kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Re: kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:40

Ik ben nu 19 en zou ook al jaren heel graag kinderen krijgen.
Maar ik weet ook dat het niet reëel is en dat het voorlopig bij 'dromen' blijft. Ik ben hartstikke gek met kinderen en ik hou het nu dus ook lekker bij mijn oppas gezinnetjes.

Ik zorg er eerst voor dat ik mijn opleiding af gerond heb (nog 1 á 1.5 jaar) en zodra ik samen woon met mn vriend en het alles 'stabiel' is (huisje-boompje-beestje) vind ik dat ik daar pas aan kan denken.

Ik denk namelijk dat het zeer belangrijk is om een kind een stabiele en veilige omgeving te bieden. Uiteraard zou het mogelijk kunnen zijn dat je deze ook kan bieden als je bij je ouders woont, maar hoe reëel is het?

Geniet nog even van je jeugdjaren, bouw een stabiel leven op, dan heb je straks alle tijd om te genieten van jouw kinderen! :D

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:11

Jolliegirl schreef:
XXsmokeyXX schreef:
En jah zwanger worden daar in tegen wordt je ook niet zo maar!!! Denk aan al die vrouwen die zo graag willen ma geen kinderen kunnen krijgen!!! Ik heb er 1 ben er dol blij mee dat ie gezond is en happy in zijn vel zit!! Heb er niet voor niets 1!!!

Roep dit niet te hard.... :n :n

't kan zo gebeurt zijn.. zonder dat je het weet en wilt...

Als je weet wat het is om niet zwanger te kunnen worden dan weet je wat het is....

Heb over de eerste flink lang gedaan en toe te horen gekregen dat een 2de er ws niet 'inzit'....

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:15

dat klopt smokey,
je hebt mensen die binnen 1 maand zwanger zijn,
en mensen die er jaren voor bezig zijn via allerlij manieren om hun kinderwens uit te laten komen.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:22

Ik was 21 en wilde erg graag... Jah had alles op de rij, vriend, eigen huis, al 4 jaar vaste baan en inkomen mijn partner ook...
Door dat het bij ons in familie niet zo simpel is zag ik de bui al 'hangen' was zwanger om mijn 24 en heb nu een zoon van 6... Gelukkig gezond en wel...

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:29

Ik wilde ook altijd vroeg kinderen (lees: 21, vaste vriend?, huisje?, gaan met de banaan)
Dit is er gelukkig nooit van gekomen omdat ik toen net een nieuwe vriend had (1 a 2 jaar).
Ik ga nou 5 jaar samen met mijn vriend, hebben we een koopwoning. Hij een vast contract en ik ook.
Alleen heb ik een rot contract en wil ik dit werk echt niet de rest van mijn leven doen!
Dus wachten we nog wat langer.
Ik ga kijken voor een korte, maar leuke opleiding zodat ik een leuke baan kan vinden. En dan, over een jaar of 2 willen we er voor gaan.
Geeft ook meer zekerheid omdat we nu pas samenwonen. Eerst kijken of we dat ook kunnen.

Geef jezelf de tijd, en hem ook en begin er pas aan als je 99% zeker van elkaar bent.
Een kind heeft er ook niks aan als je al snel weer uit elkaar gaat :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:33

XXsmokeyXX schreef:
Als je weet wat het is om niet zwanger te kunnen worden dan weet je wat het is....

Bekijk ook de andere kant... als je niet zwanger wilt worden, je doet alles veilig, en toch gaat het fout....

t was zeker niet als aanval o.i.d bedoeld.

Maar t kan tegenwoordig alle kanten op.

XXsmokeyXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:36

Klopt....

Dan 'moet' de knop om en dat is ook niet makkelijk...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:42

prima als je jong zwanger wil worden hoor, als je je zaakjes gewoon goed voor elkaar heb

maar TS ik zie nergens maar dan ook echt nergens een bevestiging dat jij dit hebt, terwijl daar meermalen om gevraagd is
Dus TS?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:44

cissi schreef:
Ik kreeg er twee in één keer, heb je al over die mogelijkheid nagedacht? Geloof me, dat is pittig :j Ze zijn nu 2,5 en slapen niet meer tussen de middag, nou je bent geradbraakt aan het eind van de dag. Ben thuisblijfmama maar zou bijna weer gaan werken :=
Nee hoor, kinderen zijn echt super en ik ben heel erg blij met mijn meiden, maar als ik jou was, zou ik eerst nog wat genieten van je vrijheid en de dingen doen die je voorlopig niet meer kan, alles op orde krijgen en dan kijken of je er aan toe bent. Je moet soms echt met je verstand denken i.p.v. met je gevoel.

Die van mij is officieel ook van een tweeling, maar het andere vruchtje is vrij snel afgestoten. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet had aangekund hoor, dus chapeau dat je het toch maar doet! Ik vind één kind opvoeden al heel wat (even cru vergeleken: een pup opvoeden of een veulen beleren is vele malen makkelijker, hi hi). Ben absoluut zeer gelukkig met mijn kanjer, die inmiddels 12 jaar is, maar heb ook bewust gekozen om er indertijd niet nog een broertje of zusje bij "te maken". Mijn man heeft na deze wederzijdse beslissing zichzelf dan ook direct laten helpen, om een "ongelukje" te voorkomen. ;)
En een baby hoeft in het begin niet veel te kosten (m.u.v. oneindig veel luiers... :x Had nog een poging gedaan om stoffen luiers te nemen, maar ben daar zeer snel vanaf gestapt), maar het wordt met het jaar duurder (denk alleen al aan de groeispurten met bijbehorende kledingwissels). Mijn zoon gaat halverwege dit jaar naar de middelbare school en de kosten lopen hierdoor alleen maar meer op. :$ Daar moet je je bij een kinderwens wel bewust van zijn. ;)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:59

Als je geen relatie hebt, hoe wil je het gaan doen dan ?
Ki?

Nou lijkt mij niet dat je zo ff na de spermabank huppelt, en er weer uithuppelt hoor, zoiets gaat niet zo gemakkelijk, en al helemaal niet op je 17de... tenminste dat denk ik, heb et nooit gedaan of info erover gezocht, maar lijkt me niet bepaald simpel tegenwoordig...

Gewoon nog mooi even wachten, totdat je alles op een rijtje hebt :)

Ik wil ook dolgraag een kleine, maar ik wil eerst zeker weten dat we financieel goed zitten, want wil niet dat de kleine ook maar iets te kort komt :)
En woon al samen en ik heb al een vaste baan, en vriendlief is vrachtwagenchauffeur, en kan als het goed is ook weer bijna beginnen :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:28

evaac schreef:
Ik zou stoppen met mn opleiding en mn hobby's ja.

en hoe dacht je het kindje te kunnen onderhouden?? je zal dan toch werk moeten hebben want een kind is duur en alles wordt de komende jaren alleen maar duurder. kleertjes waar ze in no-time uit gegroeid zijn, luiers, voeding enz.
en als je werk hebt, waar is het kind dan?? heb je enig idee wat een kinderdagverblijf kost?? hier wordt maandelijks 656 euro van m'n rekening afgehaald. dit is voor 2 dagen kinderdagverblijf!! een groot deel wordt bij mij door de belastingdienst betaald maar alsnog moet je een deel zelf betalen

en waar was je van plan om te gaan wonen?

en stoppen met opleiding is niet bepaald slim. zonder opleiding heb je nauwelijks kans op werk. ja, vakkenvuller of achter de kassa maar als daar hebben ze het liefste jongeren voor. dus grote kans dat je er na een paar jaar uitgeknikkerd wordt omdat ze wat jonger (en goedkoper) spul aan het werk zetten.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 21:55

evaac schreef:
Hoihoi,

Ik lag laatst te denken.. Veel van mijn kennissen hebben al baby's en kinderen enzo..
Nou lijkt mij dat echt super.. Maar ben ik 17...

Ik vroeg me af, zijn er meer mensen die jong zijn/jong kinderen hebben gekregen?
Zoja, willen jullie je ervaringen delen?
Groetjes, Eva

Mijnmoeder had een kinderwens op haar 17 en heeft toen mij op haar 18 gekregen. Omdat ze graag kinderen wou.
Ik ga het niet aanraden of afraden, maar het is dus wel mogleijk, en je bent niet de enige.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:32

Ik heb mijn eerste kind om mijn 29e gekregen, en ik vind de verantwoordelijkheid die je ineens over zo'n kleintje heb best heftig. Bij kinderen krijgen denk je vaak aan luiers verschonen, gebroken nachten, voeden, in bad doen en aankleden, lekker wandelen e.d. maar er komt ook verantwoording bij kijken. Je bent verantwoordelijk voor een hulpeloos mensje die je op moet laten groeien en op moet voeden tot een verantwoordelijk volwassen persoon. En om dat te kunnen doen, heb je levenservaring nodig, je moet zelf volwassen zijn om een kind op te kunnen voeden. En de een is dat op z'n 18e en de ander is dat op z'n 30e.
Kinderen hebben vier dingen nodig: 1. onderdak, 2. voeding, 3. kleding en 4. liefde. De eerste 3 dingen daarvan kosten gigantisch veel geld en daar heb je toch wel een goede inkomen voor nodig die je eigenlijk alleen maar kan krijgen met goede diploma's.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:19

Laten we vooral deze toekomstige tienermoeder aanmoedigen. Dit klopt toch niet? Meid zoek leuke vriendinnen, een leuke opleiding, hobbys en geniet nog een jaar of 10 van je jeugd. Praat je hier wel eens over met je ouders? Mentor/psycholoog? Lijkt me verstandig.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:29

Ik denk niet dat TS zonder vriend aan een kindje gaat beginnen maar dit topic opende om te kijken hoe andere leeftijdsgenoten hiertegenaan kijken ofniet TS?

Ik ben bijna 18 en doe ook de opleiding onderwijsassistent, ik wil ook graag kinderen (ben echt een kindermens) maar nu voorlopig nog écht niet.
Ik heb dan wel bijna 2 jaar een relatie maar zie mezelf echt niet samenwonen.
Ik zou mijn paard weg moeten doen, de wedstrijden opgeven, nee...

Ik zorg eerst dat ik ouder ben, en in een stabiele situatie zit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:33

Ts, ik vind je berichten nogal zorgwekkend... Je komt heel eenzaam over. En ook vrij naïef eigenlijk. Heb je op school geen fijne begeleider die je misschien kan helpen met het nadenken over dit soort dingen? En hoe wilde je zwanger worden? Van zomaar iemand? Zonder SOA test?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:35

Ik ik hoef nu nog geenkindje maar zodra huisje-boompje-beestje in orde is wil ik dat wel graag! Was benieuwd of er meer mensen zijn die er ook zo over denken, en die wens hebben.. tuurlij maak ik nog geen kindje. Ik kan dat nu niet betalen en woon nog bij mn ouders.
@nienkeniels: ik heb geen aanmoedigingen nodig. Als ik iets wil besluit ik dit zelf. Was benieuwd of er anderen waren die er ook zo over dachten!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:28

Ah, nou dan is het toch prima. Als jij dan alles goed voor elkaar hebt en graag een kindje wil kan dat toch? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:03

Ah ja inderdaad, ik wil nu ook nog geen kinderen maar later wel... Ik hoop dat ik zo gezegend ben!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:08

evaac schreef:
Ik ik hoef nu nog geenkindje maar zodra huisje-boompje-beestje in orde is wil ik dat wel graag! Was benieuwd of er meer mensen zijn die er ook zo over denken, en die wens hebben.. tuurlij maak ik nog geen kindje. Ik kan dat nu niet betalen en woon nog bij mn ouders.
@nienkeniels: ik heb geen aanmoedigingen nodig. Als ik iets wil besluit ik dit zelf. Was benieuwd of er anderen waren die er ook zo over dachten!

Ow! Dat had je ook wel eerder kunnen zeggen :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:55

Ik heb nooit kinderwens gehad. Was eigenlijk best tegen het krijgen van kinderen tot ik mijn huidige vriend leerde kennen(hij dacht er net zo over). Maar er ging toch wat kriebelen bij ons :o en ben volgende maand uitgerekend van ons eerste kindje.
Ik ben zelf 23 en mijn vriend 32 maar wat iemand al eerder zei is de een sneller volwassen en zelfstandig dan de ander.

Ben wel van mening dat je "alles" voor elkaar moet hebben en ten eerste voor jezelf kan zorgen voor je bewust voor een kind kiest. Er komt inderdaad een hele hoop bij kijken.
Ik ben heel veel en lang ziek geweest door mijn zwangerschap en had het geluk dat ik een vast contract heb want denk dat ik anders nog zonder werk had gezeten ook. Dan mis je gelijk een heel inkomen! Zijn ook dingen die je van te voren niet kan voorzien(hoe je zwangerschap zal verlopen). Of je bevalling, misschien heb je erna wel zoveel meer extra zorg nodig dan je alleen af kan.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:01

Ik heb ook al heel lang een kinderwens. Maar helaas nog niet de "ware" liefde gevonden. Hopelijk komt dat ooit nog.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:04

Ik ben nu 22 en heb al jaren een hele grote kinderwens.
Ik vind het juist een heerlijk gevoel dat ik me er nog even op kan verheugen, het juiste moment komt vanzelf wel. :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:43

evaac schreef:

Mmmm je gaf een heleboel het idee dat je NU kinderen wou.

Maar een vraag: Je zegt nu dat zodra je je opleiding hebt gehaald en huisje, boompje en beestje hebt. Aan kinderen
wil beginnen. Want nou als je partner zegt dat hij er nog niet aan toe is?
In mijn situati: Ik wil heel graag kinderen, echt heel graag. Misschien zelf wel te graag (denk er veel over). Alleen mijn partner wil Nu nog niet. En dat heb ik maar te respecteren. En ik snap zijn standpunten ook, ook al zegt mijn hart soms andere dingen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 22:06

@wemkelover, dan zou ik wachten, maar hem ook echt latrn weten dat ik t heel graag wil. En dat dat al langere tijd zo is. (Hoop eigg wel dat mn vriend dan wel kindjes zou willen.. :p)