Snel honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:31

@ladylisa: drink je genoeg, het kan ook daardoor komen...

Tylermen

Re: Snel honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:50

Achja, we zien wel waar het schip strand. :+

Ben veel te hard voor mezelf op sommige gebieden. :P :o

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:03

Hier nog een met veel honger! Vooral savonds laat. Maar dan ook echt honger, en geen trek. Helaas. :+
Ik eet in de ochtend 2 tot 3 boterhammen
In de middag fruit/crackers
En dan avond eten

En dan heb ik savonds rond een uurtje of 9 vaak weer honger.. En dan komen vaak de slechte dingen uit de kast :')

Ik beweeg niet zo heel veel momenteel, ik loop zo'n 6 keer per dag een eind met de hond, soms doe ik nog wat aan steps thuis, en normaal rijd ik paard, zo'n 4/5 keer per week, maar nu is mijn paard kreupel :+ Dus dat werkt ook niet echt mee.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:06

Sunneva schreef:
@ladylisa: drink je genoeg, het kan ook daardoor komen...

Ja Best Veel, :j

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:06

er is natuurlijk een verschil tussen honger en trek....

ik heb ook gauw zin in iets, maakt niet zo veel uit wat, maar ik probeer het mezelf te verbieden,
ik ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje en avondeten soms savonds nog wat,maar dan doe ik dan mn toetje,
i plaats van gelijk na t eten

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:25

Ik heb echt hónger, geen trek want hier ligt toch meestal niks in de kast , als er iets komt is het binnen een uur op door mijn broertje en zusje. :P
Ik vis altijd achter het net. :P

Net weer ff 3 boterhammen naar achter gewerkt, 1 met dik belegd ham, 1 met vruchtenhagelslag en 1 met zwitserse strooikaas. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:33

Ik heb er ook last van :j

Ben nu rond de 1.70 en weeg 45 kg.
Ik ben overigens altijd te licht geweest, dus daar zal het niet zo aan liggen.
Ik probeer wel de hele dag door kleine dingen te eten, tussen de lessen door, of bij leraren die geen problemen mee hebben. Werkt bij mij goed :j

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:37

Ik ben ook altijd licht geweest hoor, maar nu gaat het wel een beetje uit de hand lopen, merk ik zelf al...
Of zoals papa zegt: het loopt de spuigaten uit..

Bij ons mogen we helaas bij geen enkele leraar iets eten of drinken...

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:41

Mijn ouders beginnen zelfs nu te zeggen: Je haalt zeker nu even de vorige 15 jaar qua eten in. Juistm :')
Ik denk ook dat het aan de pubertijd ligt :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:42

Haha dan heb je heel wat in te halen :')

Pubertijd kan idd een oorzaak zijn.. Alleen zal dat in mijn geval niet de oorzaak zijn.. :+

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:22

M'n Moeder Heeft de dokter Gebeld,
en ik at eerder altijd chips en nootjes savonds en ijsjes,
maar de laatste dikke week niet meer, en dan eet ik amper savonds,
Alleen een Cracker of fruit,
ze denk dat me lichaam er aan is gewend aan die chips en nootjes enso,

Maar heb zo'n raar gevoel in mijn Maag, :oo

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:32

Miracle_ schreef:
Haha dan heb je heel wat in te halen :')

Pubertijd kan idd een oorzaak zijn.. Alleen zal dat in mijn geval niet de oorzaak zijn.. :+

Haha zou inderdaad toch wat vreemd zijn.
Bij ons hebben we de afspraak savond niet teveel chips of nootjes. Kan ik er ook niet aan gaan wennen

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:32

Ik heb er ook last van. En ook nog eens een snel wisselende suikerspiegel! Ik eet speltbrood en eet niks met suiker. Nog moet ik om de 2 uur eten anders wordt ik niet goed. Ook als ik niet eet krijg ik enorme maagpijn en een opgezette buik. Ook al heb ik gegeten voelt het alsof ik niet gegeten heb. Ik eet behoorlijk veel en kom niet van het gevoel af helaas.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:33

Jaa Indd,
maar denken jullie dat dat ook de oorzaak is ?
echt ik at elke avond chips/nootjes,
en since dikke week eet ik dat niet meer, en since ook een week heb ik zo'n enorme honger.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:36

Brood kan bij sommige mensen grote honger opwekken :))
Mijn moeder had dit ook en bleef ook maar dooreten omdat de boterhammen alleen maar de honger opwekken.

Ik eet daarom nu ook een flink bord yoghurt, met een peer en appel erdoorheen en noten, muesli en gedroogd fruit. Werkt veel beter dan brood en zit je heel de middag nog van vol.

En naar school is het natuurlijk wel een probleem, maar dan moet je je boterhammen heel dik beleggen. En geen witbrood meer eten maar zo donker mogelijk.

Eet veel tussendoortjes zoals een appel, stuk komkommer of een bord yoghurt.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:51

Unoo schreef:
Brood kan bij sommige mensen grote honger opwekken :))
Mijn moeder had dit ook en bleef ook maar dooreten omdat de boterhammen alleen maar de honger opwekken.

Ik eet daarom nu ook een flink bord yoghurt, met een peer en appel erdoorheen en noten, muesli en gedroogd fruit. Werkt veel beter dan brood en zit je heel de middag nog van vol.

En naar school is het natuurlijk wel een probleem, maar dan moet je je boterhammen heel dik beleggen. En geen witbrood meer eten maar zo donker mogelijk.

Eet veel tussendoortjes zoals een appel, stuk komkommer of een bord yoghurt.

Hmm interesant! Ik zou alleen niet weten wat ik dan kan eten. In yoghurt zitten weer suikers waar ik last van heb. Lastig...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:46

Ik sta nu zelf ook onder een dieet. Mag namelijk geen suikers meer en geen light producten, ook geen witmeelproducten.

Yoghurt mag ik wel gewoon, daar zit toch niet veel suiker in. Maar tussen de middag eet ik heel donker volkorenbrood met gerust 4 plakken beleg erop. Lekker is het niet, maar als het moet dan moet het.

's Ochtends is mij aangeraden om gewoon helemaal geen brood te eten. Ik heb de keuze tussen naturel yoghurt met fruit, noten en muesli of gewoon 2 spiegeleieren met een paar plakken bacon. Gewoon omdat dit veel langer vult dan boterhammen.

Je kan ook ei meenemen op je brood 's middags, dat vult ook nog wel behoorlijk. Met wat tomaat, komkommer sla enz.

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:26

dat lege gevoel herken ik zo goed..
ik eet sochtends flink wat fiets een uur en da heb ik alweer het gevoel alsof ik niets gegeten heb..
ik eet nu altijd sultana tussen de lessen..
tja

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:16

Heb het ook gehad.
Je moet goed opletten dat je niet teveel suiker eet. Gewoon eten maar niet veel suiker.
Heb ik ook gedaan en het helpte echt. :D

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 07:32

Toen ik zo'n 15/16 jaar was had ik dat ook, ik at per dag: rond 09.00 3 boterhammen, rond 11.00 2 boterhammen, rond 13.00 een koek en 3 boterhammen, rond 15.00 u iets warms, om 18.00 u avondeten, rond 21.00 u weer het nodige. Tussendoor nog fruit. Ik was toen 1.65 en woog 56 kilo.
Heb altijd goed kunnen eten. Ben nu 49, weeg 59 kilo en ben iets gekrompen (1.63). Heb een prima bloeddruk (eerder iets te laag dan te hoog). Een ietwat schommelende bloedsuiker spiegel, maar bloedsuikerspiegel op zich is goed. Beste kun je niet te veel geraffineerde suikers en koolhydraten eten.
Geraffineerde koolhydraten bevatten veel zogenaamde snelwerkende suikers. Je vindt deze vooral in snoep, koek, wit brood, witte pasta, witte rijst, etc.. Wanneer je veel snelwerkende suikers eet, stijgt je bloedsuikerspiegel ook snel tot hoge waarde. Maag en darmen hebben weinig tijd nodig om deze suikers te verteren en de enorme hoeveelheid glucose die ontstaat wordt in rap tempo in het bloed opgenomen. Als reactie hierop gaat de alvleesklier enorme hoeveelheden insuline produceren, waardoor de lichaamscellen worden gestimuleerd veel glucose op te nemen. Omdat er ineens heel veel glucose door je lichaam wordt opgenomen, daalt de bloedsuikerspiegel tot onder de normale waarde. Het gevolg: honger