Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Uiteindelijk na 2 jaar ofzo maar weer een testje laten doen. En toen kwam er -2 uit
(en ik reed gewoon scooter en alles
) Toen ben ik wel echt iedere dag lenzen gaan dragen. In het kader van verkeersveiligheid en alles
.
.... 
Floortje2002 schreef:Omdat ik niet ging lopen....ook niet toen ik al twee jaar oud was ging het balletje gaan rollen en daar liep ik al op mn tweede levensjaar met een bril op mn neus, kaliber jampotglazen.
Op mijn tiende kreeg ik lenzen. Dit viel helemaal niet mee maar hoe dan ook het zou me lukken. Dat is ook gelukt. Want als ik zoiets in mn hoofd heb....zit het niet in mijn tenen.
Op mijn 23e heb ik implantlenzen gekregen. Dit met de opzet dat ik me zonder mijn lenzen beter zou kunnen redden en uiteindelijk met extra contactlenzen beter zicht zou krijgen. Er is +10 sterkte ingezet wat inhoud dat ik nu nog +/-2.50 en een flinke cilincer overhoud aan beide ogen. Dit is nu vijf jaar geleden en inmiddels gaat het de goede kant op. Het is echt heel moeilijk om qua pasvorm en sterkte goede lenzen te vinden doordat de voorkant van mn oog niet glad is zeg maar. Beetje heuvelig. Dit heeft bij mij enorm veel pijn veroorzaakt, vergelijk het met marathon lopen op te krappe schoenen, maar doordat k nu zachte lenzen zonder sterkte (fungerend als soort kussentjes) met daarop de contactlenzen (die de pijn veroorzaken) krijgen nu alle oogspieren wat rust en gaat het de goede kant op.
Veel mensen zeggen jeetje dat je het volhoud....zet toch een bril op je neus! die begrijpen er dus echt niks van....
Maar dat is dus iets wat ik echt een verschrikkelijk iritant ding vind....en ik heb 13jr lenzen gehad wat goed ging....en me niet laten opereren om vervolgens de rest van mijn leven met een bril te moeten lopen terwijl ik weet dat het zicht met lenzen beter zal zijn en dus de kwaliteit van peven zal verbeteren.
Ik heb het laatste jaar veel afgezien en pijn gehad en ik ben er nog niet maar het gaat nu de goeie kant op gelukkig. Inmiddels zit ik bij het LUMC.....als ze het dáár niet meer zouden weten.....weet ik het ook niet meer. Maar voorlopig geloof ik erin dat ze daar me echt kunnen helpen.
Tja ogen..... Maar ach er zijn ergere dingen!
Die bril maakte een wereld van verschil! Verder gebruik ik 'm eigenlijk nauwelijks - puur omdat ik een bril niet fijn vind. Heb 'm wel altijd mee, dus als ik 'm nodig heb is ie wel binnen handbereik.
Ik ben een week lang beroerd geweest.
Wel een tijdje geen bril gehad omdat ik als eigenwijs kind dat ding weigerde, maar ik kon nooit iets lezen op het bord of aan ondertiteling, dus dat werd op den duur toch vrij lastig.
, toen een poosje lenzen gehad, bevielen ook niet echt, de hele tijd geirriteerde ogen, in en uithalen lukte voor geen meter, dus sinds zaterdag weer een andere bril