloed inmiddels wel drinken na 4 jaar, vb dat mijn vader op sterven lag, 3 jaar geleden nu, moest ik in die week naar het UWV voor een evaluatiegesprek, maar je snapt mn hoofd stond daar niet naar en ik wilde in de hospice bij mij vader blijven, hij kon elk moment doodgaan immers, ik heb toen 3 dagen voor de afspraak afgebeld en het uitgelegd, werd genoteerd, werd ik de dag erop teruggebeld, wat ik wel niet dacht en dat mn uitkering gestopt zou worden want ik onttrok me van de controles, ik nog gezegd dat ik in januari, was de week voor kerst, van harte naar ze toe wilde komen, maar nu niet, kennis van me die erbij stond heeft de hoorn toen uit mn hand getrokken en ze uitgemoerd wat ze wel niet dachten, of ze wel geveol in hun lijf hadden, iemand met een burnout toen nog gaan zeggen dat ze zich onttrekt als haar vader op sterven ligt, toen zou diegene het in de groep gooien, ze zijn toen met moeite akkoord gegaan maar kreeg nogwel de medeling dat het in mn dossier zou komen te staan, heb ook een aantal keer maar de helft van wat ik per maand hoor te krijgen van ze gestort gekregen en als ik dat meldde zeiden ze niet sorry of zo maar oke dat storten we volgende maand met de uitkering van die maand, dat ik alleen woon en dan mn vaste lasten niet kan betalen die maand intereseert ze niet en kan zo nog wel even doorgaan, dus ik vertrouw het voor geen meter
Heb je Rechtsbijstand? Die kunnen je perfect met dit soort (financiële) situaties helpen. Bewaar ook ALLE correspondentie van en naar het UWV en noteer ALLES wat er mondeling is afgesproken. Vraag ook te allen tijde om een schriftelijke bevestiging van hetgeen mondeling is afgesproken. Dat had ik namelijk niet gedaan en daar pluk ik op dit moment nog de rotte vruchten van...
Oh ja, en neem ALTIJD iemand mee op gesprek. Dat heb ik een paar keer niet gedaan, omdat het toch elke keer dezelfde gesprekken waren, en prompt werd er toen over de financiën gesproken (en dan is het hun woord tegen de jouwe).