Afkicken van Bokt, hoe pak je dat aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Afkicken van Bokt, hoe pak je dat aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:27

phoe, ik kan ook geen dag zonder even te kijken op bokt. Ik lees ook meer dan dat ik schrijf, maar breng wekelijks wel wat uren door hier :P
Maar dan doe ik ondertussen ook nog wel andere dingen op de pc.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:52

Ayla_4Ever schreef:
Nicole schreef:
Houd wijselijk m'n mondje dicht :+
Ik kan inderdaad op recht zeggen: IK BEN VERSLAAFD AAN BOKT!!!!
S ochtend voor school, wachten op de bus, in de bus, naar school, onder school, tijdens pauze, terug in de bus, thuis blijf ik altijd langer achter hangen dan gepland, bij paard soms, thuis weer tot laat en zelfs in m'n bed!! Ja echt elke vrije minuut kijk, babbel Of lees iets op bokt.. :J

Helaas weet ik geen genees middel :')

Luca S toch, super faniek fotograveren. Idee voor jou:
Maak een fotoreportage van Luca van top tot teen.

Serieus? Haha ik heb supr veel foto's van hem vind totaal niet erg zelf m'n mobiel staan de leukste en raarste momenten op.. Alles staat al op de foto :')

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:41

Pijnlijk, maar zó herkenbaar! _O-
3 uur per dag ga ik ook niet halen, het is zonder twijfel meer! :x

Ik maak altijd 'afspraken' met mezelf tot hoelang ik mag. Maar ik zag de bui al wel hangen; had half 2 gezegd en het is nu... :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:05

Inderdaad overduidelijk bij jou om half 2 's nachts :=

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:07

Ik zat er om 3 uur nog! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:31

Achja, gelukkig ven je niet alleen en heb je mede bokt verslaafde.
Helaas is er niet veel aan te doen behalve je zelf een schop onder je kont te geven.
Zelf bannen zou tijdelijk een optie zijn, maar je heb toch al snel door hoe je je zelf gemaakte ban kan omzeilen.

Ik was ook ernstig verslaafd aan bokt. Maar dat is nu wat afgenomen sinds de bokt markt er is inplaats van de oude EA. (wat ik stiekem best jammer vind) :')

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 08:26

Gewoon rigoureus stoppen. Heb ik ook gedaan. Sinds kort kijk ik weer wat rond, meer omdat ik bokt een mooi middel vindt om o.a. door de nieuwsberichten op de hoogte te blijven over de het wel en wee in de paardenwereld.

Als ik er op terugkijk, vind ik bokt een apart iets. Veel mensen zitten erop, zetten er veel (prive) info op, en het is zo openbaar als het maar zijn kan.
Het viel me tegen om met mensen te communiceren via een HK topic of een PM bericht. Bel liever mensen even op of zie ze IRL. Daar zijn veel misverstanden over ontstaan, door enkel via computer te communiceren.

Sinds ik gestopt ben met bokt, besteed ik mijn tijd veel nuttiger. Er is niet meer de drang om "iedere dag op ieder vrij tijdstip" te kijken.
Mijn leven ziet er heel anders uit, heb een vriend, huisje, boompje en beestje en dat zullen vast meer mensen hierzo hebben, maar als ik zie hoeveel tijd zij aan bokt besteden en hoeveel bepaalde mensen posten; vraag ik me behoorlijk af hoe het er thuis uitziet en hoe hun relatie is.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:43

@Nicole, maak een complete afscheidsshot.