Al maanden last van mijn knieën.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:15

Op 14 december was mijn operatie, dus ik ben nu 2 maanden onderweg. Nog 1 maand als het goed is :)
De squads en oefeningetjes doen in het begin wel zeer. Ik moet elke dag drie series van 12 squads doen en na de eerste serie wordt mijn been
al soepeler en gaat het ook makkelijker. Dat motiveert ook wel om de oefeningen te blijven doen, als ik een dag oversla is mijn been meteen stijver O:)

De pijn zit gelukkig ook niet echt op de plek waar ze geopereerd hebben. Het is meer normale spierpijn in mijn bovenbenen, ik ben niks meer gewend :')
Ik hoop dat het inderdaad in deze stijgende lijn verder gaat. Carnaval zit er niet in, maar verder mag ik eigenlijk helemaal niet klagen :D

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:20

Ohh Suus, wat jammer dat je er nog steeds last van hebt zeg :(:)!
Ben je trouwens weleens naar een Chiropractor geweest, misschien heb je wel ergens anders een onbewuste scheefheid die je dan opvangt met je knieën ?

xMarieke

Re: Al maanden last van mijn knieën.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:30

Als je een verwijzing vraagt aan je HA zal je die vast krijgen. Ik ben destijds volgens mij zonder verwijzing gegaan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 19:35

TS; ik zet mijn geld op patello-femoraalsyndroom (oftewel "jonge-vrouwen-syndroom"). In jouw geval zou ik naar de fysio gaan, die kan je hiermee veel beter helpen dan de huisarts.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:34

xMarieke, dat kan dus wel zomaar?

Rindin, dekt verzekering dit? Ook zonder HA advies?

Rowi, klinkt alsof het weer helemaal goed komt :D

Daan, eh geen idee nog nooit van gehoord hahaha.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:06

Dat ligt eraan hoe je verzekerd bent. Als je aanvullend verzekerd bent, dan ben je wel verzekerd (hoe vaak is per aanvullende verzekering anders).
Tegenwoordig heb je geen verwijzing van de huisarts meer nodig en mag je gewoon zelf contact opnemen met de fysio.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 07:46

De fysio wordt nauwelijks nog vergoed. Zelfs als je aanvullend verzekerd bent. Als je een verwijzing hebt voor de orthopeed zit je sowieso goed.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:08

Ja, het voelt nu echt steeds beter :D
Ik zou je verzekering even bellen over de fysiotherapie, zij kunnen heel snel nakijken of (en in hoeverre) je voor fysio verzekert bent.
Vervolgens kun je ze inderdaad zelf gewoon bellen :)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:08

S_uus de pijn de nog niet helemaal weg, maar ik merk wel degelijk dat er vooruitgang in zit! Over drie weken krijg ik nog een prik en dan hoop ik weer dat ik helemaal op de been ben!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:34

xMarieke schreef:
De fysio wordt nauwelijks nog vergoed. Zelfs als je aanvullend verzekerd bent. Als je een verwijzing hebt voor de orthopeed zit je sowieso goed.

Nou, dat is te kort door de bocht, hoor... Het ligt er gewoon aan hoe je je verzekert, zoals in alle gevallen.
Er zijn ook zat mensen die gewoon volledig zijn verzekerd voor fysiotherapie, hoor.
(Ik ben zelf fysio, dus weet van de hoed en de rand ;) )

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 11:45

Oeps mijn bericht kan op 2 manieren worden opgevat.
"Als je een verwijzing hebt voor de orthopeed zit je sowieso goed." ging alleen over of je de orthopeed zelf kunt bellen of niet, maar als je dus een verwijzing hebt dan is het sowieso goed.
Mijn fysio wordt volgens mij alleen vergoed omdat ik geopereerd ben en aanvullend verzekerd. Verder wordt het nauwelijks nog vergoed.
Dus fysio en orthopeed staat los van elkaar.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:22

Bij een orthopeed kun je überhaupt niet zonder verwijzing terecht... Bij een fysio wel, en dat maakt niks uit voor aanvullende verzekering. In jouw geval is het een ander verhaal, want met een operatie heb je een "chronische indicatie" en dat betekent dat je vanaf de 20ste behandeling, met of zonder aanvullende verzekering, vanuit de basisverzekering vergoed krijgt. De eerste 20 behandelingen is dan afhankelijk van de aanvullende verzekering.

"Verder wordt het nauwelijks nog vergoed" is niet helemaal correct. Ligt er dus volledig aan hoe je aanvullend verzekerd bent. Hoe beter verzekerd, hoe meer er wordt vergoed.

Gewoon "last van de knieën" is overigens geen chronische indicatie.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:54

Geen klachten over mijn persoonljike situatie, maar vergeleken met een paar jaar geleden vind ik dat er fysio nauwelijks wordt vergoed.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:31

Hmm zal eens kijken dan haha bedankt!
Gisteren bukte ik om de strijklappen om te doen van pony en het schoot me toch in mijn knieën, ik kon niet eens pijnloos buigen :\
Nu gaat het gelukkig iets beter, die oefeningen doen nog niet veel maar goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 15:52

Zojuist gebeld door de HA met de uitslag van foto's en MRI: het blijkt een gekneusde(!) knieband te zijn. Dus niet verrekt, overbelast of gescheurd, maar gekneusd. Door belasting/beweging is er vocht in/achter mijn knie gekomen, dat voor irritatie zorgt. Normaal gesproken wordt er fysio voorgeschreven, maar in dit geval juist niet. Rust is het toverwoord (en dat is bij mij nu juist het probleem) en vooral afwachten. Alleen het hoognodige bewegen en verder niets. Elke beweging die er teveel wordt gedaan, zorgt voor meer vocht in/achter de knie wat weer nog meer pijn veroorzaakt. -O-

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:00

Hier hetzelfde.. al langere tijd last van en soms ook vocht in me knieholte. Ik heb ook last van mijn heupel ,ellebogen, schouders en enkels.. Meestal begint me knie en volgt de rest ;(

Wel voor bij de fysio gelopen maar toen het wat beter ging mee gestopt(eigenwijs).
Morgen nieuwe afspraak bij de fysio ik ga met hem overleggen en eventueel terug naar de HA.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:29

@ Shenavallie: Je bedoelt een van je kruisbanden denk ik he? Ik wist niet eens dat je die kunt kneuzen!
Is het dan zo dat je hem op dit moment nog nét niet hebt uitgerekt/gescheurd, of zie ik dat verkeerd?
Dat ze het daarom een kneuzing noemen? In ieder geval vervelend zeg, ik hoop dat het met rust snel minder wordt! :)

Ik vind het wel heel interessant zo, al die verschillende knieproblemen.
Het komt dus best vaak voor!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:42

Interessant ... phoe ik niet. Had het liever niet gehad. Zo complex, de artsen, fysio en rontgologische mederwerkers (is dat een woord) vonden mijn knie een interessant geval.... ik niet :n

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 11:17

shenavallie, wat raar ik wist dat ook niet.
Rust.... mooi praten :\

Tiffany , ik heb wel beetje last van mn rechter elleboog als ik die op een bepaalde manier beweeg.

Maar vanmiddag 10 voor half 5 moet ik weer dokter er is ook iets niet goed in mijn hoofd , het was de vorige keer op mirgraine gegooid, maar ik ken geen migraine waarbij ik niet uit mijn woorden kom niet kan lezen en mn rechterarm uitvalt ? Vertrouw er niks van.... :\
Ik ken migraine als in, geen licht kunnen verdragen laat staan tv of laptop of welk beeldscherm dan ook en dat kan ik allemaal wel.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:42

Haha dat is waar. Het liefste hebben we natuurlijk een gezonde knie :D
Oei, S_uus. Dat klinkt inderdaad niet helemaal goed.. :\

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:21

Nee voel me ook niet helemaal goed haha.
Vorig jaar zomer was dat voor het eerst, had ik net les gehad, en na mij lesten ook altijd nog een paar mensen van mn instructrice, ik zat op een stoel die lessen te kijken , en ineens begon mn rechterhand te slapen, beetje het gevoel erbij alsof ie niet bij me hoorde.

Bovenste deel van mn zicht, zag ik golfjes, alsof je op een hele warme dag over het asvalt rijd, dan zie je ook 'water' , dat zag ik dus ook.
Ik kon niet op de naam van mn stalgenoot komen, en sloeg wartaal uit.
Mijn mond hing aan de linkerkant ook scheef.

Ik ben toen naar huis gebracht, en mijn vader vloog met mij naar de HAP.
Daar werden ze boos dat we niet eerst hadden gebeld, maar ze vonden niet dat ik een tia kon hebben.
Volgende dag HA die zei migraine, ik kreeg tabletten mee , die ik als dit weer gebeurde moest laten smelten op mijn tong en dan zou alles weer weg zijn.

Ik heb het daarna nooit meer gehad, maar vorige week ineens weer.
Ik had al 2 dagen last van een spier in mijn nek die verkrampte en dat trok door naar mn hoofd.
Dus weer een paracetamol, toen ik achter de pc zat wou ik met mn rechterarm naar de linkerkant van mijn lichaam en dat leek heel raar.

Toen weer die golfjes, dus zo'n tablet genomen, ik probeerde een tweet voor te lezen over een ongeluk aan de oldenzaalsestraat , ik kon oldenzaal niet eens voorlezen..

Vind het maar eng.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:26

Dat kan ik me voorstellen! Goed dat je ermee naar de dokter gaat! :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:32

Nja nu nog hopen op scan of second opinion

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:01

Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar het blijkt uit de MRI gekomen te zijn. Door het blijven belasten van deze banden, blijft ook het vocht en kan zelfs meer worden en daarmee ook de pijn. Geen idee of ik het ga volhouden, want het is bijna niet te doen om niet te bewegen. Er moeten stallen uitgemest worden, koetsen in- en uit het koetshuis gereden, paarden gepoetst en ingespannen worden, regelmatig op de bok klimmen en ook er weer af, huishouden, enzovoorts en zo verder. En dat terwijl ik heel, maar dan ook heel slecht kan stilzitten....

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 19:29

Dat is echt geen ideale oplossing, heb je geen mensen die even voor jou wat werk kunnen wegnemen?
Rot man.