Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Focussed schreef:Ik heb het nog nooit gehad en weet wel dat het voornamelijk eigen schuld van mensen is...
Als je je harde lenzen niet goed genoeg schoonmaakt verhoogt je de kans aannemelijk op een oogonstekeing. Hetzelfde geldt voor het te lang dragen van zachte lenzen.
Sommige mensen dragen daglenzen 2 dagen, of doen 1,5 maand met maandlenzen om zo er langer mee te doen en de kosten te drukken. Dan is het bijna niet meer dan logisch dat je een keer een oogonsteking krijgt.
Sabine_Duco:
Je kunt wel slapen met lenzen, alleen moet je dan wel weeklenzen hebbenDie kun je 7 dagen en 6 nachten achtereen dragen.
Focussed schreef:Oke, dan zou ik even overleggen met de opticien! Mijn moeder heeft bijvoorbeeld -1 met -4 cilinder, en dat gaat moeilijk samen in een zachte lens en adviseren ze eigenlijk alleen maar harde lenzen.
Maar tot -2 zal het sowieso aardig gaan verwacht ik
Focussed schreef:Schijnt ook te komen omdat het oogvocht een deel van de cilinder wegneemt. Bij sommige krijg je dan wel weer een cilinder precies op de andere as, maar soms heb je er helemaal geen last van.