hoe slik je een pil door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:02

xx_Lyzet schreef:
Heb zelf ook problemen met pillen in slikken, elke pil wel.
Maar DE pil zelf, gaat eigenlijk vanzelf! zo vreemd en raar!

ACpil is gewoon ook een heel klein pilletje dus ik vind dat niet zo vreemd. :P

Ik zou gewoon pil nemen/op je tong leggen en een héle grote slok water nemen, dat je de pil niet meer "voelt" als het ware. Het is waarschijnlijk psychologisch, probeer je niet te veel te focussen op het feit dat je een pil moet nemen, maar denk gewoon dat je een glas water drinkt. Je kan verder ook eens googelen, staan wel onderwerpen over heb ik gezien :) Je bent dan ook niet de enige met dit probleem.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:45

unika schreef:
Ik kreeg het ook nooit weg, soms liet ik het oplossen in water en anders dan bijt ik er een keer op.
Capsule's krijg ik ook nooit weg, dus die vouw ik open, en gooi de omhulzing of hoe dat heet weg.
niet de juiste manier, maar anders weet ik het niet.

die omhulzing is een maagbeschermer of zorgt voor het slow release effect :x :=

Niet om het topic te verpesten maar ik wil toch wel even aangeven dat het niet zonder reden is dat bepaalde medicatie in een capsule zit of niet.
Ook kan een bepaalde pil een omhulde laag bevatten maar dat je dat niet ziet. Dus vooraleer je begint te malen/pletten of capsules open te halen, vraag altijd raad aan je apotheek of HA ;)

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:52

Armaris schreef:
unika schreef:
Ik kreeg het ook nooit weg, soms liet ik het oplossen in water en anders dan bijt ik er een keer op.
Capsule's krijg ik ook nooit weg, dus die vouw ik open, en gooi de omhulzing of hoe dat heet weg.
niet de juiste manier, maar anders weet ik het niet.

die omhulzing is een maagbeschermer of zorgt voor het slow release effect :x :=

Niet om het topic te verpesten maar ik wil toch wel even aangeven dat het niet zonder reden is dat bepaalde medicatie in een capsule zit of niet.
Ook kan een bepaalde pil een omhulde laag bevatten maar dat je dat niet ziet. Dus vooraleer je begint te malen/pletten of capsules open te halen, vraag altijd raad aan je apotheek of HA ;)

Ja, ik weet 't! je hebt ook helemaal gelijk!
Zal inderdaad volgende keer even aan huisarts vragen wat daarvoor handig is! Sommige smelten ook op je tong, die worden dan heel dun, dat kan ik dan weer wel. :')

Dess

Re: hoe slik je een pil door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:40

ik slik de pil altijd zonder water, met asprines vind ik het ook lastig dus meestal kauw ik daar op (ik weet erg vies, maar anders krijg ik hem niet weg)