Waar wonen met zorg voor chronisch zieke? (kanker)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:11

Nuage schreef:
Pfoe... Nog voordat ik haar kon ophalen word ik net gebeld dat ze in de gang is gevallen en de politie het raam er uit moest tikken want ze kwam niet overeind. Ga haar dus nu meteen halen dit gaat geen seconde langer meer..

Heftig maar misschien wel een mooie stok achter de deur om e.e.a. snel voor elkaar te krijgen.

Firegirl

Re: Waar wonen met zorg voor chronisch zieke? (kanker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:24

Je zou contact op kunnen nemen met WWW.mee.nl , al weet ik niet zeker of ze ook in deze situatie iets kunnen.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:44

Ojee, een gevallen vrouw. Ik hoop dat alles goed is afgelopen vanavond en het alleen een hele schrik is geweest!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 01:33

Dank allemaal voor de lieve berichten! Ze zit hier op de bank gelukkig. Het gaat redelijk, maar lopen gaat nauwelijks nog. We hebben morgen allebei vrij en dan beginnen we met de huisarts bellen en huisbezoek aanvragen :j
Ik hou jullie op de hoogte!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:10

Nou, nou, wat een dag :n
Vanochtend meteen de huisarts gebeld. Die was op vakantie, maar de assistente heeft ons goed geholpen. Zij heeft direct de spoedindicatie geregeld en is voor ons gaan bellen naar thuiszorg. Daar bleek helaas geen goed nieuws uit te komen: thuiszorg overdag was te regelen maar dat zou wel enkele dagen duren, en thuiszorg 's nachts was simpelweg onmogelijk. Behalve als we het zelf zouden betalen, en dit zou zeer prijzig zijn.

Daarna heeft ze gebeld naar een hospice, maar dit bleek € 42,50 per dag te kosten. Ook zelf betalen.

Uiteindelijk bleef er maar 1 optie over... een verpleeghuis. Mijn schoonmoeders grootste angst. En als klap op de vuurpijl was er alleen plek (maar 1 kamer vrij ook) in het verpleeghuis waar haar vader ook in heeft gelegen en is overleden.

Na even wat overleg hebben we het haar verteld en gelukkig had ze begrip voor de situatie. Het was afgelopen nacht heel duidelijk dat ze zorg nodig heeft. Ze kan geen stap zonder hulp meer zetten, heeft hulp nodig met naar de wc gaan e.d. en mijn man heeft haar meerdere keren in het algeheel moeten optillen. Vannacht is ze ook nog eens uit bed gevallen. Gelukkig werd ik wakker van haar hulp-geroep. Ze zag dus zelf ook dat het niet meer ging, en was het eens met het verpleeghuis. Ze ligt nu op de palliatieve zorg..

Gelukkig viel het pleeghuis mee en zag het er mooi uit, iedereen was vriendelijk en beneden was er zelfs een bar! Ze heeft zelf ook gezegd blij te zijn daar nu te zijn, en daar waren wij weer heel erg opgelucht om.

Ze heeft nog wel het idee dat ze straks weer naar huis kan als ze weer kan lopen. Wie weet gebeurt er een wonder, maar ik verwacht het niet :n

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:14

Sneu dat het zo loopt maar toch wel een hele zorg van je schouders denk ik.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:54

Pfoe heftig :(:)
'Fijn' dat het nu zo opgelost is en ook prettig dat ze het zelf nu inziet er blij mee is. Maar het blijft iets wat je liever niet doet.....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:32

Gelukkig is er toch een soort van oplossing, hopelijk heeft ze het een beetje leuk daar.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:35

Sterkte hoor meid! Valt niet mee voor allemaal dit....

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:09

Je eigen huis verlaten kan ontzettend moeilijk zijn. Jullie hebben alle mogelijke opties bekeken en alles gedaan wat mogelijk is op dit moment. Ik hoop dat schoonmoeder een beetje kan wennen aan de nieuwe omgeving. Er is nu tenminste vrij direct iemand in de buurt als er iets is. Ik hoop voor jullie allen een goede nachtrust en veel sterkte de aankomende tijd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:06

ik denk eens even lezen hoe het nu gaat,maar wat kunnen dingen snel veranderen in een paar dagen!
wel fijn dat ze het verpleeghuis mee vind vallen,is inderdaad toch een van de grootste angsten van mensen om daar terecht te komen.
gelukkig dat er nog een plekje vrij was :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:35

Wat moet dit een moeilijke tijd zijn voor jullie..
Heel veel sterkte iig :(:)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:44

Had stil meegelezen. Ik denk dat er nu een goede oplossing is. Dit had zo niet langer kunnen doorgaan voor jou en je man. De wil is er en de liefde maar het is een uitputtingsslag op die manier. Fijn dat je schoonmoeder het nu wel ziet zitten nu ze er is. Fijn dat er nu een oplossing is! Heel veel sterkte.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:00

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties!

Ik had haar net aan de telefoon en ze klonk erg opgewekt. Ze zei nogmaals dat ze zo blij was dat ze nu daar was. En ze was vanochtend zelfs lekker in bad geweest :) Dit was echt de goede keuze. Ze ziet nu zelf ook hoeveel meer dit ook aan haar sociale leven toevoegd, want thuis op de bank is thuis op de bank. Dus die 24/7 thuiszorg was ook geen voordeel geweest denk ik nu. Ben echt zo opgelucht dat het zo goed bevalt nu in het verpleeghuis!

Gisteren zat ze trouwens binnen een uur na aankomst beneden aan de bar :+ Lekker een bacootje te drinken hahahaha dat is dus echt mijn schoonmoeder he
Maar zo super dat ze een café hebben daar!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:34

Doel is steeds meer van zo n huis een soort thuis te maken echt super ideaal!
Voor de mensen is dat gewoon t prettigst!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 07:55

Wat fijn om te horen dat het haar zo goed bevalt :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:35

hoe gaat het nu met je schoonmoeder?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:44

Wat fijn dat jullie een "goed" plekje hebben gevonden.
Ik ben ook benieuwd hoe het nu met haar is..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:57

Het gaat niet zo goed met haar :n Ze wordt met de dag warriger. Vandaag heeft de zuster haar van de weg geplukt omdat ze met haar rolstoel op weg was naar de Texaco := Ze wilde sigaretten hebben ;)
Mijn schoonzusje wil liever niet dat ze rookt dus had haar geen sigaretten gegeven, maar dan krijg je dus dit soort acties. We hebben dus vandaag meteen sigaretten voor haar geregeld en de zusters hebben nu geld voor toekomstige sigaretten. Pinnen met het pasje van een patiënt mogen ze niet (dat had mijn schoonmoeder eerst aangeboden namelijk).

Ze wordt a.s. vrijdag bestraald in haar nek, dus het is even afwachten of dat nog iets doet. Zo niet, dan is het denk ik echt een aflopende zaak. Maar je weet het maar nooit natuurlijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:58

heel veel sterkte duim duim duim dat de bestraling nog iets doet.Afbeelding