Nagellaktopic 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_1

Re: Nagellaktopic 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:05

Het ligt ook aan de crackle die je hebt en hoe die crackled :) (en aan de kleur die je eronder hebt)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:07

*al weg*
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 15-01-12 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:11

't Is wel een dubbelpost omdat je creatie ook al elders staat. Voor de zekerheid tem ik even :Y) grapje

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:18

Als het niet mag, dan haal ik hem wel weg :Y)

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:20

oh-oh, leuk gedaan. omdat ik de regels hier nu niet leuk meer vind door de plotselinge strenge verandering zal ik hier niet meer veel komen. ben naar HK verhuisd net als de meeste geloof ik. blijf nog wel jullie leuke swatches opzoeken zo af en toe :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:06

Dames, het is nu zo onderhand wel genoeg geweest dacht ik zo? Piepen en zeuren mag in de HK, dat hoef je echter ook niet hier te melden.

De mods doen ook maar gewoon hun werk...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:49

kan iemand mij hiermee helpen?
als ik cleanup probeer te doen, komt de lak er gewoon in 1 laag af...
ik heb alles van OPI gebruikt, base coat, 2 laagjes lak en top coat (die heeft belletjes gegeven? ik schud niet). Ik had mijn nagels eerst ontvet door er met remover over te gaan. Ik heb zo'n remover pen van herome gebruikt. Ligt dit aan 1 van de producten of is het gewoon een kwestie van oefening?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:52

Ik heb geen idee? Je kunt het nog proberen met een wattenstaafje met wat remover.. maar ik doe eigenlijk nooit cleanup.. als ik mijn nagels heb gelakt en er zit wat naast dan was ik mijn handen als het droog is en dan kan ik die nagellakdingetjes die ernaast zitten er gewoon heel makkelijk afhalen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:53

ik ben nog maar pas begonnen, moet nog veel oefenen, dus mijn nagelriemen zitten ook vaak onder, moet het wel schoonmaken, anders lijkt het echt nergens op :P

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:59

Oh, mijn nagelriemen zitten ook wel onder hoor :) Maar ik krijg het er dus meestal wel af als ik mijn handen was , om een of andere rare reden.. :P

Hm.. kan het trouwens niet zijn dat je lak loslaat juist omdat je er met remover over bent gegaan voor het lakken? *weet niet of dat uitmaakt*

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:01

ik denk het niet, heb het expres gisteren gedaan en heb ondertussen nog 2 keer m'n handen met zeep gewassen en ben vandaag met alles aan de slag gegaan...heb het niet meteen erne gedaan ofzo hoor :D

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 02:18

Dan weet ik het ook niet.. :P

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:34

Hmm, heb je misschien daarvoor met zo'n buffer/polijstvijl je nagels gevijld aan de bovenkant zeg maar? Dan worden je nagels heel glad en dan schijnt de lak minder goed te hechten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:55

Zo jeetje, ik was even een weekendje druk, was een heel gezoek om dit topic weer te vinden. Aardig wat veranderd zo te lezen, maar dat moet op zich goedkomen toch?

Wat was nou ookalweer dé tip om geel verkleurde nagels weer normaal te krijgen? Verkleuring is van nagellak. Heb gistermiddag een citroenbadje geprobeerd, maar dat gaf geen resultaat. 's Avonds nog met whitening tandpasta mijn nagels gepoetst, maar dat werkte ook niet echt heel goed.

Geen idee Zinn? Ik heb nooit last dat nagellak loslaat...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:02

Dankjulliewel! :)

ambre schreef:
Die zijn zeker gaaf!
Is dat dan 1 stempel die je meerdere keren op 1 nagel doet of 1 stempel voor de hele nagel?(snap ie ut??)

1 stempel, die dan over de hele nagel gaat. :j Alleen voor mijn duim was hij iets te klein, dat is echt jammer.

Ik heb alleen ervaring met een essence imageplate, die was wel fijn, in combinatie met de konad stempellak.

Ik heb laatste een nachtje met tandpasta over mijn nagels geslapen, werkte wel iets, maar is geen wondermiddel. :n

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:39

Dewii schreef:
Hmm, heb je misschien daarvoor met zo'n buffer/polijstvijl je nagels gevijld aan de bovenkant zeg maar? Dan worden je nagels heel glad en dan schijnt de lak minder goed te hechten.

heb ik niet gedaan, maar ik dacht dat het polijsten van je nagels juist was om de lak beter te laten hechten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:26

Yv_ ik geloof citroensap maar pin me er niet op vast!

Zinn probeer eens een clean up met een kwastje :j kan trouwens ook aan je topcoat liggen..

Dewii, met een buffer ontvet je je nagels en dan hecht de nagellak beter maar het is niet goed voor je nagels, ik doe het wel afentoe als ze heel erg verkleurd zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:16

Net voor het eerst Misa geprobeerd.
Wat een fijn lakje. Precies dik genoeg, dekt zeer goed in 2 laagjes en is snel droog.

Enige nadeel is de geur, wat een lucht!
Hubbie klaagde ook gelijk, terwijl hij de nagelruft ( zoals hij het noemt :') ) toch echt wel gewend is.

Maar goed, swatch van Misa - Forbidden lust:

Afbeelding

Een erg mooie, dieppaarse kleur waar ik helemaal weg van ben.
Helaas komt de kleur op mijn foto niet echt over, dus daarvoor de swatch van internet:

Afbeelding

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:17

xDramaQueen schreef:

Zinn probeer eens een clean up met een kwastje :j kan trouwens ook aan je topcoat liggen..

Dewii, met een buffer ontvet je je nagels en dan hecht de nagellak beter maar het is niet goed voor je nagels, ik doe het wel afentoe als ze heel erg verkleurd zijn :))

het is de gewone topcoat van OPi, is die niet zo fijn?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:25

xDramaQueen schreef:

Dat is natuurlijk wel waar, maar als je ze helemaal glad polijst tot ze echt glimmen schijnt de nagellak juist niet goed te hechten (las ik ergens op een blog). Het is inderdaad niet zo goed voor je nagels.. Als ze verkleurd zijn doe ik het ook wel eens :o , maar ik heb hele dunne nagels dus ik doe het liever niet.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:29

Ik stel de vraag hier even opnieuw, in het HK topic is ie geloof ik een beetje ondergesneeuwd door de drukte.
Weet iemand hoe het kan dat nagels deukjes krijgen. Vooral mijn duim en middelvinger hebben daar last van. De rest helemaal niet.
Zelfs met een goede basecoat (ridgefiller) blijf je de deukjes onder de nagellak zien).

Ik heb ook bij sommige nagels dat mijn nagels splijten (aan de bovenkant laat een laagje nagel los). Ik meen dat we het daar laatst in het andere topic over gehad hadden, maar wat was daar ook alweer de oorzaak van?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:35

Zelfde vraag als Marijkedam, maar ooknog een andere: Ik werk in de rozen en heb een paar krasjes op mijn duim gekregen, maar als ik er nagellak op doe dan zie je het nog. Kan ik hier nagellijm opdoen of iets anders?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:38

Dat je nagels as het ware chippen heb ik ook. Ik denk dat het komt doordat ze uitdrogen door remover en lak.
Daarom laat ik ze altijd minstens een dag laksoos nadat ik de lak eraf gehaald heb. Verder smeer ik ze in met nagelolie of hydraterende creme. Nagellak remover ontvet super hard, dus leek het mij dat het ook al het vet uit je nagels haalt.
Of dit allemaal klopt weet ik niet, maar mijn nagels doen het er toch goed op :P

Met die deukjes heb ik geen ervaring.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:55

Probleem is nu ik een dag lakloos doorbreng, dat ik begin te knabbelen op mijn nagels. Dat vind ik zo zonde.
Zo lang ik nagellak erop en ik vind het mooi, heb ik die neiging nie, maar naakte nagels.... :=

Dat nagellak remover uitdroogt, klinkt niet eens zo gek eigenlijk. Maakt het uit of er aceton in zijn, want ik heb altijd de kruidvat remover zonder.
Wellicht kan ik eens kijken naar nagelolie. Ik kende alleen nagelriemolie. Dat gebruik ik sowieso af en toe.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:56

Nee, dat maakt niet uit denk ik.
Ik heb altijd remover zonder aceton omdat dat beter zou zijn. We hebben hier thuis een houten tafel die geolied is. Als ik een watje met remover daarop laat liggen zie je echt dat het ontvet... Mijn moeder is er niet happy mee ^^.
Vandaar dat ik aanneem dat het je nagels ook ontvet, terwijl er misschien vetten in zitten die nodig zijn voor je nagel.
Dat maakt ze denk ik sterk maar toch soepel.

Gewoon een badje in olijfolie is zonnebloemolie werkt ook goed, hoor. Dat gebruik ik ten minste ook regelmatig :P