Wat te doen om te ontspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Wat te doen om te ontspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:52

Ik ben dit weekend druk bezig geweest om door mijn buik te ademen, telkens als het even kon hand op m'n buik liggen om dan op de 'juiste' manier te ademen. Helaas heb ik nu griep te pakken en heb ik overal spierpijn, ook heb ik pijn rond mijn bovenste ribben door het verkeerd ademen. Ben vrijdag niet op school geweest en vandaag niet gewerkt maar moet zeggen dat het er toch wel even voor zorgt dat ik weer kan ontspannen. Net de toetsweek achter de rug en redelijke cijfers terug, als ik het zo volhoud red ik het wel maar alles zit net op het randje wat ook weer voor spanning zorgt,

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:12

Helaas werkt soms je omgeving niet mee inderdaad! En zo'n griep erbij natuurlijk ook niet!
Ik ga zelf over twee weken mijn toetsweek in en moet een half jaar vol met moeilijke stof leren, dus ik ga zeker opletten dat ik zelf niet ga doordraven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:42

Bij mij werken ontspanningsoefeningen ( bodyscan van mindfulness ) , erg op je ademhaling letten, reiki.
Ook zelfhulpboeken hebben mij erg geholpen, met name om positief te denken en meer inzicht dat zorgen en stress niet goed zijn en wat je eraan kunt doen. Ook kan het helpen om dingen waar je mee zit op te schrijven in een soort dagboekje, dat doe ik ook. En proberen 1 ding tegelijk te doen! Heel veel dingen tegelijk doen bv achter de computer is onbewust heel stressvol en daar kan je ook moe van worden!
En lekker vroeg naar bed als je dat nodig hebt? Sporten en gezond eten.
Ik merk zelf dat middagdutjes bij mij niet echt goed zijn want dan kan ik 's avonds niet slapen! Heb ook erg de neiging om veel te piekeren 's avonds dus probeer dan ontspanningsoefeningen te doen in bed, word ik ook lekker slaperig van!