Wat kan ik toch hebben.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Wat kan ik toch hebben.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:49

Hoe hou jij het dan in? Tips zijn altijd welkom :) Zeker met mijn fobie

Ben daarnet al een beetje naar het toilet kunnen gaan, ik voelde verlichting in mijn buik, maar mijn maag is helaas erger geworden :(

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:52

Wat sowieso goed helpt in heel erg letten op je ademhaling.
Door je neus in en door je mond uit, dit ontspant namelijk :)

Verder houd ik het goed in door plat te liggen, goed door te blijven slikken en af en toe heel diep in te ademen en even adem vast te houden en dan weer rustig uitblazen door m'n mond.

Vlak voordat je ECHT moet overgeven komt er namelijk extra veel speeksel in je mond om je glazuur te beschermen tegen het zuur van je maaginhoud. Op dat moment goed terug slikken en letten op je ademhaling. Zo houd ik het binnen.
Succes :)

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:54

Brandnetelthee! Van zonnatura! Bij Appie Heijn te koop, drink een pot brandnetelthee en daarna heb je gegarandeerd succes! Doe dit een week lang elke dag en je probleem is grotendeels opgelost!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 21:54

Dank je, die tip van het liggen kende ik niet ik ga vooral net rechtzitten.
Oh handig ik spuwde het meestal gewoon uit :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:02

Weet niet of je het nog nodig hebt nu je al naar de dokter bent geweest, maar wat helpt om de lucht uit je maag op te boeren is natriumbicarbonaat. (Ik heb het hier staan in een pot 'Bicar', maar Baking Soda is hetzelfde) Halve theelepel poeder in een half glas water doen, echt oplossen doet het niet maar gewoon gauw binnenkappen en na een paar minuutjes begint het te werken ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:12

We hebben wel bakpoeder maar is dat hetzelfde ?
Want ik dacht dat er wel een verschil was met baking soda en gewoon bakpoeder.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:14

Bakpoeder is baking soda met nog wat erbij geloof ik, oja zie hier. :)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:15

de colorfiber heel goed mengen met water, m'n zusje neemt dit volgens mij ook en ze roert tot alles opgelost is en gooit het dan naarbinnen!

wat betreft de angst om over te geven nu, idd goed op je ademhaling letten wat focussed al zei, gewoon gaan liggen en concentreren op het ontspannen van al je ledematen, begin bij je tenen en werk zo naar boven...zo probeer ik altijd weer rustig te worden en al je geconcentreerd blijft, werkt dat heel goed. n tegen jezelf zeggen : de angt en spanning die ik nu voel is puur een gevoel, er gebeurt verder niks door, ik ga er niet dood van en dat vieze gevoel gaat ook gewoon weer voorbij...En wat ik juist probeer te doen om die angst een beetje te overwinnen : als het echt komt, komt het dan ook maar gewoon, dan is het er iig uit...ik weet dat je het het liefst zou tegenhouden, maar dan vermijd je het overgeven weer en werk je je angst weer in de hand. Overgeven heeft al vele mensenlevens gered, het voelt niet leuk, maar dat gevoel gaat weer voorbij! Het misselijk zijn vooral is erger dan het overgeven zelf!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:31

Ik ril echt van het preciese moment ervoor als je het voelt komen en om daarna nog te moeten braken terwijl er niks meer uitkomt. Dat jaagt me het meeste angst aan.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:50

ik ook hoor :) is heel normaal, maar als je gaat nadenken wat nu echt het slechtste voelt, is dat het gevoel dat eraan vooraf gaat en niet het overgeven op zich, dat is zo voorbij....als je bang bent dat je nog moet overgeven terwijl er niks meer uit komt, kan je wel proberen steeds wat water te blijven drinken, dan heb je iig iets binnen en kan er ook effectief wat uitkomen...en proberen terug rustig te worden uiteraard, als is dat veel gemakkelijker gezegd dan gedaan, I know!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 22:52

Zinn schreef:
de colorfiber heel goed mengen met water, m'n zusje neemt dit volgens mij ook en ze roert tot alles opgelost is en gooit het dan naarbinnen!

!

Hoe lang moet ze dan wel niet wachten, is er geen dikke pap vanonder ?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:45

geen idee, ik weet dat ze er altijd in zit te roeren...als je blijft roeren en dan snel een paar slokken drinkt, weer ff roeren, weer een paar slokken...?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:51

het is misschien eng en je hebt er geen zin in

ik zat vorig jaar ook met iets waardoor ik na de dokter moest..
had gewoon geen zin, en heb er 1.5 jaar mee gelopen.
en met enkele medicijnen was het binnen een maand opgelost.
nu heb ik spijt dat ik niet eerder ben gegaan.

dus ik raad je ook echt aan om na de dokter te gaan
wanneer hij begint over een onderzoek meld je er gewoon bij dat je dat eng vind..
en wat zo'n onderzoek precies in houdt.

een dokter moet er dan voor zorgen dat je je niet druk hoeft te maken

succes ermee

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 00:04

Zinn schreef:
geen idee, ik weet dat ze er altijd in zit te roeren...als je blijft roeren en dan snel een paar slokken drinkt, weer ff roeren, weer een paar slokken...?

ik ga morgen proberen om wat korrels in men mond te nemen en wat water, zo tot het zakje op is :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:37

Focussed schreef:
Vlak voordat je ECHT moet overgeven komt er namelijk extra veel speeksel in je mond om je glazuur te beschermen tegen het zuur van je maaginhoud.

OOH, dus dát is het!
Ik vind het verdome handig, kan rustig naar de wc lopen voordat ik echt moet overgeven :))

TS, heel veel succes!
Ik heb wel jarenlang last van mijn darmen gehad, maar niet zó ernstig..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 15:11

De zakjes colofiber willen niet helpen, als ik tegen morgens nog niet naar de wc ben kunnen gaan moet ik naar het ziekenhuis voor een echo en foto's voor te kijken waar de obstructie? zit zodat ze een specifieke behandeling kunnen geven.
Ik hoop dat het zo ver niet komt...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:26

Een echo en foto's is niet eng toch ? :) daarvoor moeten ze nergens IN je lijf zijn :P en dan zal het allicht een klysma worden als je 'gewoon' verstopt zit...niet zo aangenaam, maar ook niet eng

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:10

Niet te geloven dat ze niet eerder iets proberen. Als je al flink verstopt zit dan helpt colonfiber ook niet.
Waarom ga je niet even naar de drogist om een microlax klisma te halen? Dulcolax zetpil zou je eventueel ook kunnen proberen.
"Ouderwets" klisma met gewoon water werkt trouwens het beste maar goed, dat heb je vast niet in huis.
Sterkte :(:)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 12:29

Het gaat beter, gisteren is het verlichtende bezoekje dan gebeurd yihaa :D
Nu nog 3 dagen colofiber nemen, kijken hoe het gaat. Is alles weer normaal mag ik er mee stoppen. Zo niet onderzoekje.

Ben zo blij nu.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 13:01

fijn dat het beter gaat! Mijn zusje heeft die zakjes ook altijd in huis, als ze voelt dat het wat lastig gaat, neemt ze het direct weer...zo kan je problemen voorblijven natuurlijk :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:32

Vandaag weer enorme slechte dag gehad :( Helaas weer naar de dokter geweest en deze heeft me nu doorverwezen naar het ziekenhuis voor een echo en gastroscopie. Dit laatste ga ik eerst bespreken voor volledige narcose.
Morgen ga ik afspraken maken. Ook heb ik veel sterkere laxeer middelen gekregen odmat de dokter voelde dat mijn darm even dik was als een tennisbal.

Het zit me nooit mee

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:47

dit kan perfect met een roesje hoor! volledige narcose is een enorm zware aanslag op je lichaam, dus dat zou ik niet doen...

en hey, niet zo negatief, komt wel weer goed ;) hoe poedersuiker het op dit moment ook is, die dokters zijn er juist om je te helpen hé! soms heb je echt gewoon dikke pech, ik kan erover meespreken! Probeer ook wat leuks te doen dat je wat afleiding hebt

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 20:52

Ik durf het echt niet aan, gewoon het gedacht dat je braakt bij die slang, nee denk je !!!!
Ik wil absoluut volledig.

Gaat wel moeilijk als je constant misselijk bent op punt van braken, zelfs lessen volgen gaat niet. Ik zit op de uiterte hoek van de rij zodat ik buiten kan lopen als ik het voel opkomen.
Hopelijk weet ik na de onderzoeken meer.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 20:56

maar echt braken doe je niet hoor, wat kokhalzen maar daar besef je niets van! Ik ben zelf emetofoob en lag de eerste keer te trillen op de tafel, maar ik zou het toch echt eerst zo proberen...is er niemand die van je fobie afweet die erbij kan zijn? of eventueel een dokter die je begeleidt?

Ik snap dat het moeilijk is, ben zelf een dikke 2 maanden zo ziek geweest, tot uitdroging aan toe omdat ik niets kon eten of drinken...maar met die onderzoeken zou je uitlsuitsel moeten kunnen krjigen, dus ff volhouden nog :) Ik kan me best voorstellen dat de lessen volgen niet gaat, kan je geen briefje bij de dokter vragen om thuis te mogen blijven?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 21:16

Ja mijn oma, die heeft er zelf al tig moeten laten doen. Maar die vind niks eng :)

Ik moet morgen gaan voor afspraak en zal laten weten wanneer ik mag.