Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eenitraM schreef:Het klinkt idd als over 1 kam scherend. Maar zo bedoel ik het niet. Ik kan er alleen niet met mijn kop bij dat mensen geloven in zoiets onwezelijk! Er zijn geen bewijzen, en als die er zijn, is het wetenschap, wat ook maar een mening is doordat het uit wordt gevoerd op een bepaalde manier wat verstandig lijkt.
Als je Christen bent, geloof je, anders mag je het imo geen volger worden genoemd.
Fiffill schreef:Geloven gaat om het geloof, en zelfs niet altijd om de kerk of de Bijbel.
Blue_Eyes schreef:Fiffill schreef:Geloven gaat om het geloof, en zelfs niet altijd om de kerk of de Bijbel.
Geloven gaat zelfs over God en Jezus, over wie je kunt leren in de Bijbel. De kerk kan je daarbij helpen (maar dan bedoel ik vooral de kerk als 'groep mensen die in God geloven'). Zoveel mensen, zoveel meningen.
Orchidee21 schreef:ben gelukkig katholiek (al doe ik er bar weinig mee) en die tillen niet zo zwaar aan het hele homo-gedoe anders hadden al die kardinalen en geestelijken vroeger niet zoveel rotzooi uit gehaald met die misdienaars...
Maar wel vreemd dat men vooral na de homo's kijkt en over het lesbisch zijn maar weinig gesproken word. Alsof Eva vroeger ooit een fout heeft gemaakt (met die appel)en daarom alle vrouwen daarom fouten mogen maken (en lesbisch mogen zijn) .. Als adam nou ook een appeltje had gepakt, was het homo zijn wellicht helemaal niet zo'n punt geweest...
Fiffill schreef:eenitraM schreef:Het klinkt idd als over 1 kam scherend. Maar zo bedoel ik het niet. Ik kan er alleen niet met mijn kop bij dat mensen geloven in zoiets onwezelijk! Er zijn geen bewijzen, en als die er zijn, is het wetenschap, wat ook maar een mening is doordat het uit wordt gevoerd op een bepaalde manier wat verstandig lijkt.
Als je Christen bent, geloof je, anders mag je het imo geen volger worden genoemd.
Dat klinkt al anders dan wat je net zeiMaar het feit dat je geloofd hoeft nog niet te zeggen dat je meteen tegen homoseksualiteit bent, of tegen voorbehoedsmiddelen om maar wat te noemen. Geloven gaat om het geloof, en zelfs niet altijd om de kerk of de Bijbel. Dat is iig wat ik er altijd van begrepen heb
Maar dat jij er niet bij kan dat anderen geloven, dat vind ik nog geen reden om ze allemaal maar over één kam te scherendan ben je zelf dus net zo zwartwit bezig.
Ik geloof ook niet, maar ik heb respect voor mensen die dat wel doen, dat moeten ze zelf weten. Het gaat tot op zekere hoogte (extreem gedrag etc) maar het geloof op zich heb ik geen problemen mee
Fiffill schreef:Ja die bedoel ik ook met "het geloof", de kerk staat voor mij daar los vanvandaar dat ik het met de kerk als zijnde instantie niet altijd eens ben (zacht uitgedrukt) maar dat ga ik niet verhalen op gelovigen want die hebben er vaak niet eens wat mee te maken.
Maar gezien je "(maar dan bedoel ik vooral de kerk als 'groep mensen die in God geloven')" zul je wel snappen wat ik bedoel.
Equimotion schreef:Ik kan me voorstellen dat er homo's (M/V) zijn die er voor kiezen om niet voor hun geaardheid uit te komen. Vanuit omgevingsdruk, omdat er al een gezin is, of wat je maar kunt verzinnen. In die zin kan ik me voorstellen dat zo iemand in de knoop raakt en daar psychologische hulp bij zoekt. Daar is niks mis mee. (behalve dat ik het tragisch vind dat je als persoon die keuze maakt)
Wat ik het enge aan deze organisatie vind is dat deze niet neutraal zijn en als organisatie al een bepaald standpunt innemen. Het is niet aan de hulpverlener om dat standpunt in te nemen, maar aan de persoon.
Ik vind dus net zo min dat een psycholoog de homo mag "dwingen" om wel voor zijn geaardheid uit te komen.
papagroom schreef:de discussie gaat hier welliswaar over of dit kan of niet,,,,,maar wat ik me dan weer oprecht afvraag.....welke oprechte homo,gaat er in hemelsnaam in therapie.....dan heb je toch zowie zo psygiesche hulp nodig??
Lotskie schreef:Als ik dit zo lees gaat het niet om een therapie om homoseksuelen te 'genezen' maar om ze te leren omgaan met hun gevoelens in combinatie met hun christelijke normen en waarden??
Misschien goed dat er eerst duidelijkheid komt over de exacte doelen en werkwijzen van deze instantie ipv het gelijk af te schieten..