Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
_Femkee schreef:Ik meld me! Ik ben ook echt ontzettend bang voor naalden.. Ik moet het ook niet al te vroeg weten, want dan word ik gek en wil ik het liefste vluchten. Een jaar of 2 geleden zat ik met mijn vingers tussen de auto deur, met als gevolg: bloeduitstorting onder 2 nagels. Eentje was zo erg, dat er een gaatje in mijn nagel gebrand moest worden. Toen ik dat te horen kreeg, was het 'uh, houdoe he' en wilde weg. Ze moesten me met 3 man vast houden.. Maar het gekke aan alles is, ik heb stage gelopen op een hengstenhouderij en mocht soms ook merries spuiten. Ik vond het zelfs leuk om te doen! Op de boerderij vind ik het ook leuk om een varken of koe te mogen spuiten (al heb ik wel moeite als ik ze met een wat dikkere naald moet spuiten, dan beeld ik me in dat ik het ook 'voel'), maar als ze bij mij moeten spuiten, vind ik het doodeng!
esiebessie schreef:Ik heb ook een fobie voor naalden.Vorig jaar moest ik ook bloed laten prikken en dat was echt geen pretje..
Prutserige assistente die niet goed in m'n ader kon prikken en daardoor eerst 10x met die naald in m'n arm zat te prikken voordat ze 'm eindelijk had.
En ik werd er heel erg misselijk van, het duurde laaang.
Ik wens je veel succes!
Corelli schreef:BedanktDe inentingen vind ik ook spannend, maar daar kom ik wel overheen (heb hep. A ook gehad en dat heb ik ook overleefd
)
Maar dat bloedprikken, daar zie ik echt heel erg tegenop
Corelli schreef:Een tattoo zetten zou ik ook zo durvenBij mij zit de angst dat er iets (een naald in dit geval) door mijn huid naar binnen gaat, brrrr
Een naald timmert door je huid naar binnen en stopt er inkt in. Dat lijkt me een hoop dat door je huid naar binnen gaat 
.
maar hoe dan ook het is echt iets kleins (t is maar een prikje immers) in je hoofd wordt het alleen iets heel groots. vuurneon schreef:Sabine, als je goed had gelezen dan weet je dat het voor mij ook echt een doodsangst wasmaar hoe dan ook het is echt iets kleins (t is maar een prikje immers) in je hoofd wordt het alleen iets heel groots.
Maar goed, zolang je jezelf kunt dwingen is het geen probleem. Gek dat ze niet zo aandringen op een actief inenting zeg! T blijft toch een risico.
Glossi schreef:Corelli schreef:BedanktDe inentingen vind ik ook spannend, maar daar kom ik wel overheen (heb hep. A ook gehad en dat heb ik ook overleefd
)
Maar dat bloedprikken, daar zie ik echt heel erg tegenop
Bloedprikken doet meestal minder pijn dan een inenting. Plus dat je geen bijwerkingen hebt! Gewoon bij het prikken zeggen dat je angst hebt en de andere kant op kijken (is misschien voor jou makkelijker gezegt dan gedaan) Sterkte ermee

Heb laatst ook een vriendin geprikt om te oefenen, het is echt een piece of cake! Wel gek om die naald bij iemand in te steken! 

8 feb ben ik aan de beurt

(stage: verslavingszorg)
Corelli schreef:Opleiding maatschappelijk werk(stage: verslavingszorg)
En hoe kan het nou dat de derde erger is?
en dan was het ' NIET LACHEN! ' - PROEEST-
in ieder geval, ik begon te hyperventileren, dus rustig worden ,e nze prikte erg langzaam, want als je te snel prikt dan krijg je een dikke bult, blauw, lam. etc. maar deze was gewoon gevoeliger dan de anderen. Ook was ik duizelig en misselijk. Het is natuurlijk wel een ziekte dat ze in je spuiten. 
Miriam91 schreef:Geef aan dat je er bang voor bent. Heb je neiging tot flauwvallen? Geef dit dan ook aan, dan leggen ze je vast achterover. Verder proberen om iemand mee te nemen waarmee je kan praten. Kan dat niet, ga dan vast bedenken wat je die dag allemaal nog meer gaat doen, met je paard bijvoorbeeld. Voor je het weet is het gepiept. Probeer lekker op je achterste billen te zitten, dus niet stijf rechtop maar lekker hangen in de stoel. Dan is het makkelijker om je arm te ontspannen. En probeer van te voren aan te geven wat je liever hebt: zeggen hier komt de prik of maar gewoon prikken zonder aan te geven. En verder: probeer er niet teveel tegen op te zien, dan wordt de drempel alleen maar hoger.
Ik weet zelf ongeveer wat je meemaakt, ben ook een prikster en heb genoeg bange mensen in de stoel gehad