Puchje schreef:Wat het probleem is bij de meeste crèmes, is dat deze water bevatten. Kijk maar eens op de achterkant. Het product dat als eerste bovenaan staat zit er het meest in.
Water droogt uit, zeker bij koud weer.
Ik gebruik nu sinds een jaar de Propolis crème van Forever. Ik smeer één keer per dag mijn handen in en mijn gezicht, en ik heb nooit meer last van trekkende huid.. Zelfs niet met die vorst van afgelopen periode.
Niet correct Puck 
Water tast de zuurgraad aan maar water is wel nodig om werkstoffen in producten te laten werken. Door water ontstaat er een reactie waardoor werkstoffen de huid in kunnen trekken. Je moet het zien als een poeder dat vermengt wordt met water en olie, een poeder alleen doet niets op de huid daarom dat het water nodig heeft. Hierdoor heeft het water wat in producten zit geen zuurgraad aantastende werking op het gezicht (het is immers niet zo maar water) zoals kraanwater wel heeft. Daarom is het belangrijk een zuurgaad herstellende lotion te gebruiken na het reinigen om dit te herstellen.
Propolis is een vaste stof waar de werkstoffen in zitten (zo ook bij hyaluronzuur, shea butter etc) daarom dat deze creme geen water hoeft te bevatten. Dit zijn vaste stoffen die vanuit daar al een werking hebben, de meeste werkstoffen zijn niet vast en kunnen dus pas werken als ze met water gemengd zijn.
Voor een droge/gevoelige huid heb je, net zoals voor iedere huid een creme nodig die geen paraffine, lanoline, vasaline, geurstoffen en kleurstoffen bevatten. Paraffine zorgt er voor dat er niets meer in en uit de huid kan (legt een laagje over je huid, net zoals pure kaarsvet) door dat laagje denkt de huid dat er iets op zit wat 'beschermt' maar in werkelijkheid doet het niets, het houdt vrije radicalen niet tegen (die de huid normaal gesproken neutraliseerd) maar nu dus niet meer doet omdat de huid denkt dat, dat 'laagje' (paraffine) dat doet. Hierdoor gaat je eigen huid niet meer actief werken waardoor er sneller huidproblemen kunnen ontstaan.
Een droge (vochtarme, een droge huid is namelijk vaak vochtarm en een vette huid ook (raar he)), gevoelige huid moet goed gehydrateerd worden met de juiste producten. En met juiste producten bedoel ik producten die effectieve werkstoffen bevatten die de huid voeden en hydrateren maar ook de huid stimuleerd zichzelf te regelen.
Gebruik jij dagelijks een goede huidverzorging (dwz reinigen!! scrubben, dag en nacht creme en af en toe een lekker masker) dan zul je merken dat je huid in balans komt en niet meer trekkerig/droog/gevoelig of schraal aan zal voelen en de huid er ook beter uit gaat zien.
Kijk eens op mijn site in mijn onderschrift, daar heb ik het een en ander staan over producten (klik op A Natural Difference).
Ik kan je wel advies geven als je dat zou willen. Het is namelijk heel belangrijk je huid goed te verzorgen, of je nou een droge, gevoelige, vette, vochtarme, probleem of 'normale' huid hebt. Iedere huid heeft net als ieder lichaam de juiste voeding nodig. En dit kan alleen met de juiste producten.