Karlijnxxx schreef:Hmm, heeft iemand een foto van deze aandoening? Ik heb namelijk ook zoiets, maar dan enkel als ik in de zon ga liggen ?
dat is iig niet deze huidziekte, volgens mij heb jij zonne-allergie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Karlijnxxx schreef:Hmm, heeft iemand een foto van deze aandoening? Ik heb namelijk ook zoiets, maar dan enkel als ik in de zon ga liggen ?

Geryon schreef:Ik heb het ook! Ik heb het op mijn benen.. Ik durf daarom niet in bikini of een korte broek.. Ik ben ook erg wit dus dan vallen die rode stippen erg op ook...
Nu doe ik er niets aan maar in de zomer scrub ik het en doe ik een creme op, is gewoon lekker zacht en dan word het rustiger. Ook zit ik dan thuis zoveel mogelijk in de zon, maar ik heb het altijd koud dus veel met korte broek kan ik dus ook niet..
Het kan nooit zomaar weg gaan, maar het kan er wel mooier uit zien. In de winter, nu, heb ik het nog veel erger..

ben wel blij met de tips hier! Toch handig weer dat bokt!
ik ga het toch even volgen voor hem, hoewel ik niet het idee heb dat het hem heel erg stoort is het wel vervelend dat andere mensen hem daar raar op aankijken, alsof hij daar wat aan kan doen

peacehorses schreef:Mijn vriend heeft dit ook, maar ik zie hem nog niet echt scrubben of zalfjes smeren hahaik ga het toch even volgen voor hem, hoewel ik niet het idee heb dat het hem heel erg stoort is het wel vervelend dat andere mensen hem daar raar op aankijken, alsof hij daar wat aan kan doen

maar bij mij zie je het ook nauwelijks! 
Arrabel schreef:Ik heb er ook last van en heb de Urea lotion geprobeerd, wat ik daar een nadeel aan vind is dat je het echt elke dag moet smeren en ik vind het niet lekker smeren, het is heel dik en vet.
Daar bij is Urea of Ureum gewoon een ander woord voor urine... en het idee dat ik urine op mijn huid smeer vind ik ook niet zo'n lekker idee...
F_Orumster schreef:Arrabel schreef:Ik heb er ook last van en heb de Urea lotion geprobeerd, wat ik daar een nadeel aan vind is dat je het echt elke dag moet smeren en ik vind het niet lekker smeren, het is heel dik en vet.
Daar bij is Urea of Ureum gewoon een ander woord voor urine... en het idee dat ik urine op mijn huid smeer vind ik ook niet zo'n lekker idee...
Beetje te kort door de bocht. Urine bevat veel ureum, maar daarom is het nog geen urine in een potje![]()
Misschien helpt het inderdaad ook door je in te smeren met urine, al denk ik niet dat onze urine 10% ureum bevat.
En ja het is een dikke vette niet lekker aanvoelende zalf, maar t helpt wel.
jammie..