De oplossing tegen Keratosis pilaris

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:37

Karlijnxxx schreef:
Hmm, heeft iemand een foto van deze aandoening? Ik heb namelijk ook zoiets, maar dan enkel als ik in de zon ga liggen ?

dat is iig niet deze huidziekte, volgens mij heb jij zonne-allergie :)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:42

Karlijnxxx schreef:
Hmm, heeft iemand een foto van deze aandoening? Ik heb namelijk ook zoiets, maar dan enkel als ik in de zon ga liggen ?

Dit kan inderdaad wijzen op een zonneallergie, als je nog eens bij de dokter bent zou ik dit toch even aanhalen :j
Want ik dacht dat dit erger kon worden als je er niet op let, of je het niet weet.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:44

Afbeelding
Ga deze toch eens halen bij de apotheek, mijn lotion is toch bijna op dus, ik kan het eens proberen :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:48

Ik heb, voordat ik overstapte op die fargon op doktersrecept, altijd die footcreme gehad hoor, het gaat om die 10% ureum.

Geryon

Re: De oplossing tegen Keratosis pilaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:07

Ik heb het ook! Ik heb het op mijn benen.. Ik durf daarom niet in bikini of een korte broek.. Ik ben ook erg wit dus dan vallen die rode stippen erg op ook...

Nu doe ik er niets aan maar in de zomer scrub ik het en doe ik een creme op, is gewoon lekker zacht en dan word het rustiger. Ook zit ik dan thuis zoveel mogelijk in de zon, maar ik heb het altijd koud dus veel met korte broek kan ik dus ook niet..

Het kan nooit zomaar weg gaan, maar het kan er wel mooier uit zien. In de winter, nu, heb ik het nog veel erger..

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:13

F_Orumster schreef:
Ik heb, voordat ik overstapte op die fargon op doktersrecept, altijd die footcreme gehad hoor, het gaat om die 10% ureum.

In de lotion zit ook 10%

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:14

Geryon schreef:
Ik heb het ook! Ik heb het op mijn benen.. Ik durf daarom niet in bikini of een korte broek.. Ik ben ook erg wit dus dan vallen die rode stippen erg op ook...

Nu doe ik er niets aan maar in de zomer scrub ik het en doe ik een creme op, is gewoon lekker zacht en dan word het rustiger. Ook zit ik dan thuis zoveel mogelijk in de zon, maar ik heb het altijd koud dus veel met korte broek kan ik dus ook niet..

Het kan nooit zomaar weg gaan, maar het kan er wel mooier uit zien. In de winter, nu, heb ik het nog veel erger..

Daarom het toptic, om elkaar tips en tricks te geven om het er mooier te laten uitzien :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:14

Dat zag ik idd.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:17

F_Orumster schreef:
Dat zag ik idd.

Ik ga toch eens een gokje wagen ;)
Is het verstandig om het over je hele lichaam te gebruiken ook waar je geen bultjes hebt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:19

Ureum is volgens mij standaard wel goed voor je huid (ik gebruik ook het eucerin zeepvrije wastablet met 10%ureum, mijn gezichtshuid doet het er goed op).

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:23

F_Orumster schreef:
Ureum is volgens mij standaard wel goed voor je huid (ik gebruik ook het eucerin zeepvrije wastablet met 10%ureum, mijn gezichtshuid doet het er goed op).

Oke ik wilde even zeker zijn dat je er geen gekke bulten of huidprobleempjes van kreeg :)
Dank je wel...

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:32

Ik ga het ook proberen! :j ben wel blij met de tips hier! Toch handig weer dat bokt!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 23:08

r_oo_sj_e schreef:
Ik ga het ook proberen! :j ben wel blij met de tips hier! Toch handig weer dat bokt!

Bokt lost zo veel probleempjes op :P
Bespaard weer geld aan dokterskosten ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:23

Mijn vriend heeft dit ook, maar ik zie hem nog niet echt scrubben of zalfjes smeren haha := ik ga het toch even volgen voor hem, hoewel ik niet het idee heb dat het hem heel erg stoort is het wel vervelend dat andere mensen hem daar raar op aankijken, alsof hij daar wat aan kan doen >;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 23:24

peacehorses schreef:
Mijn vriend heeft dit ook, maar ik zie hem nog niet echt scrubben of zalfjes smeren haha := ik ga het toch even volgen voor hem, hoewel ik niet het idee heb dat het hem heel erg stoort is het wel vervelend dat andere mensen hem daar raar op aankijken, alsof hij daar wat aan kan doen >;)

Inderdaad, soms zie je de mensen echt zo kijken (op het strand bv) alsof je een of andere besmettelijke ziekte hebt.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:27

klopt.. mijn vriend heeft het op zijn bovenarmen aan de achterkant dus bij hem zie je het eigenlijk ook altijd, behalve als hij lange mouwen draagt. Maar ik heb het nooit storend gevonden. Heb alleen ook nooit geweten wat het was, daar kwam ik nu door dit topic achter. Bokt kan wel ontzettend handig zijn :P

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 23:28

Een soort EHBO voor niet dringende ongevallen :P

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 08:58

Bij mij wordt er nooit zo naar gekeken heb ik het idee, of ik ben blind :') maar bij mij zie je het ook nauwelijks!

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:14

Ik heb het ook, gelukkig alleen op mijn bovenarmen.
Ben jaren geleden ooit naar een dermatoloog geweest, die zei dat hij niet wist wat het was?! :roll:
Ik doe er niet zoveel aan, behalve goed insmeren met creme zodat het soepel blijft.
In de zomer denkt iedereen altijd dat ik verbrand ben, en geloven me dan niet als ik zeg dat mijn armen er altijd zo rood uitzien.. |o

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:20

Ik heb er ook last van en heb de Urea lotion geprobeerd, wat ik daar een nadeel aan vind is dat je het echt elke dag moet smeren en ik vind het niet lekker smeren, het is heel dik en vet.
Daar bij is Urea of Ureum gewoon een ander woord voor urine... en het idee dat ik urine op mijn huid smeer vind ik ook niet zo'n lekker idee...
Met scrubben moet je heel erg oppassen, je mag het absoluut niet te hard doen anders kunnen de bultjes gaan bloeden en kan je er zelfs littekens aan over houden.
KP is trouwens geen zonneallergie maar wel degelijk een huidaandoening, de oorzaak is een verstoorde uitrijping van de hoorncellen van de haarzakjes.
Wel komt de "aandoening" gemiddeld bij 25 tot 40 procent in meerdere of mindere mate voor.
Een leuk weetje is dat er word gedacht dat als je last hebt van KP dat je een Keltische achtergrond hebt.

Verder kan ik dus niet de gouden tip geven wat je er aan kan doen, wel kan ik zeggen dat je echt heel erg moet oppassen met scrubben want je doet het snel te hard.
In Amerika zijn ze wel veel verder met middelen tegen KP dus mocht je er echt heel erg last van hebben dan raad ik je aan om is op Amerikaanse sites te zoeken.
Verder is er ook super veel over te vinden op internet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:23

Arrabel schreef:
Ik heb er ook last van en heb de Urea lotion geprobeerd, wat ik daar een nadeel aan vind is dat je het echt elke dag moet smeren en ik vind het niet lekker smeren, het is heel dik en vet.
Daar bij is Urea of Ureum gewoon een ander woord voor urine... en het idee dat ik urine op mijn huid smeer vind ik ook niet zo'n lekker idee...

Beetje te kort door de bocht. Urine bevat veel ureum, maar daarom is het nog geen urine in een potje :D
Misschien helpt het inderdaad ook door je in te smeren met urine, al denk ik niet dat onze urine 10% ureum bevat.
En ja het is een dikke vette niet lekker aanvoelende zalf, maar t helpt wel.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:24

F_Orumster schreef:
Arrabel schreef:

Beetje te kort door de bocht. Urine bevat veel ureum, maar daarom is het nog geen urine in een potje :D
Misschien helpt het inderdaad ook door je in te smeren met urine, al denk ik niet dat onze urine 10% ureum bevat.
En ja het is een dikke vette niet lekker aanvoelende zalf, maar t helpt wel.

Oowwh dat ga ik meteen proberen!!! :') jammie..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:37

urine op zich is steriel hoor :P

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 09:40

Ja.. maar ik vraag me dan weer af van wie ze urine is die lotion gemaakt..? :')

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:33

Denk dat je net zoals bloeddonoren ook urinedonoren hebt..!