Spalkje. Na enkele jaren echt nog zo nuttig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Spalkje. Na enkele jaren echt nog zo nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:15

Verstandig TS. Tis maar een kleine moeite.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:22

Overigens is mijn bovengebit aan de wandel gegaan zonder verstandskiezen, die heb ik nog niet en de verwachting is dat die ook niet door komen gelukkig!
Maar goede keuze TS! :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:25

Hier idem. Spalkje was al meerdere malen losgelaten, maar nu op vrijdagavond. Goed, weekend overleef ik wel denk ik. Reken maar dat mijn tanden zondag al aan de wandel waren gegaan. Maandag ook met redelijke spoed de afspraak gemaakt, en kon meteen terecht. Ik kreeg de keus of ik hem terug wilde plaatsen of niet, heb dat maar mooi wel gedaan :j

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:23

Ik heb mijn spalkjes nu 5 jaar. boven is al een aantal keer los gegaan. de eerste keer heet de tandarst het spalkje weer geplakt, maar toen was ie binnen 2 weken weer los. Toen ben ik maar naar de ortho gegaan dan houd ie het langer vol!
afgelopen jaar is ie alleen weer 2 keer los gegaan, het blijkt dat mijn gebit toch weer is veranderd, waardoor ik aan een kant op het spalkje beet. nu hebben ze het spalkje ingekort. (had ook een extra lang spalkje achter af, normaal zit het spalkje aan 4 tanden bij mij zat ie aan 6 tanden vast, nu das nog aan 5) Ik moest wel in de gaten houden of die 6e tand wel rechts zou blijven staan, maar staat nu naar dik half jaar nog steeds recht!
Ik laat het spalkje wel zo lang mogelijk zitten. heb niet voor niets 2,5 jaar met een beugel rond gelopen! Dat wil ik niet nog een keer!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 09:36

Ik merk zeker dat mijn gebit veranderd is, en dan vooral bij de kiezen. Ik krijg ze bijvoorbeeld niet strak op elkaar (alsof mijn onderkaak kleiner is ofzo) := . Ik kan mijn kaken wel op elkaar doen hoor! :j Maar dit heb ik al een langere tijd, dus daar heeft dat losse spalkje niets mee te maken. Ik ben absoluut niet van plan nog een beugel te nemen...

Jullie maken me bang meiden.. :') := Ik zie al hele doomscenario's voor me.... :\

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:39

ik heb mijn kiezen ook niet recht op elkaar, dan heb ik een hele onnatuurlijke houding haha :P ik kan prima kauwen! Mijn onderkaak is gelukkig wel blijvend naar voren gebleven gelukkig :j

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 09:59

Bij mij gelukkig ook. Ik was eerst bang dat ik weer last zou gaan krijgen van een bovenbeet (ik had ooit iets van 12 mm), toen mijn beugel eruit werd gehaald. Gelukkig staat het nog gewoon hetzelfde. :j